כריס כריסטי התנצל בפני שלדון אדלסון על השימוש במונח "השטחים הכבושים"



מושל ניו-ג'רזי הרפובליקני, כריס כריסטי, התנצל בפני שלדון אדלסון על המונח "השטחים הכבושים" בו הוא השתמש בנאום שנשא בסוף השבוע בכנס של "הקואליציה היהודית הרפובליקאית", כך מדווח אתר "פוליטיקו" בהתבסס על "מקור המכיר את השיחה".

במהלך נאומו בסופ"ש באירוע שארגן איל ההימורים אדלסון בהאנגר המטוסים הפרטיים שלו בלאס-וגאס סיפר כריסטי על ביקורו בישראל לפני כשנתיים: "טסתי במסוק מעל השטחים הכבושים ("occupied territories") ופשוט הרגשתי באופן אישי עד כמה יוצא דופן זה להבין את הסיכון הצבאי שישראל ניצבת בפניו כל יום". בעת שדיבר על כך, תוך כדי שימוש במונח השנוי במחלוקת, השתרר שקט באולם. לאחר שהובהרה למושל המשמעות הפוליטית של דבריו, נפגש זה עם אדלסון במשרדו והתנצל ואף "הבהיר בכל לשון כי דבריו לא היו אמורים להיות הצהרת מדיניות".

מיותר לציין ששלדון אדלסון הוא תורם רב עוצמה בכל הקשור למערכת הבחירות לנשיאות (ב-2012 תרם כ-100 מיליון דולר לקמפיין של חלק מהמועמדים הרפובליקנים) ושכריס כריסטי הוא אחד מהמועמדים הרפובליקניים הפופולריים כיום לקראת המירוץ לנשיאות. כריסטי, כמו מועמדים פוטנציאליים אחרים, השתתף באירוע בין היתר במטרה לזכות בתמיכתו של אדלסון לקראת המירוץ הבא לנשיאות בשנת 2016.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/91285.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר