תקווה לרפובליקנים? יותר ויותר סנטורים דמוקרטים מודיעים על פרישה מבחירות 2014

אם לשפוט על פי ההתפתחויות הפוליטיות בארה"ב בחודשים האחרונים, הרי שלמפלגה הרפובליקנית כנראה נותר שמץ של תקווה לכבוש מחדש את הסנאט בשנת 2014 - אותו הסנאט הנשלט כיום על ידי חברי המפלגה הדמוקרטית.

על פי ידיעה שפורסמה היום בארה"ב, הסנטור הדמוקרטי מקס באקוס, שמשרת בסנאט מטעם מדינת מונטנה זה 35 שנים, הודיע היום על כוונתו לפרוש מהסנאט בתום הקדנציה הנוכחית שלו ולא להתמודד בבחירות אמצע הקדנציה של שנת 2014.

באקוס, בן 71, מכהן כיום כיו"ר וועדת הכספים של הסנאט. לאחרונה הוא הצליח לאכזב את הדמוקרטים, כשהצביע נגד הצעת החוק מטעם הנשיא אובמה להרחיב את בדיקות הרקע האישיים למכירות נשק, כחלק מהרצון להגדיל את הפיקוח הכללי על הנשק בארה"ב.



יש לציין שבשיטה הפוליטית האמריקנית המסובכת, נערכות בחירות לקונגרס כל שנתיים. בכל מערכת בחירות, מועמדים לבחירה כל 435 חברי בית הנבחרים, שאורך כהונתם הקבוע הוא שנתיים בלבד - ואליהם מצטרפים בכל פעם שליש אחר מ-100 חברי הסנאט, כך שאורך כהונתו של כל סנטור עומד על 6 שנים.

במערכת הבחירות האחרונה, קיוו הרפובליקנים להשיג רוב בסנאט ובכך לשלוט בקונגרס כולו, זאת על רקע העובדה שמרבית המושבים שהועמדו לבחירת הציבור היו מושבים של סנטורים דמוקרטים. ואולם, לבסוף הם נכשלו בניסיון ההשתלטות, בעקבות מספר רב של שערוריות שחוללו מועמדים תמהוניים מטעמם ובגלל אמירות שהבריחו את קהל המצביעים במרכז לעבר המועמדים הדמוקרטיים.

אלא שכעת נראה להאמין שהניצוץ יכול לחזור לעיניהם של הרפובליקנים. הודעתו של הסנטור באקוס לעיל מצטרפת לעוד שורה של סנטורים דמוקרטים שהודיעו עד כה שאין בכוונתם להמשיך להתמודד בבחירות 2014 - כשרובם של הסנטורים הללו מגיעים דווקא ממדינות שמרניות יחסית, דבר שעשוי לעורר את התקווה אצל הרפובליקנים שהם יוכלו להעביר את המושבים הללו לצידם בבחירות הקרובות.

כמובן שמנגד, הדמוקרטים לא מתכוונים לוותר - ובשנה הקרובה הם יחפשו מועמדים פופולאריים חלופיים כדי להריץ אותם בבחירות.

המצב כיום

בסנאט הנוכחי מכהנים 53 דמוקרטים, 2 עצמאיים ו-45 רפובליקנים. הרפובליקנים זקוקים ל-5 מושבים בלבד כדי להגיע לרוב בסנאט.



הבחירות הבאות

בבחירות הבאות של שנת 2014 יועמדו לבחירת הציבור 33 מושבים - מתוכם 19 של סנטורים דמוקטרים ו-14 של סנטורים רפובליקנים.

מתוך אותם 19 מושבים של הדמוקרטים, 6 מהם כבר הודיעו על פרישה מהתמודדות חוזרת על המושב, דבר שיגדיל לכאורה את סיכויי הרפובליקנים במידה מסוימת לזכות בהם (בייחוד שחלק מהפורשים מגיעים ממדינות שמרניות, כמו מקס באקוס שלעיל). רק 2 רפובליקנים עשו דבר דומה והחליטו לסיים את הקריירה הפוליטית שלהם בסנאט (ושניהם בלאו הכי מגיעים ממדינות שמרניות).

להלן המדינות שבהן ייערכו בחירות:



מדינות בכחול - בשליטת הדמוקרטים כעת. מדינות באדום - בשליטת הרפובליקנים כעת.
בצבעי הכחול והאדום הבהירים - סנטורים מכהנים שהודיעו על פרישה מהמירוץ.
מדינות בשחור (והקו השחור של דרום קרוליינה) - מדינות שבהן ייערכו בחירות מיוחדות.

האשכול המקורי ברוטר - archive.rotter.net/cgi-bin/scoopsarchive/dcboard.cgi?az=show_thread&om=2200720130423&forum=archiveforum

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר