נאומו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לאומה האמריקנית

בעוד כרבע שעה ישא נשיא ארצות הברית ברק אובמה נאום מיוחד לאומה האמריקנית מהבית הלבן בנושא הצעדים אשר ממשלו מתכנן לנקוט על מנת להשיב את תחושת הביטחון לאזרחי ארצות הברית. הנשיא ימסור עדכון על החקירה המתמשכת אודות אירוע הטרור בסן ברנרדינו שהתחולל במדינת קליפורניה ביום רביעי שעבר וידון באיום הרחב ביותר אודות טרור מצד דעאש.

הנשיא צפוי לדבר בצורה רחבה על "אופי האיום, התפתחותו, וכיצד אנו נביס אותו", כנאמר בהודעת דובר הבית הלבן. מדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס ניתן ללמוד שהנשיא יציג איזו התחייבות למאבק חסר פשרות בארגון המדינה האסלאמית. הערכות נוספות מדברות על כך שאובמה יתייחס בצורה זו או אחרת בנושא חוקי הנשק בארצות הברית ובמאמץ לעדכנם או לשנותם.



את הנאום ישא אובמה באופן חריג מהחדר הסגלגל שבאגף המערבי בבית הלבן. שלא ככל קודמיו בתפקיד, הנשיא הנוכחי לא הרבה לשאת נאומים מהחדר הסגלגל והוא העדיף תמיד לשאת נאומים מיוחדים ממקומות אחרים בבניין כמו חדר התדריכים, החדר המזרחי או מהמסדרונות השונים בבית. נאומים מן החדר הסגלגל נחשבו על ידי כל יועציו כאקט מיושן שתאם לתקופות נושנות בתרבות האמריקנית ועל כן מיעט אובמה בכך. זו תהיה הפעם השלישית בסך הכל במהלך כהונתו שבה הוא ידבר אל הציבור ממשרדו.

גם שעת הנאום, בעת שידורי הפריים-טיים של רשתות הטלוויזיה בארצות הברית, הינו חריג. כל כלי התקשורת מתכוננים להפריע את שידורי הערב הרגילים שלהם, ובכלל זה שני משחקים מליגת ה-NFL, כדי להעביר את הנאום בשידור ישיר. יום שידורו של הנאום חריג אף הוא, היות ויום ראשון הוא יום שבתון בארה"ב, ובעבר זכורה ההודעה הדחופה והמפורסמת של הנשיא אובמה על חיסולו של אוסמה בן לאדן בנאום מיוחד שנישא ביום ראשון ה-1 במאי 2011 מהחדר המזרחי שבבית הלבן.

שידור ישיר להלן:


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/271021.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר