רשת MSNBC הפכה לראשונה לערוץ החדשות הנצפה ביותר באמריקה

רשת MSNBC שברה שיא היסטורי


בפעם הראשונה בתולדותיה הפכה רשת MSNBC לערוץ הכבלים הנצפה ביותר בארצות הברית.

את השיא שברה הרשת הליברלית ביום רביעי האחרון, אז היא התברגה בפעם הראשונה אי פעם במקום הראשון ברשימת ערוצי הכבלים הנצפים ביותר, תוך כדי שהיא מצליחה לעקוף לא רק את המתחרות שלה Fox News ו-CNN אלא את כל ערוצי הכבלים באשר הם כולל ערוצי פרימיום כ-HBO, ערוצי ילדים כ-Nickelodeon, ערוצי ספורט כ-ESPN וערוצי מוזיקה כ-MTV.

לפי הנתונים מיום רביעי השיגה MSNBC ממוצע של כ-2.6 מיליון צופים בשעות הפריים טיים המרכזיות שלה לעומת כ-2.4 לרשת Fox News וכ-1.6 מיליון לרשת CNN. גם לאורך שעות היום כולו, החל משעות הבוקר ועד שעות הלילה, זכתה הרשת הליברלית להתעלות על שתי המתחרות שלה בתחום החדשות בכבלים בפעם הראשונה בתולדותיה כפי שניתן לראות בטבלה שלהלן.

מחירי הפרסום בערוצי החדשות, עם זאת, לא נקבעים על פי מניין הצופים הכולל שהובא בפסקה הקודמת אלא על פי כמות הצופים מקרב קהל היעד הנחשק למפרסמים בתחום הזה - גילאי 25 עד 54. גם כאן הצליחה רשת MSNBC להגיע למקום הראשון לאורך שעות הפריים טיים, בעוד שלאורך שעות היממה כולה התיישבה במקום הראשון דווקא רשת CNN שחוותה התחזקות גם כן.

נתוני שיא אלה מגיעים מיום שידור אחד אך הם משקפים את מה שנמשך זה זמן רב בעולם החדשות בכבלים, ובפרט בשבוע האחרון כאשר CNN חוותה קפיצה דרמטית, Fox News התמודדה עם ירידה נמשכת ו-MSNBC עם עלייה מתמשכת. נתוני השבוע האחרון במלואם יתפרסמו ביום שלישי, אך כבר עתה המצב אינו מזהיר עבור מי ששלטה עד כה בתחום בכל השנים האחרונות.



השלכה בולטת למציאות החדשה הזו היא הפיכתה של העיתונאית הליברלית הבכירה רייצ'ל מדאו לאושיית החדשות הנצפית ביותר בכבלים דרך קבע בשבועות האחרונים תוך כדי שהיא מצליחה לעקוף את האנשים החזקים ביותר של פוקס - טאקר קרלסון ושון האניטי. לעתים אפילו לורנס אודנל שמשדר אחרי מדאו, ונחשב שמאל מובהק אף יותר ממנה, מצליח לעקוף את האניטי שמשודר מולו. כמובן שמדאו ואודנל, כמו יתר מגישי החדשות שם, מקדישים זמן רב מתוכניותיהם לסיקורו של דונלד טראמפ בעוד המתחרים קרלסון והאניטי מפוקס מוצאים עצמם מסקרים באינטנסיביות את המתחרים שלהם בתקשורת ובכך מעצימים את העניין בהם.

סיבה מרכזית יותר לקריסה בפריים טיים של Fox News היא, ככל שאפשר להעריך, הדחתו של ביל אוריילי מהרשת לפני מספר שבועות. אם עד אז הוא היה העוגן המרכזי של הרשת והביא בימים כתיקונם בין 3 ל-4 מיליון צופים, ובימים טרופים כמו אלה הוא היה מביא אף למעלה מכך, כעת מתקשה המחליף שלו טאקר קרלסון להביא את אותם הנתונים ויחד איתו מתדרדרים כל הבאים אחריו. לגבי אוריילי דווח לאחרונה כי הוא פועל להקים רשת חדשות שמרנית חדשה תחת חסותו של ענק המדיה Sinclair, ואף פורסם שהוא פנה להאניטי כדי שיבוא לשתף פעולה, אלא שהרעיון לבסוף ירד לטמיון לאחר שחברת Sinclair משכה את ידיה ממנו.

ערוץ החדשות MSNBC נמצא בבעלותה של רשת הברודקאסט האמריקנית NBC, שבתקופה האחרונה דווקא חוותה קשיים. מהדורת החדשות המרכזית שלה, ששלטה בעולם החדשות הטלוויזיוני בארה"ב ב-20 השנים האחרונות, ירדה לאחרונה למקום השני בטבלאות הרייטינג וכעת המהדורה המרכזית של ABC בהגשת דיויד מיור היא הנצפית ביותר עם 7.8 מיליון צופים בכל ערב, מול המהדורה של NBC בהגשת לסטר הולט שמשיגה 7.6 מיליון צופים והמהדורה של CBS בהגשת אנתוני מייסון עם 5.8 מיליון צופים מדי ערב.

נתוני יום רביעי האחרון, במיליוני צופים



סאטרדיי נייט לייב חזרה לאוויר


בכירי ממשלו של דונלד טראמפ לא התחשבו בתוכנית הסאטירה הוותיקה "סאטרדיי נייט לייב" כשהם הביאו בתוך תקופה קצרה לפיטורי שון ספייסר, להדחתו של אנתוני סקרמוצ'י, להעפת ריינס פריבוס ולבעיטתו של סטיב באנון מהבית הלבן. התחשבות קטנה מצדם הייתה מאפשרת לתסריטאי סנ"ל לומר מילה או שתיים בנושא מבלי שהכותרות יורעפו עליהם בזה אחר זה דווקא באמצע עונת הקיץ, כשהם נמצאים בפגרה. אבל משזה לא קרה תהו הסאטיריקנים של סנ"ל מה צריך לעשות... פשוט לחזור לאוויר.

באורח חריג החליטה רשת NBC לאחרונה להעלות גרסה מקוצרת של סאטרדיי נייט לייב למשך 4 שבועות כדי לסקר את ההתפתחויות הפוליטיות המסעירות מהשבועות האחרונים בארצות הברית. אלה לא תוכניות מלאות עם אורחים ועם מערכונים כמו בתוכנית הרגילה, אלא רק מהדורת קיץ של הפינה המפורסמת "וויקנד אפדייט" המדמה עדכון חדשות סאטירי. זה משהו שרשת NBC כבר עשתה בעבר, בעיקר בשנים של בחירות, אך כנראה שהאירועים האחרונים גרמו להם להבין שיש מקום להחזיר את התוכנית גם עתה.

התוכנית עלתה לאוויר לפני כשבוע בימי חמישי והצליחה להביא נתוני צפייה נאים. התוכנית האחרונה, מלפני יומיים, כללה גם מיני איחוד של כמה ממגישי ה"אפדייט" המפורסמים ובהם טינה פיי, סת' מאיירס וג'ימי פאלון שקפצו לבקר.

אותו ג'ימי פאלון עלה לאחרונה לכותרות לאחר שבאופן נדיר להרגלו הוא בחר לפתוח את תוכנית הלייט נייט שלו ביום שני האחרון בדברי ביקורת על המתחולל באמריקה ועל ההנהגה שלה. פאלון בדרך כלל לא מתעסק בסאטירה פוליטית בתוכניותיו בניגוד גמור ליתר מגישי תוכנית הלייט נייט באמריקה שלקחו את התוכניות שלהם לגוון הרבה יותר סאטירי בגלל דונלד טראמפ (ובהם סטיבן קולבר מ-CBS, ג'ימי קימל מ-ABC, סת' מאיירס מ-NBC וטרבור נואה מקומדי סנטרל). פאלון, מנגד, נכנס לנעליו של ג'יי לנו לתוכנית ה"טונייט שואו" והשתדל לשמור על תוכן בידורי למהדרין. אלא שאירועי הימים האחרונים הובילו אותו לשאת את המונולוג הבא:



'נפרוץ לשידור בעוד 38 שנים'


רגע לפני שאמריקה כולה תיכנס לשיגעון ליקוי החמה המלא שיתרחש בתחומה ביום שני הקרוב וייראה בצורתו המלאה בלא פחות מ-14 מדינות, אפשר לרגע לקפוץ לאחור אל ה-26 בפברואר 1979 אז התרחש ליקוי החמה המלא האחרון שראתה ארצות הברית.

באותו יום שני מלפני 38 שנים, בשעות הבוקר, התיישב מגיש החדשות האמריקני פרנק ריינולדס באולפן של רשת ABC כדי לסקר את ליקוי החמה עבור צופיו הנלהבים. הוא העביר איתם את השעות בהמתנה לליקוי, את החושך שהוא המיט באזורים השונים, ואת הקרניים ששבו להאיר ברגעים שלאחר מכן. בתום המשדר טרח ריינולדס להסביר לצופים שליקוי החמה המלא הבא בארה"ב יחול ב-21 באוגוסט 2017 והוא אף לא סיים לפני שהוא אמר להם באותו הבוקר כי חדשות ABC יסקרו גם את הליקוי הבא בעוד 38 שנים.

אלא שריינולדס, שהתפרסם בין היתר כמגיש החדשות ששידר בהיסטריה את ניסיון ההתנקשות בנשיא ארצות הברית רונלד רייגן כשנתיים לאחר מכן, לא האריך ימים לבסוף והוא הלך לעולמו ממחלה כעבור 4 שנים בלבד מאותה התקופה.

אבל כעת, כעבור 38 שנים, הודיעה רשת ABC כי היא אכן מתכוונת לעמוד בהבטחתו של ריינולד לצופים ולהפיק משדר מיוחד וחגיגי לסיקור ליקוי החמה שייראה בארה"ב ביום שני הקרוב ה-21 באוגוסט. יתר רשתות הטלוויזיה האמריקנית בחרו גם כן להצטרף לחגיגה וכולן מתיימרות להקדיש שעות רבות לסיקור הליקוי בן הדקותיים באופן שלמעשה יביא את כל אמריקה לזנוח את הבעיות הפנימיות או החיצוניות שלה לכמה רגעים כדי להתרכז במחזה הנפלא של ליקוי חמה מלא שייראה מעל לראש שלהם.



האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/421148.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר