מפת האלקטורים ממשיכה להשתנות לטובתה של הילרי קלינטון



שינויים במפת האלקטורים:


גם השבוע אפשר לערוך מספר שינויים בחלוקת המדינות בין שני המועמדים לנשיאות בהתבסס על ממוצעי הסקרים.

השינויים הראשונים הם בצד הדמוקרטי - מישיגן בזמן האחרון הביאה להילרי קלינטון עדנה בחסות סקרים שבהם הפער הולך ומתעצם לטובתה, ולכן היא הופכת ממדינה שרק נוטה לטובתה למדינה שבה רמת הבטיחות שלה לניצחון גדולה יותר (הפער שם כרגע הוא 12.0 נקודות לטובתה); באורגון המצב הפוך ובסקרים החדשים הלך הפער לטובתה של קלינטון והצטמצם עד כדי שהיא כבר אינה מדינה בטוחה מספיק (הפער שם כרגע הוא עדיין 8.7 לטובת קלינטון).

השינוי הבא הוא בצד הרפובליקני - במדינת יוטה המורמונית והשמרנית מתרבים הסקרים שסוקרים גם את המועמד העצמאי לנשיאות אוון מקמולין שרושם לפי שעה נתונים גבוהים. בסקר אחד הוא אף הוביל על פני שני המועמדים לנשיאות ובסקרים אחרים הוא פיגר בנקודה אחת או שניים. כלי תקשורת רבים כבר דאגו להשיב את יוטה לרשימת המתנדנדות וכך נעשה (הפער שם כרגע הוא 5.5 נקודות עבור טראמפ כאשר המגמה לצידו של מקמולין).

תזוזות אלה מורידות את דונלד טראמפ בשעה זו לכדי 159 אלקטורים ומותירות את הילרי קלינטון עם 272 ועם הניצחון.



מה עוד עשוי להשתנות:


בכל יתר המדינות המתנדנדות מצבה של הילרי קלינטון הולך ומשתפר למול ההידרדרות של יריבה דונלד טראמפ.

בפלורידה עולה קלינטון ליתרון של 4.0 נקודות על טראמפ בממוצעי הסקרים, בנבדה היא מזנקת לכדי פער של 4.7 נק', באריזונה היא מבצעת מהפך שבו כעת היא מובילה עם יתרון של 1.5 נק' ובצפון קרוליינה היא שומרת על פער של 2.8 נק'. מנגד, באוהיו היתרון של טראמפ מצטמצם לכדי פער של 0.4 נקודות בלבד על קלינטון, באיווה הוא יורד ליתרון של 3.3 נק' ויוטה כמובן חוזרת בגלל הסקרים אל המתנדנדות עקב התחרות מול המועמדים האחרים שבמירוץ.

גם במדינות הצבועות בצבעים בהירים במפה שלנו, המדינות הנוטות, רושמת הילרי קלינטון התחזקות. בויסקונסין היא מטפסת ליתרון של 6.5 נקודות על יריבה בממוצעי הסקרים, בוירג'יניה היא מזנקת לכדי פער של 10.0 נק', בניו המפשייר היא עולה ליתרון של 7.2 נק' ובמיין היא רושמת עלייה שמביאה לה הובלה של 6.0 נק' על היריב. רק בפנסילבניה, שהיא מדינת מפתח לדונלד טראמפ, נחלשת המועמד הדמוקרטית לכדי יתרון של 6.2 נק' עליו. כמו כן, במדינות הנוטות אליו (מיזורי, ג'ורג'יה, דרום קרוליינה) שומר טראמפ על יציבות לפי שעה בממוצעי הסקרים האחרונים.

מעבר לשינויים ולמדינות המתנדנדות שעוד עשויות לעבור מצד אל צד, המערכת הפוליטית בארה"ב יכולה להתעניין מעוד שינויים שאולי עשויים לחול בקרבן של המדינות שבכלל לא חשבנו שהן במירוץ: בטקסס, למשל, הסקרים העדכניים מראים לנו תחרות צמודה יותר משחשבנו עם פער של כ-5% בלבד לדונלד טראמפ. במדינות רפובליקניות נוספות כמו אינדיאנה שבמערב התיכון, לואיזיאנה שבדרום העמוק, איידהו ומונטנה שבצפון-מערב ארה"ב או אפילו אלסקה עשוי המצב להשתנות גם כן לפי מעט מן הסקרים הקיימים שם. אנו נהיה זהירים עם שינויים כאלה ונמתין לסקרים נוספים ועדכניים כדי לראות להיכן נושבת הרוח, או שפשוט נמתין עד יום הבחירות ונראה. גם זו אופציה.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר