הלילה: נאום "מצב האומה" של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפני הקונגרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יישא הלילה בשעה 03:30 את הנאום השנתי, המכונה "State of the Union", בפני הרכב מיוחד של הקונגרס האמריקני שיכלול את כל חברי הסנאט וחברי בית הנבחרים, כדרישת החוקה האמריקנית.

הנאום הנוכחי יהיה הנאום הרביעי של הנשיא אובמה ובמסגרתו צפוי הנשיא לעסוק בכל הנושאים שנמצאים על סדר יומה של החברה האמריקנית בתקופה האחרונה ובחודשים הקרובים - מצב הכלכלה ומשבר החוב המתמשך, האבטלה ושוק התעסוקה, הפיקוח על הנשק, רפורמת ההגירה המתוכננת ונושאי פנים שונים.

גם נושאי חוץ יעמדו על הפרק - הנסיגה מאפגניסטן, התייחסות לתוכנית הגרעין האיראנית וייתכן שגם להתפתחויות האחרונות אצל קוריאה הצפונית. באתר "Politico" צוין, בנוסף, שהנשיא עשוי להתייחס לתהליך המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית ולהזכיר את נסיעתו הצפויה לישראל במהלך אמצע החודש הבא. אם כי, על פי הדיווח, הוא ינסה שלא להעלות את הציפיות שכבר התרוממו בתקשורת הישראלית.



עם תום הנאום, שבמהלכו כנראה ישתדל הנשיא לציין את העובדה שהוא זכה במנדט מחודש מהעם כדי ליישם את מדיניותו, יעלה "נאום התגובה" המקובל - אותו יישא הסנטור הרפובליקני מרקו רוביו, שנחשב בפי רבים כמועמד אפשרי לנשיאות ארה"ב ב-2016.

הנאום יועבר כמובן בשידור ישיר בכל רשתות הטלוויזיה בארה"ב ובכל ערוצי החדשות.

האשכול המקורי ברוטר - archive.rotter.net/cgi-bin/scoopsarchive/dcboard.cgi?az=show_thread&om=2060520130212&forum=archiveforum

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר