דונלד טראמפ התדרדר לשפל באחוזי התמיכה בו

אחרי מספר סקרים שפורסמו היום, דונלד טראמפ התדרדר לשפל הגדול ביותר באחוזי התמיכה בו מאז שנכנס לתפקידו. לפי ממוצע הסקרים של RealClearPolitics שיעור התומכים בו עומד על 38% בלבד ושיעור המתנגדים על 57%. הפער בין המחנות הוא 19 נקודות.

בסקר רסמוסן שפורסם היום, ושאותו טראמפ נהג בעבר לצטט כשהיה חיובי עבורו, עומד שיעור התומכים בו על 38% בלבד. בסקר גאלופ שהתפרסם גם כן במהלך היום עומד שיעור התומכים בטראמפ על 36% ובסקר קוויניפיאק המספר עומד על 33% בסך הכל.

כל זה מהווה שיא שלילי עבור טראמפ ואפילו שיא היסטורי לתקופה הזו שלאחר הבחירות. נתונים אלה מעניקים את הסימן הבולט לכך שכהונתו של טראמפ עד כה מתנהלת בצורה גרועה למדי.



במקביל לסקרי הפופולריות הנשיאותיים, גם הסקרים שבודקים את הפופולריות של הקונגרס והסקרים שבודקים את רמת שביעות רצונם של אזרחי ארה"ב מהכיוון אליו מתקדמת מדינתם הביאו תוצאות עגומות. 71% מהנשאלים לא תומכים בהתנהלותו של הקונגרס האמריקני לעומת רק 16% שתומכים בו, וכן 61% מהנסקרים השיבו כי ארה"ב מתקדמת בכיוון הלא נכון לעומת 31% שחושבים שהיא נעה במסלול הנכון.

לשמחתו של טראמפ ולשמחתם של הרפובליקנים, הפופולריות שלהם למרות הכל לא עומדת למבחן הציבור בתקופה הקרובה. רק בחירות אמצע הקדנציה בשנת 2018 יהוו את הבוחן הראשון והמרכזי עבורם עד לבחירות הבאות לנשיאות. הסקרים הכלליים לפי שעה חוזים בממוצע יתרון דרמטי של 9% למפלגה הדמוקרטית על פני זו הרפובליקנית בבחירות לקונגרס, אך חשוב לזכור שישנה עוד שנה שלמה עד למועד הבחירות ושלרפובליקנים יש יתרון מובנה בבחירות האלה בשל השיטה (מחוזות מעוצבים בבית הנבחרים ומיעוט מועמדים לבחירה בסנאט בבחירות האלו).

הפוסט המקורי בפייסבוק - www.facebook.com/Nir0z/posts/1538395086227391

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר