פגוש את העיתונות, התוכנית הוותיקה ביותר בטלוויזיה האמריקנית, חווה טלטלה

דיוויד גרגורי, אחד ממגישיה הבכירים של רשת הטלוויזיה NBC, ומגיש התוכנית "פגוש את העיתונות", התוכנית הוותיקה ביותר בטלוויזיה האמריקנית, בישר בשעה האחרונה על כך שהוא עוזב את הרשת ואת התוכנית אותה הגיש בשנים האחרונות. בדברי הפרישה שלו ציין גרגורי שהוא עוזב את הרשת באותה הצורה שאליה הגיע, "בענווה והכרת תודה. אני אוהב עיתונאות, והגשת "פגוש את העיתונות" הייתה הכבוד הרם ביותר שיש. אני רוחש כבוד גדול לעמיתיי ב-NBC ומאחל להם כל טוב".

בדברים אלה למעשה נסתמה הפרשייה שהעסיקה את המדיה בארצות הברית בשבועות האחרונים באשר לשמועות אודות כוונתה של רשת NBC להחליף את מגיש התוכנית המפורסמת לאור הרייטינג שלה המדרדר בחדות בתקופה האחרונה.


דיוויד גרגורי מימין, צ'אק טוד משמאל

"פגוש את העיתונות" עלתה לראשונה לאוויר בשנת 1947 ומאז שודרה מדי יום ראשון בשעות הבוקר. היא תוכנית הטלוויזיה הוותיקה ביותר בארה"ב, ולמעשה בעולם כולו, ולאורך שנים רבות היא נתפשה כתוכנית יוקרתית המזכה את המופיעים בה בקהל לאומי ואף בינלאומי נרחב. עם השנים פורמט התוכנית התחדד והיא הפכה למוקד הדיונים הפוליטיים בטלוויזיה האמריקנית.

את עיקר תהילתה קנתה לה התוכנית תחת שרביטו של העיתונאי המפורסם טים ראסרט שהגיש אותה בין השנים 1991 ועד למותו המפתיע בשנת 2008. עם מותו עבר שרביט ההגשה לגרגורי, והתוכנית שבעבר הובילה את טבלאות הרייטינג מבין תוכניות הבוקר הפוליטיות של יום ראשון הידרדרה לאורך השנים האחרונות למקום האחרון, כשהנהלת הרשת מתחילה להביע לא אחת בדרכים כאלה ואחרות את אכזבתה מנתוני הצפייה ומהעובדה שהתוכנית התרחקה מסיקור הנושאים הפוליטיים ומסגנון ההגשה של ראסרט.

המצב הגיע עד לכדי כך שבשבועות האחרונים נפוצו שמועות רבות ועקשניות למדי על כוונת הרשת להחליף את גרגורי במגיש אחר. באחת הפעמים הללו, לקראת יום ראשון האחרון, קטע גרגורי במפתיע את חופשת הקיץ שלו כדי להתייצב להגשת התוכנית ולהראות את נוכחותו באולפן ולמול המצלמה ולהפיג את השמועות שהתרוצצו בעקשנות בתקשורת.

על אף זאת, הערב הודיעה רשת NBC באופן חצי-רשמי על כוונתה הסופית להחליף את גרגורי - כשזה מיהר מיד לאחר מכן לפרסם תגובה בטוויטר על כך שהוא עוזב את התוכנית ואת הרשת בה שירת בעשור האחרון בשלל תפקידים בכירים.

את מקומו של גרגורי יירש כעת צ'אק טוד שמשמש כיום ככתב הבית הלבן של הרשת וכמגיש ברשת האחות MSNBC. בהנהלת הרשת מקווים שמינויו של טוד יחזיר את הדיונים הפוליטיים הלוהטים אל "פגוש את העיתונות", ואיתם גם את הצופים שאבדו לאורך השנים האחרונות ואת יוקרתה של התוכנית ויביא אותה לתקופה של פריחה מחודשת.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/130075.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר