כיצד מתכננים כלי התקשורת לסקר את מערכת הבחירות בארה"ב?



גם אם תתאמצו, סביר להניח שלא תצליחו למצוא איזו רשת טלוויזיה או ערוץ טלוויזיה ברחבי הגלובוס שלא יקדישו חלק ניכר מזמן המסך שלהם בימים הקרובים לסיקור מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית. בארה"ב, בישראל, באירופה ובכל מקום אחר יעקבו כלי התקשורת מקרוב במיוחד אחר ליל הבחירות הדרמטי ואחר פרסום תוצאות האמת.

בעבור זה כדאי לערוך סדר - כך מתכננים כלי התקשורת לסקר את ליל הבחירות:

בארה"ב


את משדר הבחירות של רשת NBC יוביל מגיש החדשות המרכזי שלהם לסטר הולט יחד עם מגישת תוכנית הבוקר סוונה גתרי מ"כיכר הדמוקרטיה" שהרשת בנתה במרכז רוקפלר בניו יורק סיטי. המשדר המתגלגל יחל מהשעה 19:00 בערב ביום הבחירות (02:00 בלילה שבין שלישי לרביעי לפי שעון ישראל) ועד אשר יוכרז מנצח. אל המשדר המיוחד יצטרפו הפרשנים הפוליטיים צ'אק טוד, אנדריאה מיטשל וכן מגיש החדשות הוותיק טום ברוקאו שסיקר את כל מערכות הבחירות מאז 1968. העיתונאית קייטי טור תוביל את צוות הכתבים של הרשת במטה של הילרי קלינטון ואילו העיתונאי פיטר אלכסנדר יוביל את צוות הכתבים מהמטה של דונלד טראמפ. על מפת האלקטורים יפקד העיתונאי סטיב קורנקי.

ברשת ABC יתנהל משדר הבחירות המרכזי בניהולו של המגיש הבכיר ג'ורג' סטפנופולוס מאולפני הרשת בטיימס סקוור במרכז העיר ניו יורק, מרחק לא רב ממטות שני המועמדים לנשיאות. אל סטפנופולוס יצטרפו הפרשנים הפוליטיים מרתה ראדץ, ג'ונתן קרל ומתיו דאוד כמו גם מגישי העבר דייאן סויר וצ'ארלס גיבסון וכן המגיש הנוכחי דיוויד מיור. ממטה המועמדת הדמוקרטית תדווח מגישת תוכנית הבוקר רובין רוברטס וממטה המועמד הרפובליקני תדווח איימי רובאק.

שידורי רשת CBS בליל הבחירות יועברו בשידור חי בטלוויזיה ובאינטרנט בנפרד. את השידור הטלוויזיוני יוביל המגיש המרכזי סקוט פלי יחד עם הכתבים והפרשנים בוב שיפר, צ'ארלי רוז, ג'ון דיקרסון, נורה אודנל, גייל קינג ואיליין קיחנו. ממטות שני המועמדים במרכז ניו יורק סיטי ישדרו הכתבים הפוליטיים מייג'ור גרט וננסי קורדס.



כמו תמיד, ברשת CNN יובילו וולף בליצר ואנדרסון קופר את שידורי הבחירות של הרשת שיתחילו מהשעה 18:00 ועד לבוקר שלמחרת (לפי שעון ארה"ב). הרשת תספק בנוסף סיקור רציף של כל מערכת הבחירות לאורך יום הבחירות וליל הבחירות ממוקדים שונים ברחבי ארה"ב ומאולפן הבחירות המרכזי שלהם בוושינגטון הבירה - אולפן שיהיה מרוחק מכל יתר כלי התקשורת שיתמקמו במרכז העניינים בניו יורק. אל בליצר ואל קופר יצטרפו ג'ייק טאפר ודנה באש כפרשנים פוליטיים מובילים כמו גם גלוריה בורגר ומייקל סמרקוניש. את מסך ה-Magic Wall האלמותי ינהל כרגיל העיתונאי ג'ון קינג לאורך כל הלילה והפעם יצטרף אליו דיוויד צ'ליאן עם סיקור כל הנתונים העולים ממדגמי היציאה.

אולפן חדיש וגדול בנתה רשת Fox News בשדרה השישית בלב מנהטן כדי לסקר את ליל הבחירות ממוקד העניינים. את משדר הבחירות יגישו ברט באייר ומייגן קלי ואליהם יצטרפו הפרשנים הבולטים של הרשת בריט יום וכריס וואלאס. את המעקב אחר מפת האלקטורים יספק לאורך הלילה העיתונאי ביל האמר ואת נתוני המדגם תחשוף מרתה מקאלום. יש לציין שרשת FOX בברודקאסט תעביר שידור קצר ונפרד משלה בהנחייתו של מגיש החדשות שפרד סמית.

גם ל-NBC יש ערוץ חדשות משלה, רשת MSNBC, שתנהל שידור מורחב בליל הבחירות בהגשתם של בריאן ויליאמס, רייצ'ל מדאו וכריס מתיוס. יתר מגישי הפריים-טיים של הרשת כלורנס אודנול וכריס הייז יצטרפו גם כן אל משדר הבחירות המרכזי, שבכל הקשור לצד העיתונאי שבו יסתמך על כתבי החדשות של NBC. השידור ייערך מרוקפלר סנטר.



בישראל


את שידורי ליל הבחירות, לילה של ממש לפי שעון ישראל, יעביר ערוץ 2 במשדר מיוחד מארה"ב ומישראל החל מחצות. אל יונית לוי, באולפן הצנוע שהוקם על גג מלון מריוט בכיכר טיימס, יצטרפו גם ניצן הורוביץ, ערד ניר, אהרון ברנע ואודי סגל. מישראל ישדר דני קושמרו יחד עם עמית סגל ואהוד יערי. צוות הערוץ כולל 10 אנשים.

גם את שידורי הבחירות של ערוץ 10 תעביר המגישה המרכזית תמר איש שלום מניו יורק יחד עם נדב אייל, גיל תמרי ואלון בו דוד שיצטרפו אליה ואל מטות המועמדים. מרחבי ארה"ב ישדרו גם אלמוג בוקר, פז שוורץ ושי-לי שינדלר בפריסה רחבה. את השידור מישראל תנהל טלי מורנו ביחד עם גיא זהר, רביב דרוקר, נגה ניר-נאמן, מואב ורדי ומירי מיכאלי.



במה שעשוי להיות מערכת הבחירות האחרונה שלו, יקדיש ערוץ 1 מרץ רב לסיקור העניינים. יעקב אילון הוא זה שיוביל את השידורים המרכזיים בניו יורק לצד נתן גוטמן ואורן נהרי. מישראל ינהל את משדר הבוקר יעקב אחימאיר.

אתרי האינטרנט הגדולים בישראל יקדישו גם הם זמן נרחב לסיקור תוצאות מערכת הבחירות האמריקנית. באתר walla ינהלו דב גילהר והילה קובו את השידור בליווי שליחיהם לארה"ב עמרי נחמיאס ואמיר תיבון. באתר ynet יסתמכו על אטילה שומפלבי מניו יורק וכן כתבת האתר אורלי אזולאי ופרשן "ידיעות אחרונות" נחום ברנע.

תחנות הרדיו הישראליות יסקרו גם כן - מטעם גלי צה"ל ינהל את השידור אסף ליברמן ומטעם רשת ב' אריה גולן.



בעולם


כל ערוצי החדשות הבינלאומיים יקדישו את שידוריהם לליל הבחירות באמריקה. החל מה-BBC News ו-Sky News מבריטניה, דרך RT של רוסיה, France 24 של צרפת ואל ג'זירה של קטאר. ביניהם ישדרו גם כל יתר ערוצי החדשות מרחבי העולם. הערוץ הבינלאומי CNN International, שפתוח לשידור במקומות רבים ברחבי העולם (וגם בישראל), יעביר באופן סימולטני ומלא את שידורי הרשת של CNN באמריקה לאורך כל ליל הבחירות.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר