אזרחי מדינת אילינוי בוחרים את מועמדיהם לקראת הבחירות

בשבוע שעבר היה לנו את הבחירות המיוחדות לתפקיד נציג מחוז 13 של מדינת פלורידה לבית הנבחרים האמריקני ולפני שבועיים היה לנו את הפריימריז במדינת טקסס, שם בחרו אזרחי המדינה את כל מועמדי שתי המפלגות הגדולות לשלל התפקידים השונים לקראת הבחירות בנובמבר.

היום החולף (שלישי) היה תורם של אזרחי אילינוי. שם, בדומה לטקסס מלפני שבועיים, יצאו התושבים לבחור את מועמדי שתי המפלגות הגדולות במירוץ לתפקיד מושל המדינה, במירוץ למשרת הסנטור מטעם המדינה ובמירוצים על 16 צירי המדינה לבית הנבחרים. וכשמדובר במדינה החמישית בגודלה בארה"ב עם אוכלוסייה בת כ-13 מיליון בני אדם, מדינת הבית של הנשיא ברק אובמה, אפשר בכל זאת לנסות למצוא קמצוץ עניין בנושא.



באילינוי, כמו בטקסס, המירוץ המעניין ביותר הוא המירוץ על תפקיד מושל המדינה. המושל הנוכחי הדמוקרטי פט קווין לא נהנה מאחוזי תמיכה גבוהים למדי בקרב אזרחי מדינתו, ולאחר שהוא יחצה הלילה בקלילות את המשוכה הראשונה ויזכה במועמדות מפלגתו עבור כהונה נוספת, הוא צפוי בנובמבר להתמודד מול המועמד הרפובליקני שייבחר גם כן הלילה ושאולי יצליח לסכן את המשך אחיזת הדמוקרטים במדינה.

קווין, צריך לציין, נכנס לתפקידו בשנת 2009 אחרי ההדחה של המושל הקודם רוד בלאגוייביץ' שהואשם באותה השנה בניסיון למכור את מושבו של הסנטור ברק אובמה לאחר בחירתו לנשיאות (בארה"ב, המושל ממנה ממלא מקום למושב פנוי מטעם המדינה). את בלאגוייביץ' החליף לבסוף סגנו פט קווין, שהשנה ינסה להיבחר עבור כהונה שלישית בתפקיד.

במירוץ אחר, המירוץ למשרת הסנטור מטעם המדינה, שגם הוא ייבחר בנובמבר השנה, יצליח הסנטור הדמוקרטי המכהן, דיק דורבין - המכהן כמצליף הסיעה ומספר 2 בסנאט האמריקני, לזכות במועמדות מפלגתו עבור האפשרות להתמודד על כהונה נוספת, אך גם הוא צפוי לעבוד קשה בבחירות הכלליות כשלמולו יעמוד המתמודד הרפובליקני שייבחר הלילה. לפי שעה דורבין מוביל על כל אחד מהם, אך בפערים נמוכים בהרבה מבפעם הקודמת.

במירוצים לתפקידי צירי בית הנבחרים ראוי לציין את המירוץ במחוז ה-13 התחרותי, אזור המכסה את הפרברים הדרומיים של העיר שיקגו.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/88658.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר