רשת CNN: הנשיא אובמה החליט למנות את ג'ון קרי לתפקיד מזכיר המדינה של ארה''ב

רשת CNN מדווחת מפי מקור דמוקרטי ששוחח עם הסנטור ג'ון קרי, שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, החליט למנות את קרי לתפקיד מזכיר המדינה של ארה"ב לאחר פרישתה הצפויה של הילארי קלינטון בינואר הקרוב. על פי הדיווח, הודעה רשמית בנושא עשויה לצאת עוד השבוע הקרוב.

המינוי הצפוי של קרי לתפקיד, מגיע לאחר החלטתה של שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, למשוך את שמה מרשימת המועמדים לתפקיד - בין היתר על רקע התנגדותם של הרפובליקנים למועמדותה, אל מול חלקה הלא מחמיא לכאורה בעניין פרשת רצח השגריר האמריקני בלוב.

קרי, יש לומר, מכהן כעת כסנטור הבכיר מטעם מדינת מסצ'וסטס, והוא מחזיק בתפקיד יו"ר ועדת החוץ של הסנאט.

אם הסנאט ייאשר את מינויו לתפקיד מזכיר המדינה (ולא צפויה התנגדות לאישור הזה), הוא ייאלץ לפרוש מתפקידיו בסנאט ואת מקומו ימלא באופן זמני המושל הדמוקרטי של מסצ'וסטס, דבאל פטריק (ששמו עלה כאחד המועמדים הצפויים לבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016).

רק בקיץ 2013 ייערכו בחירות מיוחדות על הכיסא המיותם - ועל פי חלק מהערכות, ייתכן שאת המושב הזה יפסידו הדמוקרטים לרפובליקני סקוט בראון שהתמודד בחודש שעבר על התפקיד הסנטור הזוטר של המדינה, אך הפסיד לאליזבת' וורן. בכך עשוי לקטון כוחם של הדמוקטרים בסנאט.

www.cnn.com/2012/12/15/politics/obama-secretary-of-state/index.html

האשכול המקורי ברוטר - archive.rotter.net/cgi-bin/scoopsarchive/dcboard.cgi?az=show_thread&om=2091020121216&forum=archiveforum

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר