עוד 17 יום לבחירות בארה"ב - המפה האלקטורלית וממוצע הסקרים במדינות המתנדנדות

שורה של סקרים פורסמו בסוף השבוע שלנו במדינות המתנדנדות.

כמה שינויים התחוללו בממוצעי הסקרים:
- הנשיא ברק אובמה מצמצם את הפער מרומני בקולורדו.
- וירג'יניה כעת ניצבת בתיקו מוחלט לאחר שורה של סקרים שהטיבו עם רומני.
- מיט רומני עובר להובלה קלה בניו-המפשייר דווקא לאחר ביקורו של אובמה שם בחמישי האחרון.
- הפערים לטובת הנשיא בויסקונסין מצטמצמים. יש לזכור שהפער שם היה מעל 5% עד לפני שבועיים.

עוד דברים שכדאי לשים אליהם לב:
- לגבי וירג'יניה, יש לציין את הסקר של מכון רסמוסן מאתמול על הובלה של 3% של מיט רומני.
- באותו היום פורסמו גם שלושה סקרים שונים שהראו על יתרון לרומני בפלורידה - מדינה שבלעדיה לא יהיה לנשיא.
- מנגד, דווקא בסקר של רשת Fox News אובמה רושם יתרון של 3% על פני רומני באוהיו - עוד מדינה שבלעדיה רומני לא יהיה לנשיא.

בשורה התחתונה, רומני יכול להיות מרוצה מהנתונים - והוא למעשה היום נמצא בשיאו במפה האלקטורלית. הבעיה היא שגם בשיאו, הוא לא מצליח להזיז את אוהיו, לפחות בסקרים, לצד שלו...

נוסף על כך, קשה לשער האם השיא הזה מבחינתו יישמר לאחר ההופעה האנרגטית של ביידן ואובמה בעימותי הבחירות שלהם - יחד עם הסיקור התקשורתי האוהד מצד התקשורת הכללית... בל נשכח שהמטרה של שני הצדדים זה בעיקר להלהיב את הקהל שלהם ואת המחנה שלהם. הופעה משופרת נוספת של אובמה בעימות של יום השני הקרוב, יוכל לעשות את זה.

זה גם המקום להזכיר את המשמעות הקטנה למדי של הסקרים בבואנו לנסות להעריך סיכויים של מועמד כזה או אחר לזכות. הסקרים אמנם מספקים תמונה כוללת - והם אף תורמים זמן מסך וכיסוי תקשורתי למועמד שמוביל בהם, אך לבסוף ביום הבחירות אנחנו עשויים לגלות תוצאות אחרות לגמרי.


המירוץ לסנאט


אבל למרות כל העניין הרב במערכת הבחירות לנשיאות - אסור לשכוח את המירוץ לסנאט. במספר מדינות חשובות כמו אוהיו, ויסקונסין, מסצ'וסטס, אריזונה ומיזורי - המצב צמוד.

באוהיו - הסנטור הדמוקרטי המכהן שרוד בראון מוביל בבטחה על פני יריבו היהודי הרפובליקני ג'וש מנדל. לא מזמן עלו טענות לאמירה אנטישמית מצד מחנהו של בראון שהפיק תשדיר בחירות שדיבר על כך שמנדל הוא "מועמד של השקר הגדול". אמירה בעייתית שעשויה להיות מזוהה עם דבריו של יוזס גבלס - אם חוזרים על שקר גדול הרבה פעמים, בסוף יאמינו לו. בלי קשר, ההובלה של הדמוקרטים הצטמצמה במעט במדינה בשבועיים האחרונים - ומכך הרפובליקנים יכולים להיות מרוצים.

בויסקונסין - המועמד הרפובליקני טומי תומפסון, המושל לשעבר במדינה למשך 3 קדנציות, ניצב מאחורי המועמדת הדמוקרטית תמי בולדווין, הלסבית המוצהרת הראשונה להתמודד לסנאט. עד לפני מספר שבועות, הוביל תומפסון בבטחה על פני יריבתו. כעת המצב שונה לטובת הדמוקרטים.אם היא תזכה, היא תעשה היסטוריה, לא מעט בזכות הקהילה התומכת בה.

במסצ'וסטס - המועמדת הדמוקרטית אליזבת' וורן זכתה לנאום את אחד הנאומים המרכזיים בוועידת המפלגה הדמוקרטית לפני מספר שבועות - וכנראה שהיה לזה סוג מסוים של השפעה, מפני שהיא שומרת מזה כחודש על הובלה על פני המועמד הרפובליקני סקוט בראון. בראון הוא הסנטור המכהן מטעם המדינה והוא דמות די מוכרת - לא פחות בזכות העובדה שהוא שימש בעבר דוגמן עירום, אשתו היא מגישת חדשות, ושתי בנותיו התחרו בתוכנית הריאלטי "אמריקן איידול". נכון לעכשיו, כאמור, כל זה לא עוזר לו באופן ממשי בסקרים.

במיזורי - כולנו זוכרים את האמירה האומללה של טוד אקין הרפובליקני בעניין "האונס האמיתי" ועל כך שגוף האישה מסוגל למנוע היריון במצב שכזה של אונס אמיתי (אמירה שעשתה רעש בתקשורת גם בגלל היומרה להגדיר אונס מסוים, למשל בידי בן הזוג, כאונס לא-אמיתי וגם בגלל החוצפה לכאורה בטענה שגוף האישה ימנע מעצמו עיבור במצב מעין זה). ובכן, לאחר הרעש התקשורתי הרב שיצרה האמירה, עברה ההובלה במדינה למועמדת המפלגה הדמוקרטית ולסנטורית המכהנת קלייר מקסקיל. מבחינתם של הרפובליקנים, המדינה הזו הייתה בסבירות גדולה אחת מהמדינות שיחליפו צד השנה, אך כעת המצב מבחינתם נראה רע.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/gil/25600.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר