מתחילים לשנות כיוון? הרפובליקנים ימנו אדם שחור לכהן בסנאט - לראשונה מאז 1979

ייתכן והרפובליקנים מתחילים לשנות כיוון לעבר המיעוטים הגדלים: טים סקוט, חבר בית הנבחרים מטעם מדינת קרוליינה הדרומית, צפוי להתמנות בחודש הבא לסנאט האמריקני - ובכך יהיה הנציג הרפובליקני השחור הראשון מאז 1979. יתרה מזו, סקוט ישמש כאדם השחור היחידי בקנדציה הבאה של הסנאט, והוא יהיה השחור השביעי בתולדות ארה"ב לשרת שם.

סקוט, בן 47, החל את הקריירה שלו בפוליטיקה המקומית של קרוליינה הדרומית בשנת 1995, כשהתמודד על מושב של מועצת מחוז צ'ארלסטון וזכה להיות הרפובליקני השחור הראשון לכהן בתפקיד כל שהוא במדינה הדרומית.



במערכת הבחירות של שנת 2008 התמודד סקוט בפריימריז של מפלגתו על הכרטיס לייצוג המדינה בבית הנבחרים של ארה"ב - וזכה. בכך הוא הפך להיות הרפובליקני השחור הראשון מזה 100 שנה המתמודד לתפקיד חבר בבית הנבחרים. ביום הבחירות ההיסטורי עצמו ב-4 בנובמבר, אז זכה אובמה בנשיאות ארה"ב, הצליח סקוט להיבחר לבית הנבחרים - זכייה ללא התנגדות ועם 99.3% מהקולות. במערכת הבחירות של שנת 2010, זכה סקוט בכהונה נוספת בבית הנבחרים.

כעת, עם פרישתו של הסנטור הרפובליקני המכהן ג'ים דמינט, צפוי סקוט להתמנות כמחליף לדמינט ולכהן בתפקיד עד שנת 2014, אז יעמוד לבחירת הציבור. יש לציין שסקוט מונה לתפקיד על ידי מושלת קרוליינה הדרמית, ניקי היילי, בעצמה בת מיעוטים (ממוצא הודי) - אך בכל מקרה הוא זוכה לתמיכת תנועת "מסיבת התה" על רקע עמדותיו השמרניות.

האשכול המקורי ברוטר - archive.rotter.net/cgi-bin/scoopsarchive/dcboard.cgi?az=show_thread&om=2146120121218&forum=archiveforum

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר