הפיגוע בבוסטון - סיכום האירועים: הנשיא אובמה כינה את האירוע "אירוע טרור"

יום עצמאות שמח. לאלה שהעדיפו להירגע מחדשות ליממה אחת, הנה סקירה קצרה של האירוע בבוסטון -

האירוע החל קצת לפני 21:50 (שעון ישראל) במרכז בוסטון שבמסצ'וסטס, כאשר 2 מטענים הופעלו בזה אחר זה, במרווח זמן קצר של כחצי דקה, בשולי הדרך של מרתון בוסטון, בתוך קהל הומה אדם שבא לצפות במרתון. כתוצאה מן הפיצוצים, כך על פי הדיווחים האחרונים בארה"ב, מתו 3 בני אדם ונפצעו עוד כ-175 איש. בסביבות 20 מהם במצב קריטי. מרבית הפצועים בפיגוע פונו מהשטח ופוזרו בין בתי החולים ברחבי העיר. בין הנרצחים ישנו ילד בן שמונה.



האירוע נקלט במספר מצלמות של עוברים ושבים והוא שודר בכלי התקשורת בארה"ב. בעקבות האירוע, כלי התקשורת האמריקניים פרצו לשידורים ממושכים הנמשכים עד לשעות אלה.

גם ברחבי העולם תפס האירוע נתח חדשותי ניכר בכלי התקשורת. אצלינו בארץ, מן הצד השני, לא ממש התעסקו באירוע - אם כי שונה מהם אתר "רוטר.נט" שהיה הראשון לדווח ברשת האינטרנט בישראל על האירועים הקשים.

כתוצאה מן האירועים, מספר מקומות בבוסטון פונו וכוננות הועלתה גם במקומות אחרים בארה"ב - דוגמת מנהטן.


מספר שעות לאחר האירוע, יצא נשיא ארה"ב ברק אובמה מהחדר הסגלגל, בו שהה וקיבל עדכונים, לעבר חדר התדריכים באגף המערבי שבבית הלבן ומסר לעיתונאים שארה"ב עדיין לא יודעת מי ביצע את הפיגועים, אך היא תגלה זאת ותעמיד את האחראים לדין. בדקות האחרונות יצא הנשיא בהצהרה נוספת לעיתונאים מחדר התדריכים. בתדריך, כינה אובמה לראשונה את האירוע "אירוע טרור", לאחר שנמנע לכנותו כך אמש.

ההלם מן הפיגוע הזה, הראשון מסוגו מאז ה-11 בספטמבר 2001, עודנו מכה באזרחי ארה"ב ובתושבי בוסטון.

האשכול המקורי ברוטר - archive.rotter.net/cgi-bin/scoopsarchive/dcboard.cgi?az=show_thread&om=1989520130416&forum=archiveforum

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר