ה"ניו-יורק טיימס" חושף את שמו של סוכן ה-FBI שהחל את חקירת תיק פטראוס

Frederick W. Humphries II, בן 47 - זהו שם הסוכן.

תקצירי הפרקים הקודמים למי ששכח:

פולה ברודוול, שכותבת ספר ביוגרפיה על ראש ה-CAI דיוויד פטראוס, מתחילה לנהל רומן איתו בחודש נובמבר 2011. כחצי שנה לאחר מכן, כשהיא חוששת מרומן של פטראוס עם אישה אחרת בשם ג'יל קלי, היא מתחילה לשלוח לה מיילים מאיימים.

המיילים המאיימים הללו מביאים את ג'יל קלי לפנות למכר ב-FBI (ששמו נחשף כעת לעיל) ששולח את החקירה ליחידה לפשעי סייבר. בחקירה מתברר ששולחת המיילים היא ברודוול ושהיא מנהלת רומן עם ראש ה-CAI פטראוס, דבר שעשוי להציב אותו בעמדה בעייתית (נתון לסחיטה, נתון למעקב, נתון לסכנה ביטחונית, לקבלת החלטות שגויה) ועל כן החקירה נמשכת במהלך כל הקיץ האחרון.

בסוף הקיץ, מתעדכן בפרטים גם שר המשפטים של ארה"ב, אריק הולדר, שבמסגרת משרדו פועלת הבולשת. המידע לא מובא לגורמים בבית הלבן ולא לנשיא ארה"ב עצמו, שבמסגרת משרדו האישי פועל ה-CAI. רק יממה לאחר יום הבחירות בארה"ב, על פי הדיווחים, נודע לבית הלבן על הפרשה ולמחרת, ב-8 בנובמבר, מתוודע אליה גם הנשיא אובמה.

בינתיים החקירה מסתעפת. ג'יל קלי, שלכתחילה לא ניהלה כלל רומן עם פטראוס, הופכת גם היא מושא לחקירה לאחר התכתבויות בעייתיות של לא פחות מ-20 אלף מכתבים בינה לבין גנרל בכיר בצבא ארה"ב - מפקד כוחות ארה"ב באפגניסטן, ג'ון אלן.

זאת ועוד, אותו סוכן FBI שקיבל את המידע הראשוני והביא לפתיחת החקירה, התגלה גם כן כחלק מן הפרשה. בתיבת המייל של ג'יל קלי נמצאו תמונות שלו ללא חולצה - דבר שהבהיר את האובססיביות שלו בכל שלבי החקירה סביב הממצאים.

גם אחותה התאומה של ג'יל קלי, נטלי, קשורה לכל הסיפור. מדובר על פי הדיווחים באישה בעייתית שבנה נלקח ממנה לטובת הגרוש שלה - כשג'ון אלן וגם דיוויד פטראוס, העידו במכתב לטובתה במשפט המשמורת על הילד.

בין לבין, דייויד פטראוס מקבל בשבוע שעבר הוראה מראש קהילת המודיעין האמריקנית, ג'יימס קלאפר, להתפטר מתפקידו לאור תוצאות החקירה. יומיים לאחר מכן הוא אכן מגיש את התפטרותו לנשיא שמקבל אותה. בשלב הזה, הפרשה הייתה ידועה למעטים בלבד - אבל ביניהם היה אריק קנטור, מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, שקיבל את ההדלפה מאותו סוכן ה-FBI לעיל.

הפרשה הזו, בקיצור, רחוקה מסיום.

האשכול המקורי ברוטר - archive.rotter.net/cgi-bin/scoopsarchive/dcboard.cgi?az=show_thread&om=1578620121115&forum=archiveforum

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר