מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי שוב במוקד הביקורת הפוליטית

הסיפור הבא הוא די מסובך. אך דבר אחד ברור - כריס כריסטי שוב עומד במוקד הביקורת הפוליטית על רקע החלטותיו.

סיפור הרקע הוא די פשוט: הסנטור הדמוקרטי מטעם מדינת ניו ג'רזי, פרנק לוטנברג (בתמונה שלהלן), הלך אתמול לעולמו בגיל 89. לוטנברג, יהודי, היה עד אתמול הסנטור המבוגר ביותר בסנאט האמריקני. הוא נפטר אמש כתוצאה מדלקת ריאות.

זה אמנם עצוב, אך ברגע שזה קרה, נדרש למצוא לו ממלא מקום בסנאט, כשעל פי החוק, מי שבוחר את ממלא המקום הוא מושל המדינה. המושל רשאי, על פי החוק, לבחור כל אדם לתפקיד, כשהאדם שייבחר, ייכהן למעשה עד מועד הבחירות הבא לקונגרס, בחודש נובמבר 2014.



אלא שמכאן הסיפור מתחיל להסתבך.

כריסטי, שמן הסתם צפוי לבחור פוליטיקאי רפובליקני למלא את מקומו של לוטנברג ז"ל, חושש שהחלטה למנות רפובליקני לסנאט למשך תקופה של 18 חודשים בלא בחירות, לא תעלה יפה בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית. על פי אותה הטענה, כריסטי מפחד שמעשה כזה יפגע בשיעורי האהדה שלו בקרב הדמוקרטים בארה"ב, שיזכרו לו את זה בבוא היום במערכת הבחירות לנשיאות בשנת 2016, שאז הוא יזדקק להם.

לאור הטענה הזו, כריסטי יצא היום בהכרזה די מעניינת - הבחירות לסנאט יוקדמו לחודש אוקטובר הקרוב. שהציבור יבחר.

לדידו, אין זה ראוי שמדינת ניו ג'רזי לא תקבל ייצוג הולם קבוע בסנאט האמריקני למשך 18 חודשים בתקופה כה חשובה עם הכרעות כה גדולות בוושינגטון ("הבעיות העומדות בפני הסנאט האמריקני הן חשובות מדי מכדי שלא יהיה שם נבחר ציבור בקבלת החלטות האלה").



אלא שגם החלטה כזו מעוררת ביקורת רבה. משני מוקדים עיקריים:

האחד: במפלגה הרפובליקנית חוששים שמערכת בחירות מוקדמת תפגע בסיכוייהם לכבוש את המושב. תחת לוח זמנים כה קצר, הם לא יוכלו לגייס כספים ולא יוכלו להוות תחרות אמיתית בקרב על המושב. הם מאשימים את כריסטי בפגיעה באינטרסים של המפלגה למטרותיו האנוכיות.

השני: מערכת בחירות מיוחדת תעלה למשלם המיסים כ-25 מיליון דולר. יתרה מזו, בנובמבר הקרוב בלאו הכי ייערכו בחירות בניו ג'רזי - הבחירות לתפקיד מושל המדינה. לאור זאת, ואם כבר הבחירות לסנאט מוקדמות ל-2013, מדוע לא לאחד את שני המועדים בחודש נובמבר?

כריסטי אמנם מבטיח שאין שום קשר לפוליטיקה בהחלטותיו, אך כבר כעת עולות הטענות שכריסטי מונע את קיום שתי מערכות הבחירות ביום אחד, מתוך חשש עמוק מקורי בוקר (Cory Booker). בוקר, הוא פוליטיקאי דמוקרטי פופולרי למדי בניו ג'רזי, הוא מכהן כראש עיריית ניוארק והוא מתעתד להיבחר לסנאט.

כמובן שקל לנחש שאם שמו של בוקר יופיע על פתקי ההצבעה לסנאט באותו היום בו ייערכו הבחירות לתפקיד מושל המדינה, הוא יהיה עשוי למגנט קולות של מצביעים דמוקרטיים ביום הבחירות ולגרום להם לצאת ולהצביע ובכך לפגוע, על הדרך, בשיעורי התמיכה בכריס כריסטי בבואו לבקש כהונה שנייה כמושל המדינה.

למול אפשרות כזו, כך נטען, כריסטי בוחר שלא לקיים את שני המועדים באותו היום. ובכך, כמובן, שוב נשמעות הטענות שכריסטי פועל מאנוכיות - הפעם אף תוך כדי בזבוז כספי ציבור.

בקיצור, מסובך. כל החלטה שכריסטי יקבל, תביא עליו ביקורת רעה. כך זה כשאתה חפץ לרצות את כולם.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/25851.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר