מקבץ ידיעות מהתקשורת האמריקנית

המאבק בין המהדורות המרכזיות


שנים רבות מתקיים מאבק עיקש בין שתי מהדורות החדשות המרכזיות הנצפות ביותר כיום באמריקה - ה"נייטלי ניוז" של רשת NBC וה"וורלד ניוז" של רשת ABC. המאבק בין השתיים החל כבר לפני 3 עשורים, עם תום ההגמוניה של רשת CBS בתחום לאחר פרישתו של השדר האגדי וולטר קרונקייט ב-1981. את מקומו תפס דן ראת'ר, שאמנם המשיך להוביל עם ה"איבנינג ניוז" על פני האחרות שהתקוטטו על המקום השני אך במהלך שנות ה-90 החל ליפול מאחוריהן.

מכאן והלאה שלטו טום ברוקאו מ-NBC ופיטר ג'נינגס מ-ABC בעולם החדשותי כשדן ראת'ר מ-CBS משתרך מאחוריהם - כל זאת עד לסיום תקופת "שלושת הגדולים" בשנת 2005 (ברוקאו פרש, ג'נינגס מת וראת'ר התפטר). את ברוקאו ירש בריאן ויליאמס ואילו את ג'נינגס וראת'ר ירשו מגישים מתחלפים, באופן שאפשר לויליאמס לפתוח פער על המתחרים בזכות היציבות של המהדורה בראשותו ושיטת ההגשה החדשה שלו המשלבת מעט מן הבידור.

בשבוע שעבר פרסמה חברת "נילסן" המודדת את הרייטינג בארה"ב כי לראשונה מזה 7 שנים רצופות הצליחה ABC לעקוף את המהדורה של NBC בממוצע הרייטינג השבועי. בתחום המדיה האמריקנית זו רעידת אדמה של ממש שבולטת עוד יותר ברקע השעייתו של ויליאמס לאחרונה בעקבות דיווח כוזב שלו וכניסתו של מגיש חדש למהדורה המרכזית ב-ABC.




תוכניות הבוקר של ימי ראשון


אם ישנה רצועה טלוויזיונית שראש ממשלת ישראל אוהב כנראה יותר מכל זוהי רצועת הבוקר של יום ראשון בטלוויזיה האמריקנית, שם הוא התראיין פעמים רבות בשנים האחרונות - "פגוש את העיתונות" ב-NBC, "השבוע" ב-ABC ו"מול פני האומה" ב-CBS.

בסוף השבוע האחרון הודיע העיתונאי הותיק בוב שיפר, מגיש "מול פני האומה", על כוונתו לפרוש מתפקידו לאחר 25 שנים רצופות כמגיש התוכנית. ברשת מיהרו להכתיר לו יורש ומינו את העורך הפוליטי שלהם, ג'ון דיקרסון, כמחליפו. לפני מספר חודשים חוותה התוכנית "פגוש את העיתונות" מ-NBC טלטלה זהה כשגם שם פנו למנות את הכתב הפוליטי המרכזי, צ'אק טוד, למגיש החדש. החזרה של התוכנית אל התחום הפוליטי משקף את התחרות לקראת סיקור הבחירות לנשיאות.




פוקס ניוז יעברו למגדל החירות?


תחנת הטלוויזיה הראשונה בעולם שדיווחה על פיגועי ה-11 בספטמבר ב-2001 הייתה תחנה בשם WNYW, תחנה בת של רשת FOX האמריקנית, הפועלת ומשדרת לתושבי ניו-יורק והסביבה. ערוץ החדשות של אותה הרשת, Fox News, חווה גידול דרמטי בשיעור הצפייה החל מאותה התקופה ומאז ועד היום הוא למעשה השליט הבלתי מעורער של תחום החדשות בכבלים.

אין זה נשמע מוזר, אם כן, לקרוא את הדיווח של עיתון ה"ניו-יורק טיימס" שטען כי כל חברת "ניוז קורפ", על שלל ענקי התקשורת שלה, שוקלת לעבור למרכז הסחר העולמי החדש שנחנך בשנה האחרונה על חורבות מגדלי התאומים וכונה "מגדל החירות". אם המהלך ייצא אל הפועל זה יביא להעברת אולפני "פוקס ניוז" ומשרדי ה"וול סטריט ג'ורנל" למיקום אחד בלב המגדל.




האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/199150.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר