הסטטיסטיקאי נייט סילבר חוזה את ניצחונם של הרפובליקנים בבחירות

איש הסקרים והסטטיסטיקה, הבלוגר נייט סילבר, שחזה באופן מדויק את תוצאות הבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית, פרסם הערב (ראשון) את תחזיתו לקראת מערכת הבחירות של אמצע הקדנציה שתתרחש בחודש נובמבר, כשלפיה הנשיא ברק אובמה כנראה עלול להגיע לעבר שנותיו האחרונות בבית הלבן כברווז צולע עם החיזוי שלפיו הרפובליקנים הם אלה שיהיו המנצחים הגדולים בבחירות הקרובות.

בבחירות, כזכור, מועמדים לבחירת הציבור כל 435 צירי בית הנבחרים, שליש מתוך 100 חברי הסנאט וכמעט כל 50 מושלי המדינות השונות. המפלגה הרפובליקנית מחזיקה כבר כיום ברוב בבית הנבחרים ובקרב מושלי המדינות, אך באולם מליאת הסנאט הרפובליקנים עדיין מהווים מיעוט. כעת, על פי תחזיתו של סילבר, שהיא השנייה לנסות לנבא את תוצאות הבחירות מאז התחזית שפרסם בקיץ האחרון, לרפובליקנים יש הזדמנות ממשית להשיג רוב מוחלט בסנאט ובכך להשלים את ההשתלטות על גבעת הקפיטול ועל הקונגרס ולמצב את מעמדם לקראת הבחירות הבאות לנשיאות.



על פי התחזית, למפלגה הרפובליקנית סיכוי של 60% לזכות ברוב המושבים בסנאט לעומת 40% למפלגה הדמוקרטית. סילבר דואג לציין שהחיזוי מתבסס על חישובים מתמטיים ועל הסקרים המתפרסמים מדי יום ביומו, כמו גם על ה"אווירה" הכללית בארה"ב ביחס לשתי המפלגות (אווירה אותה הוא מגדיר כחצויה שווה בשווה). חישובים אלה גם מתבססים על "איכויות המועמדים" הנבדקות באמצעות סקירת גיוסי הכספים שלהם כמדד לכך.

סילבר אף מסביר שמכיוון שחברי הסנאט נבחרים לכהונה בת שש שנים (לעומת שנתיים לצירי בית הנבחרים וארבע שנים למושלים ולנשיאים), הרי שכל הסנטורים שיועמדו לבחירה השנה יהיו הסנטורים שנצחו במערכת הבחירות של 2008, דבר הדורש התייחסות מיוחדת בחישובים הסטטיסטיים שכן בבחירות ההן נהנו הדמוקרטים מדחיפה ציבורית משמעותית עם התמודדותו - ולאחר מכן בחירתו לנשיאות - של המועמד השחור ברק אובמה.

השנה זה לא יקרה. באופן מפורט יותר טוענת תחזיתו של סילבר שהרפובליקנים יזכו בכל המושבים הנוכחיים שלהם מחדש ואף יצליחו "להעביר צד" לפחות 6 מושבים דמוקרטים באופן שיעניק להם את הרוב המוחלט בסנאט, 51 מושבים, לעומת 49 למתחריהם. כיום, יש לציין, הדמוקרטים מחזיקים ב-55 מושבים (שניים מהם עצמאיים) לעומת 45 לרפובליקנים. מתוך אלה, רק 36 מועמדים השנה לבחירה, 21 דמוקרטים ו-15 רפובליקנים.


אז אמנם אנחנו במרחק רב מהבחירות והסקירה הנוכחית מתעלמת לחלוטין מאפשרות שסנאטורים מכהנים יודחו בפריימריז הנערכים לאורך התקופה שלפני הבחירות, אך עדיין כדאי לשמוע ולהקשיב לדבריו. מדוע? בעיקר כי עד עתה הוא חזה נכונה את רוב המירוצים לסנאט בכל הבחירות האחרונות מאז 2008 וכי הוא הפך עד מהרה לגורו בנושא, העובד תחת הכותרת הטוענת שאת כל המירוצים הפוליטיים ניתן לחזות בצורה סטטיסטית.

את תחזיתו הנוכחית המלאה של סילבר ניתן לקרוא בבלוג החדש שהשיק בשבוע שעבר לאחר שנפרד מהאכסניה שאירחה אותו בשנים האחרונות, אתר הבית של העיתון "ניו-יורק טיימס". הבלוג נושא את השם "538" המלווה את סילבר בשנים האחרונות - כמספר האלקטורים בחבר האלקטורים הממנה את נשיא ארצות הברית לאחר הבחירות לנשיאות - והוא עוסק בחיזויים סטטיסטיים פוליטיים וספורטיביים. הבלוג בבעלות רשת ESPN.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/89789.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר