הסנטור הרפובליקני מרקו רוביו שבר שיא טלוויזיוני בארה"ב

הסנטור הרפובליקני מפלורידה, מרקו רוביו, שבר היום שיא טלוויזיוני אמריקני - כאשר הוא הופיע בשעות האחרונות בלא פחות מ-7 תוכניות בוקר: שלוש מהן ברשתות הגדולות של ארה"ב, שתיים מהן בערוצי החדשות הגדולים ושתיים נוספות בערוצים דוברי הספרדית. אף אחד לפניו לא הצליח לשבור שיא כזה בארה"ב.

שעות הבוקר של יום ראשון בארה"ב זה הזמן שבו משודרות תוכנית האקטואליה הפוליטיות היוקרתיות ביותר - "פגוש את העיתונות" של רשת NBC, "מצב האומה" של רשת CNN, "השבוע" של רשת ABC, "פוקס ניוז סאנדיי" של רשת FOX, ו-"Face the Nation" של רשת CBS.

התוכנית הללו, כל אחת לחוד וכולן יחדיו, צברו לעצמן יוקרה רבה, והופעה של איש ציבור או פוליטיקאי באחת מהן, נחשבת למשמעותית, שכן אלה הן תוכניות פוליטיות שמשודרות ברחבי ארה"ב כולה, בכל התחנות המקומיות - ובכך מביאות לחשיפה לאומית רחבה.

בתעשייה האמריקנית נודע הכינוי "Full Ginsburg", לתיאור הופעה של איש ציבור או פוליטיקאי בכל חמש התוכניות שהוזכרו כאן גם יחד. המושג הזה השתרש בארה"ב אחרי הופעתו של וויליאם גינסבורג, פרקליטה של מוניקה לווינסקי, בכל חמש התוכניות הללו ב-1 בפברואר 1998, מספר ימים לאחר חשיפת פרשת הקשר בין לווינסקי לבין נשיא ארה"ב דאז, ביל קלינטון.

מאז, הפך המונח לשגור, ומספר אנשים - 16 במספר - הצליחו לעשות מעשה זהה בכל השנים שחלפו עד היום. אלא שכעת, הסנטור הרפובליקני שבר את השיא והצליח להופיע בכל חמש התוכניות הגדולות, בתוספת שתי רשתות השידור ההיספניות, יוניוויז'ן וטלמונדו. 7 תוכניות יוקרתיות במקביל - שיא שמעולם לא התרחש בארה"ב.

היו כאלה שהתחילו לעדכן את המונח הישן למונח חדש - "Full Marco".


מה הסיבה לכל זה? רפורמת ההגירה.

רוביו, אמנם רפובליקני, אך גם היספני. הוא החליט בימים האחרונים לתמוך במלוא המרץ ברפורמת ההגירה המתוכננת שתובא לקונגרס האמריקני, כזו שעלולה לקרוע את המפלגה הרפובליקנית שבלאו הכי קרועה בנושאים רבים אחרים שעל סדר היום (מכירות נשק, זכויות להט"ב וכו'). אה, כן, שכחתי לומר 2016. אז הנה, אמרתי.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר