ארכיון: היום מציינת ארה"ב 16 שנים לפיגועי ה-11 בספטמבר

במה שהפך כבר למסורת כאן, נקפוץ גם היום כמה שנים אחרונה אל ה-11 בספטמבר 2001.

באותו הבוקר התחולל פיגוע הטרור הגדול ביותר שראה האדם. העולם צפה אז בסרט אימה בשידור חי בעת שקבוצה של טרוריסטים השתלטה בכוח על ארבעה מטוסי נוסעים גדולים וריסקה אותם במכוון לעבר שני מגדלי מרכז הסחר העולמי בדרום מנהטן שבניו יורק, לעבר מבנה הפנטגון בוירג'יניה שבגבול וושינגטון וליד העיירה שנקווסיל שבפנסילבניה. 2,978 בני אדם נרצחו בפיגוע.

רוב העולם חווה את האירועים הדרמטיים האלה באמצעות שידורי הטלוויזיה, בהיותו המדיום המרכזי, וכך גם בישראל. לכן נציב להלן כמה קטעים מארכיון שידורי הטלוויזיה וכלי התקשורת הישראליים באותו היום כפי ששודרו באותו היום בזמן אמת.



קול ישראל: "ככל הנראה מסוק או מטוס קל נכנס במגדל התאומים"


רגעים ספורים לפני תום שידורה של התוכנית "השעה הבינלאומית" לקראת השעה 16:00 הגיע הדיווח הראשוני על התרסקות מטוס בניו יורק כמה דקות קודם לכן. כתב רשות השידור גיל תמרי עלה לשידור טלפוני ודיווח על מה שנראה כתאונת מסוק.



ערוץ 2: "שני מטוסים התנגשו בבנייני התאומים בזה אחר זה"


גם אחרי התרסקות המטוס השני בשעה 16:03 נותרו ערוצי הטלוויזיה הישראליים מנומנמים. רק בשעה 16:21 עלה לשידור מבזקן חדשות ערוץ 2 יוסי עין דור עם עדכון חדשות מיוחד אודות האסון בניו יורק לאחר התרסקות שני מטוסים אל מגדלי התאומים.



קול ישראל: "במקום שעמדו שני מגדלים - עכשיו עומד אחד"


מגדל התאומים הראשון קרס בשעה 16:59 מעוצמת פגיעת המטוס בו, וזה קרה רגע לפני מהדורות הערב בתחנות הרדיו. באותה השעה עלתה לשידור אסתי פרז ברשת ב' של קול ישראל וליוותה את השעתיים הבאות עם כל ההתרחשויות שאירעו אז.



ערוץ 1: "אין מגדלי התאומים, מרכז הסחר העולמי לא קיים יותר"


לאחר העלייה הראשונית לשידור בשעה 16:22 עם עדכון גם לגבי התרסקות המטוס השלישי על הפנטגון, הועבר השידור בערוץ 1 אל הטלוויזיה החינוכית ששידרה במתכונת מיוחדת את "ערב חדש" בהגשת גאולה אבן עם דיווח לגבי קריסת המגדל השני.



כל ערוצי הטלוויזיה בעולם עוקבים אחרי הדרמה


בכל אותו הזמן הזה כל ערוצי הטלוויזיה שבעולם עוקבים אחרי הדרמה הבלתי נתפסת הזאת בשידור חי למול עיניהם המשתאות של מיליוני בני אדם. אט אט מחלחלת ההבנה שהעולם מאז יהיה עולם אחר לגמרי בכל הקשור למלחמה בטרור.



גלי צה"ל: "אני לא מאמין שאני משדר את זה"


ירון וילנסקי בתחנת גלי צה"ל לא האמין שהוא משדר את האירועים האלה. הקצב היה מסחרר: 15:46 התרסקות המטוס הראשון, 16:03 התרסקות המטוס השני, 16:37 ההתרסקות על הפנגטון, 16:59 קריסת הבניין הראשון, 17:28 קריסת הבניין השני.


ערוץ 2: "סדרה של אירועי טרור שהאנושות לא ידעה עד כה"


מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 בהגשת מיקי חיימוביץ' וגדי סוקניק נפתחה בסיכום אירועי היום בכתבה שהכינה כתבת דסק החוץ יונית לוי. בתום הכתבה היא טענה כי ה-11 בספטמבר יהפוך לטראומה גדולה הרבה יותר ממתקפת פרל הארבור.



היום שאחרי - כותרות העיתונים


גם ביום שאחרי רבים עדיין לא ידעו מה בדיוק קרה פה והחשש היה מופרז ודיבר על רבבות הרוגים. אט אט החלו להישמע ההערכות שמי שעומד מאחורי הפיגועים הוא אוסמה בן לאדן. כך נראו עמודי השער של 3 העיתונים הגדולים בישראל דאז.



הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר