הקומיקאים האמריקנים מגיבים בדמעות ובביקורת לטבח בלאס וגאס

מגישי תוכניות הלילה בארצות הברית לא יכלו להישאר אדישים לטבח ההמוני שבוצע יום קודם לכן בלאס וגאס והותיר אחריו עשרות הרוגים ומאות פצועים במה שהפך להיות אירוע הירי הקטלני ביותר בתולדות אמריקה. רובם פתחו את התוכניות הקומיות שלהם בהתייחסות לנושא - מי בשיר מרגש, מי במילות נחמה ומי בדברי ביקורת.

הבולט בכולם היה ג'ימי קימל מרשת ABC שדיבר בדמעות על אירוע הירי בתוכניתו. "הנה אנחנו שוב, יום אחרי טרגדיה נוראית, בלתי נתפסת, מטלטלת וכואבת. הפעם בלאס וגאס, שהיא במקרה המקום שבו גדלתי". לאחר מכן הוא המשיך "אני רוצה שזאת תהיה תוכנית קומית, אני שונא לדבר על דברים כאלה. אני רוצה בסך הכל לצחוק על כל מיני דברים מדי לילה, אבל זה נעשה יותר מדי קשה לאחרונה". הוא שלח את איחוליו לפצועים ולמשפחות ההרוגים, אך עד מהרה הוא מיקד את המונולוג שלו בנושא בקרת הנשק בארצות הברית. הוא תהה שמא קובעי התיקון השני לחוקה חשבו שאזרחים יחזיקו רובי סער אוטומטיים וסיכם את התהייה בקביעה כי "אף אזרחי אמריקני לא צריך M16, ובטח לא עשר כאלה".

בהמשך הוא אף התייחס לעובדה שמחוקקים רבים בארה"ב ממשיכים לקדם חוקים בעד נשק כמו ההיתר לרכוש משתיקי קול וסירוב לסגור פרצות אפשריות בחוקים הקיימים, "מי חושב שזה הגיוני? כנראה שהמחוקקים שהצביעו בעד זה" הוא אמר ברקע תמונות כל הסנטורים שהצביעו עם ה-NRA (איגוד הרובאים הלאומי, הלובי של יצרניות הנשק). מבחינתו של קימל יש מקום להגביל מכירת רובי סער ונשק אוטומטי לאזרחים רגילים, יש מקום לקדם בדיקות רקע לכל אלה הרוצים לרכוש כלי ירייה, למנוע ממנועי טיסה לרכוש נשק ולסגור פרצות אפשריות סביב הנושא.



גם סטיבן קולבר ברשת CBS המתחרה בחר לנצל את הבמה שלו כדי לדון בנושא בקרת הנשק בארה"ב והוא פנה ישירות אל דונלד טראמפ בבקשה לקדם פתרונות לבעיה מעל ראש מפלגתו. "אתה לא חייב לרפובליקנים כלום, אתה יודע שהם ניסו למנוע ממך להיות נשיא. לעזאזל איתם. אתה רוצה להפוך את אמריקה לגדולה שוב? תעשה משהו ששני קודמיך לא הצליחו לעשות ותעביר חקיקה הגיונית של בקרת נשק שרוב האמריקנים רוצים" הוא ביקש מטראמפ.

ג'יימס קורדן הבריטי, שמשדר אחרי קולבר באותה הרשת, המשיך עם הקו הזה כשהתייחס לאלה הטוענים שזה "מוקדם מדי" לדבר על בקרת נשק - "עבור הקורבנות האלה מאמש זה כבר יותר מדי מאוחר", הוא הדגיש. הוא סיפר כיצד בבריטניה אין אירועי ירי המוניים כאלה, והוא הזדעזע מהעובדה שבשנתיים שהוא מתגורר בארצות הברית נשבר פעמיים השיא של אירוע הירי הקלטניים ביותר בתולדותיה של אמריקה. "איך שהוא זה חייב להיפסק", הוא קבע.





סת' מאיירס מרשת NBC ביקש מהמחוקקים בארצות הברית להיות כנים עם אמריקה ולהודות שאין להם שום כוונה לשנות את המצב הקיים. "כשאתם אומרים שעכשיו זה לא הזמן לדבר על זה, אתם למעשה רומזים שמעולם לא יהיה זמן לדבר על זה". בצד החיובי יותר הוא שיבח את פעולותיהם של אנשי כוחות הביטחון, החירום וההצלה שפעלו במקום הטבח בלאס וגאס בזריזות ובאומץ ולכך הצטרף הקהל שלו באולפן במחיאות כפיים סוערות.

ג'ימי פאלון שמשדר לפניו באותה הרשת התעקש לא להיכנס למרחב הפוליטי ובמקום זאת הוא הביא לאולפן את הזמרת מיילי סיירוס ששרה ביחד עם הבדרן אדם סנדלר את השיר "No Freedom" של הזמרת הבריטית המפורסמת דיידו.





קונאן אובריאן מערוץ TBS נדהם מכך שהוא צריך לחזור כל כמה חודשים לשאת הצהרה על אירוע ירי המוני. "כשהתחלתי (להנחות תוכניות לילה) בשנת 1993 אירועים כאלה היו מאוד נדירים. אבל בשני העשורים האחרונים דברים השתנו", הוא אמר. בהמשך אובריאן סיפר כיצד הוא הגיע לעבודה באותו הבוקר ואחד מהתסריטאים שלו הניח לפתחו ערימה של ניירות עם דברי המונולוג שאותם הוא נשא באירועי הטבח הקודמים כדי שהוא יוכל להשתמש בהם גם עתה. "איך יכול להיות שיש תיקייה של הצהרות אודות אירועי ירי המוניים עבור מנחה תוכניות לילה? ממתי זה נהיה נורמלי?" הוא שאל.

ולבסוף טרוור נואה מערוץ Comedy Central התייחס גם כן לסטטיסטיקה הנוראה. "אני נמצא בניו יורק כבר למשך שנתיים, ובתקופה הזאת היו 20 אירועי ירי המוניים בארצות הברית. ומה שכואב במיוחד, מעבר לחיים שנקטפו, זה שאני מרגיש שאנשים נהיים רגילים לאירועים כאלה". מכאן הוא עבר, כמו רבים מעמיתיו, לדבר על בקרת נשק.



הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר