מכה לנשיא ארה"ב ברק אובמה: הסנאט דחה הצעת החוק בעניין הפיקוח על נשק

מכה לנשיא אובמה, בנושא שנחשב לאחד המרכזיים שבכהונתו השנייה.

מדובר בהצעת חוק שעוסקת בהרחבה של בדיקות רקע אישי לפני מכירת כלי נשק, הידוק החוקים נגד סחר בלתי חוקי, והגדלת האבטחה בבתי ספר. הצעת החוק הזו היא פרי שיתוף פעולה של גורמים בשתי המפלגות והיא כבר כעת נחשבת "קלה" יותר בהשוואה לתיקונים אחרים שהושארו בחוץ (איסור מכירת רובי סער). בשבוע שעבר, הצליחו בסנאט לעצור פיליבסטר של כמה סנטורים רפובליקנים ולהעביר את הצעת החוק לשלבי חקיקה.

אלא שכעת, הצעת החוק נכשלה בהצבעה ולא השיגה את הרוב הדרוש - 60 תומכים. בהצבעה תמכו 54 בלבד, מול 46 שהתנגדו. (החלוקה היום בסנאט היא כזו: 45 רפובליקנים, 53 דמוקרטים ו-2 עצמאיים. בהצבעה הערב, 5 מהדמוקרטים הצביעו "נגד" ו-4 רפובליקנים הצביעו "בעד")

גם הצעת חוק חלופית שהעלתה המפלגה הרפובליקנית נדחתה הערב.



לאחר כישלון הצעת החוק, יצא הנשיא לגן הוורדים שבבית הלבן ונשא הצהרה. לצידו נפרסו בני משפחתם של נפגעי הטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק שבניוטאון, קונטיקט. גם חברת הקונגרס לשעבר, גבריאל גיפורדס, עמדה לצד הנשיא.

כזכור, מאז הטבח בבית הספר סנדי הוק שבניוטאון, העסיק נושא מכירות הנשק את ארה"ב. הנשיא אובמה, כינס אז, חמישה ימים לאחר האירועים, מסע"ת ובה הבטיח להקים וועדה שתגיש המלצות שיובאו לאחר מכן לחקיקה תוך זמן לא רב. ההפסד בהצבעה היום, הוא מכה קשה לאובמה.



יש לציין שהסנטור ג'ון מקיין (R מאריזונה) הצביע בעד הצעת החוק. כמו כן יש לציין שמנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הסנטור הארי ריד (D מנבדה), שראה שהצעת החוק עומדת ליפול - הצביע נגד הצעת החוק בעצמו, על מנת לאפשר להעלות אותה בהמשך פעם נוספת.

חברת הקונגרס לשעבר, גבריאל גיפורד, שבעצמה נפגעה בעת ניסיון התנקשות במסגרת אירוע ירי בטוסון (אריזונה) בחודש ינואר 2011, טענה שהסנטורים שהצביעו נגד "בחרו לציית לשדולת הנשק במקום לבוחריהם". ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, טען שהסרת הצעת החוק היא "נצחון גדול" עבור העבריינים.

האשכול המקורי ברוטר - archive.rotter.net/cgi-bin/scoopsarchive/dcboard.cgi?az=show_thread&om=2030320130417&forum=archiveforum

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר