20 יום לבחירות בארה"ב - להלן תמונת המצב במפה האלקטורלית ובמדינות המתנדנדות

ראשית, מפני שאנחנו במרחק 20 ימים בלבד מיום הבחירות עצמו, הרשיתי לעצמי לעדכן אתכם בשעת סגירת הקלפיות בארה"ב ביום הבחירות.

לכל מדינה ומדינה יש חוקים משלה וכל מדינה ומדינה סוגרת את הקלפיות שלה ביום הבחירות בשעות אחרות מיתר שכנותיה - דבר שמעניק לנו תהליך מותח למדי שבו אנחנו עוקבים שעות על גבי שעות אחר תוצאות המדגמים, בעיקר כמובן במדינות המתנדנדות.

אז אם במקרה ייצא לכם להיות ערים בליל הבחירות בעוד 20 יום, הנה מפת סגירת הקלפיות שתעזור לכם לדעת מתי תדעו מי ניצח.

שעת סגירת הקלפיות (על פי שעון ישראל)

01:00 / 19 אלקטורים

02:00 / 76 אלקטורים

02:30 / 38 אלקטורים

03:00 / 194 אלקטורים

03:30 / 6 אלקטורים

04:00 / 86 אלקטורים

05:00 / 38 אלקטורים

06:00 / 78 אלקטורים

07:00 / 3 אלקטורים

שימו לב שמדינות חשובות כמו אוהיו, פלורידה ווירג'יניה - המדינות שתכרענה את הבחירות - סוגרות את קלפיותיהן בשעות מוקדמות.

כמובן שבעת סגירת הקלפיות במדינה מסוימת, כלי התקשורת לא ממהרים להכריז על המנצח בה, אך עדיין יפה לראות באלה שעות כדאי למקד את הצפייה. השעה המומלצת ביותר היא כמובן 6 בבוקר - אז עשויות רשתות הטלוויזיה לצאת בהכרזה על זהות המנצח בבחירות לנשיאות.

ולנושא שהתכנסו עבורו. תמונת המצב נכון לעכשיו במפה האלקטורלית



במפה האלקטורלית אין שינוי ולמען האמת גם בסקרים במדינות המתנדנדות אין שינוי רב.

היום פורסמו מספר סקרים במדינות שונות (נבדה, ניו-המפשייר, ויסקונסין) שהמעניינת שבהן היא ויסקונסין. שם, על פי הסקר, אובמה מוביל ב-1% בלבד על פני יריבו - וזאת לאחר פער של מעל 10% לפני העימות הראשון.

גם במדינות שבהן לאובמה היה יתרון של כ-20% (!) בכל השנים האחרונות, רומני מצמצם את הפער. כך למשל בניו-ג'רזי הדמוקרטית סקר נותן פער של 7% בלבד לטובת אובמה. בקונטיקט ובוושינגטון המדינה, שני סקרים נתנו כ-14% פער לטובת אובמה. אלה כאמור מדינות שבהן אובמה הוביל לפני זמן לא רב בכקרוב ל-20%.

אז אמנם - נכון, אלה מדינות שבהן רומני לא מצפה לנצח, אך אם הן עשויות להעיד משהו - זה בעיקר על השינוי התדמיתי שעבר רומני מאז העימות הראשון. אותו שינוי תדמיתי שהוביל אותו כעת להוביל בפלורידה ובקולורדו.

הערה: הסקרים כולם נעשו בלא השפעה כלל מהעימות השני שנערך אתמול בלילה.

עוד דבר אחרון - אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לקראת יום הבחירות. ועם כל הכבוד לעימותים ולאידאולוגיה - יש הרבה דברים אחרים שעשויים להשפיע על תהליך ההצבעה. כמו למשל - מזג האוויר.

אני מבטיח בימים הקרובים להתחיל לעקוב אחרי מזג האוויר במחוזות של המדינות המתנדנדות שעשויות להכריע את הבחירות. מזג אוויר סגרירי וסוער שם - עשוי להביא אנשים לא לצאת להצביע וזה יכול להיות דרמטי בבחירות צמודות כמו שאלה מסתמנות.


האשכול המקורי ברוטר - web.archive.org/web/20121105234956/http://rotter.net/forum/scoops1/21587.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר