FOX ו-MSNBC מתקוטטות: מדוע שידרו בפוקס רק 20 שניות מהנאום של אובמה?

היו אלה ימים לא קלים עבור רשתות החדשות האמריקניות ועבור התקשורת האמריקנית בכלל.

זה התחיל עם הסיקור המופרז והבעייתי לעיתים של הפיגוע בבוסטון, זה המשיך עם הדיווחים השגויים על מעצר חשוד בביצוע הפיגוע, זה התקדם עם הפאניקה המוגברת בסיקור "מעטפות הרעל" לנשיא ולחברי קונגרס, וזה הסתיים עם החלטה תמוהה של Fox News לחתוך אחרי 20 שניות בלבד את שידור נאומו של הנשיא אובמה בעניין כישלון החקיקה של החוקים על פיקוח הנשק בארה"ב.

האירוע האחרון התרחש שלשום, ביום רביעי, לאחר שהסנאט האמריקני דחה את חבילת התיקונים לחוקי הפיקוח על הנשק שרצה אובמה לקדם. בעקבות הכישלון שלו, יצא הנשיא לגן הוורדים כדי למסור הצהרה לעיתונות. רשת CNN ורשת MSNBC העבירו את ההצרה בשידור חי. ברשת Fox News, החליטו ש-20 שניות מהנאום זה מספיק -


פיל גריפין, נשיא רשת MSNBC, כינה את ההחלטה התמוהה של פוקס כ-"חרפה" והוא אף הוסיף ואמר ש"זה היה אחד הנושאים החשובים של היום, ורשת MSNBC שידרה את זה".

ברשת FOX לא נשארו חייבים, והוציאו הודעה המקניטה את המתחרים: "הרשת של פיל, עם הפרשנים המפלגתיים שלה, מסתמכת על כישוריו של בריאן ויליאמס והצוות של NBC בכדי לכסות אירועי חדשות בסיסיים. אז הקריאה שלו לסיקור שלנו 'חרפה', היא אירונית".

בכך התייחסו פוקס בהקנטה לעובדה שברשת MSNBC הסתמכו בימים האחרונים על צוות החדשות של רשת האם שלהם, NBC, בכדי לסקר את האירועים בבוסטון, זאת עקב העובדה שרשת MSNBC נוטה יותר לסיקור פוליטי דעתני מאשר סיקור חדשותי מתגלגל.



עוד אירוע שגרר הד היה כמובן הסיקור השגוי לחלוטין על מעצר חשוד בפיגוע שבמרתון בוסטון ביום שני.

את הדיווח השגוי התחיל הפרשן הפוליטי הבכיר של רשת CNN, ג'ון קינג - ועד מהרה זה התגלגל לרשתות אחרות, ובכללן פוקס. ב-MSNBC, אגב, נתנו לבריאן ויליאמס (מרשת האם NBC) לעלות לשידור ולהכחיש את הדיווחים השגויים של הרשתות האחרות. מכל מקום, אין ספק שכל זה היווה כר פורה למגיש התוכנית הסאטירית "הדיילי שואו" של ג'ון סטיוארט -

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר