הפתרון של פוקס ניוז להטרדות המיניות - פריים טיים עם רוב נשי

הפריים טיים הנשי של Fox News


אולי כותרת הכתבה מהווה קישור מאולץ - אך גם כזה שהוא בלתי נמנע. בתוך זמן קצר מאז שנפוצו בארצות הברית סיפורים מרובים אודות הטרדות מיניות חוזרות ונשנות ב-Fox News, החליטו בערוץ החדשות השמרני לערוך שינוי דרמטי בלוח שידורי הערב שלהם ולהביא אל קדמת הבמה בשעות הפריים טיים דווקא את הכוח הנשי. את ההודעה על השינוי הם ביצעו לאחרונה.

במסגרת השינוי תצטרף הפרשנית השמרנית לורה אינגרהם אל הערוץ בתוכנית חדשה שתשתבץ היישר ברצועת השידור שבה מחזיק כעת שון האניטי. מיד לאחריה תשודר תוכנית חדשה נוספת בהגשתה של השדרנית שאנון ברים שעד כה התפרסמה בעיקר בשידורי הצהריים בערוץ. ולבסוף שתיהן תצטרפנה אל העיתונאית שכבר עתה פותחת את שעות הערב והיא מרתה מקאלום שסומנה שם בעבר כ"מייגן קלי הבאה". תוצאות השינוי הזה יביאו לכך שלראשונה בארה"ב יהיה רוב נשי בשעות צפיית השיא באחד מערוצי החדשות בכבלים בין השעות שבע בערב עד חצות (אך עדיין לא בפריים טיים המסורתי בין השעות 20:00 עד 23:00).

השינויים יכנסו לתוקפם החל מה-30 באוקטובר.



כך כנראה מקווים בפוקס ניוז לספק מענה להאשמות שהועלו כנגדם בשנה האחרונה אודות סביבת עבודה עוינת לנשים - שנה שכללה את פרישתה המתוקשרת של הכוכבת הנשית הכי גדולה שלהם מייגן קלי, התפטרותה של השדרנית גרטה ואן ססטרן שהותירה אחריה פריים טיים על טהרת הגברים, פיטוריו של רוג'ר איילס המייסד עקב האשמות על הטרדות מיניות, עזיבתה של העיתונאית גרטשן קרלסון בדיוק בשל כך, הדחתו של המגה סטאר ביל אוריילי בשל טענות להטרדות מיניות ולבסוף גם זריקתו של השדרן אריק בולינג מסיבות דומות למדי. פריים טיים בעל רוב נשי נראה פיתרון אלגנטי למדי לאירועים ואולי אף דרך להביא קהלים חדשים לערוץ.

לכל זה אפשר גם להוסיף את ההידרדרות באחוזי הצפייה שאותה חוו בפוקס ניוז לאחרונה ואת התחזקותו המקבילה של ערוץ החדשות הליברלי MSNBC שבשבועות האחרונים קטף הישגים רבים בתחרות על לב הצופים. באופן לא מפתיע האישיות הכי נצפית כיום בעולם החדשות בכבלים היא אישה, רייצ'ל מדאו, ומולה החליטו בפוקס ניוז להציב דווקא את שון האניטי שכבר הבטיח בתוכניותיו האחרונות להילחם במי "שמשום מה קיבלה לאחרונה קפיצה ברייטינג". במקביל לשינויים האלה השיקו בפוקס ניוז גם עיצוב גרפי חדש על המסך שאף הביא לשינוי היסטורי בלוגו שלהם וכן הם הציגו עיצוב מחודש לאתר האינטרנט שלהם. אלה שינויים שמצטרפים לאולפנים החדשים שהם חנכו בבחירות האחרונות בניו יורק והכל בניסיון למתג את עצמם מחדש כדי להשיב את הצופים הביתה.

ראוי לציין שלאף אחד מערוצי החדשות האחרים אין יותר מאישה אחת בפריים טיים. ברשת MSNBC משדר כריס מתיוס בשעה 7, כריס הייז בשעה 8, רייצ'ל מדאו משדרת בשעה 9, לורנס אודנל בשעה 10 ובריאן ויליאמס בשעה 11. ברשת CNN פותחת את הפריים טיים בשעה 7 בערב ארין ברנט כשלאחריה שעתיים של אנדרסון קופר ושעתיים של דון למון.



גל גדות מגיעה לסנ"ל


הכוח הנשי לא ידלג גם על תוכנית המערכונים המפורסמת ביותר בארצות הברית - סאטרדיי נייט לייב.

סנ"ל, בראשי התיבות, תשוב ביום שבת הקרוב לעונתה ה-43 במספר והיא תנחת אצל צופי הטלוויזיה בתקופה שבה אמריקה כנראה תזדקק למנות גדושות של הומור. כך זה היה גם בשנה שעברה כאשר תוכנית הסאטירה רשמה התחזקות דרמטית באחוזי הצפייה והיא אפילו שברה שיא רייטינג של עשרים שנה. אל העונה החדשה ישוב רוב צוות השחקנים מהעונה הקודמת ובאופן נדיר לא יצורפו שחקנים חדשים אל הקאסט. מי שכן יצטרף הוא השחקן האורח אלק בולדווין שימשיך לגלם את דמותו של דונלד טראמפ.

אבל מי שתביא את הכוח הנשי אל התוכנית היא לא אחרת מאשר "וונדר וומן" והסופר-סטאר הישראלית גל גדות שנבחרה להנחות את הפרק השני בעונה החדשה ובכך להפוך לישראלית הראשונה שתנחה את התוכנית המפורסמת בכל תולדותיה. גל תצטרך לשאת מונולוג אישי מיד לאחר מערכון הפתיחה של התוכנית ובהמשך היא תידרש להשתתף ברבים מהמערכונים הבאים בשידור חי. באמצע התוכנית יבצע האמן המוזיקלי האורח הופעה של אחד משיריו ולאחר מכן תשודר פינת ה"וויקנד אפדייט" הסאטירית כשלאחריה יימשכו המערכונים בשידור חי בהשתתפות המנחה הישראלית עד לסיומה של התוכנית בהופעה מוזיקלית שנייה.

הפרק בהנחייתה של גל גדות ישודר במוצאי השבת ה-7 באוקטובר כשלצדה יופיע האורח המוזיקלי סאם סמית'. עוד קודם לכן, את פרק הבכורה בשבת הקרובה ינחה השחקן ראיין גוסלינג כשלצדו יתארח האמן המוזיקלי ג'יי זי. הופעתה של גל תאפשר לה לחשוף את החוש הקומי שלה שכבר פגשנו בו בחודשים האחרונים בזכות ההופעות הרבות שלה בתוכניות הלילה של ארה"ב.

נוהג חדש תקיים סנ"ל בעונה הזו - שידור חי מחוף אל חוף. עד כה התוכנית הועברה בשידור חי מדי מוצאי שבת אך ורק בחוף המזרחי ובאזור הזמן המרכזי, בעוד שבאזור ההרים ובאזור החוף המערבי התוכנית שודרה כהקלטה על פי השעון שלהם. אלא שלאחר ניסיון קצר בסוף העונה שעברה הוחלט להעביר את התוכנית לשידור חי מלא בכל רחבי ארה"ב - והדבר צפוי להגדיל את כמות הצופים בחוף המערבי שלראשונה יקבלו את המשפט "Live From New York" בשידור חי של ממש בשעה מרכזית בפריים טיים שלהם.

כך נראו ההופעות הקומיות האחרונות של גל גדות בתוכניות הלילה האמריקניות:




המבחן הגדול של מייגן קלי


ואיך אפשר לסיים כתבה בנושא תקשורת אמריקני המתמקדת בכוח נשי מבלי להתייחס למייגן קלי?

היום חנכה קלי את תוכנית הבוקר החדשה בכיכובה ברשת NBC וכבר בפתח פרק הבכורה היא הבטיחה לצופים שהיא "סיימה עם פוליטיקה" לעת עתה ושבשלב הזה היא מקווה לעשות "קצת כיף". היא חלקה עם הקהל שלה באולפן בשידור חי את סיפור חייה הכאוב והיא סיפרה להם שבכוונתה להשתמש בתוכנית שלה כדי להפיץ תקווה ואופטימיות. במקביל לכך היא זכתה לזר פרחים מבעלה ולקבלת פנים מכובדת מכל צוות ה"טודיי שואו" שבא לברך אותה באופן רשמי על הצטרפותה לרצועת הבוקר שלהם.

אך למרות כל החיבוקים והנשיקות והתקווה והאופטימיות, מעמסה רבה מוטלת על כתפיה של קלי והמבחן האישי שלה גדול למדי במקומה החדש. כל זמן שהיא הייתה חלק מעולם החדשות בכבלים בערוץ פוקס ניוז היא עשתה חיל והפכה לשם מוכר באופן שהוביל אותה לחלום על מעבר לליגה של הגדולים, אבל מרגע שהיא הצטרפה לעולם רשתות הברודקאסט היא הפכה למודת אכזבות.

טבילת האש הראשונה שלה ברשתות הגדולות נעשתה ב-FOX עם תוכנית ראיונות חדשה שנחלה כישלון צורב והורדה עד מהרה מהאוויר. בהמשך היא הצטרפה ל-NBC וקיבלה תוכנית שבועית שגם לא נחלה הצלחה וסיימה את חלקה על המסך לפני הזמן המיועד. כעת היא אמנם מגיעה לזירה הרבה יותר נוחה, השעה 09:00 בבוקר (כשאין תחרות של ממש מצד הרשתות האחרות), אך היא בכל מקרה תצטרך לעמול רבות כדי להוכיח שכוחה בכל זאת במותניה גם בעולם הטלוויזיוני החדש, וכל זה בתקופה שבה הרשת שלה מפסידה תדיר ברייטינג לרצועת הבוקר המקבילה של רשת ABC שאט אט תופסת את הבכורה בעולם החדשות האמריקני.

להלן קטעים מפרק הבכורה של התוכנית החדשה כפי ששודרו הבוקר בארה"ב:




האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/427887.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר