עוד 9 ימים לבחירות בארה"ב - המפה האלקטורלית וממוצע הסקרים במדינות המתנדנדות

סיכום היום בסקרים ובמפה האלקטורלית


יום ראשון

יום ראשון הוא לרוב יום בלי הרבה סקרים, בייחוד כאשר היום הזה מתחיל בארה"ב עם ידיעה על רעידת אדמה רבת עוצמה שאמורה לגרום לגלי צונאמי (שדי בוששו לבוא) ונמשך עם הידיעות על ההוריקן סנדי שדחפו את הסיקור הפוליטי לאחרי הפרסומות...

אבל בכל זאת פורסמו היום מספר סקרים:

בסקרים הכלליים היומיים, המועמד הרפובליקני מיט רומני נהנה מ-3% הובלה על פני הנשיא ברק אובמה על פי מכון רסמוסן ומהובלה של 4% על פני אובמה על פי מכון גאלופ. בסקר של רויטרס, המצב הפוך ואובמה מוביל ב-3% על פני יריבו.

ברמה המקומית, סקר מעניין ומסקרן שפורסם היום בידי העיתון "סטאר טריביון", העיתון הגדול ביותר במינסוטה - הראה פער של 3% בלבד לטובת אובמה. למי שזוכר, מינסוטה זו מדינה שכבר עקבנו אחריה לא מזמן וראינו היחלשות מסוימת של הנשיא שם. עם זאת, כנראה שבמטה אובמה לא יצטרכו לדאוג יתר על המידה. זו מדינה שנודעת בשיעורי הצבעה הגבוהים ביותר באמריקה ובתמיכה דמוקרטית מובהקת.

סקר אחר שפורסם הבוקר במדינת אוהיו, גם כן על ידי עיתון מקומי, השני בתפוצתו שם - מראה על תיקו 49% בין אובמה ורומני. זהו הסקר הרביעי (!) החודש שמראה תיקו מוחלט בין שני המועמדים במדינה הקריטית הזו.

הוריקן סנדי

הערה: המגיש אינו חזאי...

זו כנראה תהיה הסופה המושלמת, במירכאות. חיבור מעניין של הוריקן עוצמתי (בעיקר מבחינת הגודל) ממזרח ואפיק רום קר ממערב שיביאו לשילוב שכנראה לא קרה מעולם בארה"ב. שילוב שיגרום לסטיית ההוריקן שמאלה, הישר לתוך מדינות החוף המזרחי כשהוא מביא איתו רוחות במהירות גבוהה ובעיקר כמויות ענקיות למדי של גשם שיגרמו לשיטפונות והצפות. אין לשכוח גם שבדיוק בעת הזו תהיה תופעת הגאות בשיאה.

המערכת האימתנית הזו כבר משפיעה כעת על מערכת הבחירות, בעיקר בדמות ביטולי עצרות בחירות במדינות המתנדנדות שנמצאות על אם הדרך של הסופה. אך אין ספק שלאחר הימים הקרובים, נצטרך להעריך מחדש כיצד ישפיעו האירועים על המירוץ לנשיאות.

בשתי המטות היו בטוחים עד היום שהמומנטום לצידם ויכולתו של הצד האחר לנצח תתאפשר אך ורק אם "יתרחש אירוע יוצא דופן". בשתי המטות מסכימים כעת שזה עשוי להיות האירוע בקנה המידה המדובר.


מוכנות כלי התקשורת


מערכות הבחירות של ארה"ב הן בין מערכות הבחירות המסוקרות ביותר בעולם וכל כלי התקשורת מתכוננים אליהם. גם כאן אצלינו...

להלן סקירה קצרה של לוחות המשדרים המתוכננים, באם אתם מתכוונים להישאר ערים ב-6 בנובמבר.

ערוץ 2
מלבד מהדורה מרכזית מורחבת, בערוץ 2 מתכננים פריצות לשידור במהלך ליל הבחירות בכל שעה עגולה מהשעה 00:00 ועד 06:00 - פריצות שיכללו עדכונים על תוצאות המדגמים במדינות השונות עם סגירת הקלפיות בהן. בשעה 06:00, יעלו בחדשות 2 עם משדר בוקר מיוחד ומורחב שיימשך לפחות עד 09:00 ואולי אף מעבר (בהתאם לתוצאות), ויביא את תוצאות הבחירות ואת השפעתן עלינו. יש לזכור שההכרזה על המנצח עשויה להיות בדיוק בין השעות האלה.

ערוץ 10
גם בערוץ 10 מתכננים מבזקי חדשות ליליים מיוחדים מארה"ב בכל שעה עגולה, מחצות ועד הבוקר. ב-06:00 בבוקר יעלו גם הם עם משדר מיוחד ומורחב שיכלול סיקור מלא של תוצאות המדגמים וההכרזה על זהות המנצח בבחירות. בהמשך היום יורחבו תוכניות האקטואליה ומהדורות החדשות הקבועות של הערוץ.

ערוץ 1
בערוץ הראשון מערכת הבחירות בארה"ב היא הזדמנות טובה להראות במה הם הכי טובים - סיקור חדשותי פוליטי. כבר בשעה 19:00 בערב יום שלישי יעלו בערוץ במשדר מיוחד בהגשת דוד ויצטום עם הדיווחים על מערכת הבחירות. בהמשך הלילה, בשעה 23:00, יתיישב אורן נהרי המצוין למשדר בחירות מיוחד שיימשך עד השעה 01:00 בלילה. בניגוד לערוצים המסחריים, כאן לא יעבירו מבזקי חדשות כל שעה, אלא יעלו בשעה 06:00 בבוקר במשדר מיוחד ומורחב עד השעה 11:00 עם תוצאות הבחירות והפרשנויות. מהדורת סיכום תשודר ב-19:00.

Ynet
גם באתר האינטרנט השני בתפוצתו בארץ מתכוננים לאירוע ואף מתכננים להשיק את אולפן הוידאו החדש אותו הם בנו בעמל רב לאחרונה. בשעה 23:59 יתיישב באולפן אטילה שומפלבי כשלצידו כתבים ופרשנים מהארץ ומארה"ב - ויעביר את תוצאות הבחירות במשדר ארוך ומורחב שיימשך עד 10:00 בבוקר למחרת.

בארה"ב
ולמי שמכם יעדיף את רשתות השידור האמריקנית, שייספקו דיווחים מסביב לשעון כל הלילה, הנה כמה:
- ברשת NBC ישתפו פעולה עם רשת הבת MSNBC ויפיקו משדר מיוחד מהשעה 19:00 בערב עד 03:00 לפנות בוקר (שזה יוצא מ-02:00 עד 10:00 בלילה שבין שלישי לרביעי).
- ברשת FOX, מנגד, ישתפו פעולה עם רשת הבת שלהם Fox News במשדר מיוחד שיועבר בין השעות 18:00 עד 02:00, בהנחה שעד אז כבר ניתן יהיה להכריז מי המנצח ולשמוע את נאומי ההפסד והניצחון.
- ביתר הרשתות הגדולות, ברשת ABC וברשת CBS, ישדרו משדרים מיוחדים בין השעה 19:00 עד 02:00 לפנות בוקר (02:00 בלילה שעונינו עד 09:00 בבוקר) שיכללו את תוצאות המדגמים וההכרזה על המנצח.
- ברשת CNN המדרדרת, שדווקא יודעת להרים משדרי בחירות איכותיים ומלאי פירוטכניקה, יעקבו אחר תוצאות האמת מהשעה 19:00 בערב ועד השעות הקטנות של הלילה.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/gil/25642.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר