היא אישה, היא סנטורית, היא מניו-יורק, והיא לא קלינטון. קירסטן ג'יליברנד לנשיאות?

במרחק חצי שנה מהבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב, אפשר לומר בוודאות שהתקשורת האמריקנית לא נרגעת מהפוליטיקה. כל תזוזה, כל אמירה, כל הופעה ציבורית, עלולה מיד להכניס אותך לרשימת המתמודדים לבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016.

כזו היא, במידה מועטה אך עדיין קיימת, קירסטן ג'יליברנד.



ג'יליברנד היא אישה, היא סנטורית, היא מניו-יורק, היא מהמפלגה הדמוקרטית, אבל היא לא הילרי קלינטון. למרות ששתיהן די קרובות. על אף שהיא לא קלינטון, המובילה בסקרים, ג'יליברנד עדיין נראית לעיתים בתקשורת כמתמודדת אפשרית בבחירות 2016 לנשיאות.

ג'יליברנד נולדה בסוף 1966, באולבני, לאם ממוצא אירי ולאב הנושא את שם המשפחה "Rutnik". שני הוריה היו עורכי דין, דבר המסביר את העובדה שהיא סיימה בית ספר למשפטים ופתחה בקריירה משפטית בשנת 1991.

במהלך העשור, ובמסגרת עבודתה, נעשתה ג'יליברנד מעורבת בנושאים פוליטיים במדינת ניו-יורק. היא עמדה בראש פורום מנהיגות נשים והיא תספר בעתיד כיצד עודדה אותה הילרי קלינטון להיות פעילה יותר בפוליטיקה. ג'יליברנד תמיד מציינת כיצד קלינטון השאירה עליה חותם.

לקראת סוף העשור, החלה ג'יליברנד להיות פעילה בקמפיין הבחירות של קלינטון לסנאט מטעם מדינת ניו-יורק בשנת 2000. היא באופן אישי תרמה יותר מ-12 אלף דולר למסע הקמפיין והצליחה לגייס עבורה תמיכה של נשים צעירות רבות עבור בחירתה של קלינטון לסנאט.

קלינטון ניצחה באותה התקופה 55-43. היא שבה ונבחרה גם ב-2006.



בשנת 2004, חשבה ג'יליברנד שהגיע תורה להיכנס פנימה במירוץ מטעם המפלגה הדמוקרטית לבית הנבחרים של ארה"ב - אך קלינטון ייעצה לה להמתין. היא המתינה. שנתיים לאחר מכן, ג'יליברנד התמודדה בהצלחה על מושב בבית הנבחרים מטעם המחוז ה-20 של ניו-יורק, מחוז שמרני מסורתי. היא הצליחה להביס את המועמד המכהן (53-47).

הניצחון שלה שם היה נטוע, בין היתר, בעובדה שג'יליברנד היא מה שמכונה "Blue Dog" - פוליטיקאים מהמפלגה הדמוקרטית, שמחזיקים בעמדות שמרניות יותר (היא התנגדה למתן חנינה למהגרים בלתי חוקיים והגנה על הזכות לשאת נשק). ככזו, הצליחה ג'יליברנד לזכות בקולות שמרניים במחוז הבחירה ולהיות הדמוקרטית הראשונה להיבחר באזור מזה עשורים.

לאחר בחירתו של ברק אובמה לנשיאות בשנת 2008 ולאחר מינויה של הילרי קלינטון לתפקיד מזכירת המדינה, נאצלה קלינטון לעזוב את תפקידה בסנאט ולהותיר ספסל ריק. אחרי חיפושים רבים, הודיע מושל ניו-יורק על בחירתו בג'יליברנד כמחליפה לקלינטון. ג'יליברנד החלה לכהן מיד והיא הייתה הסנטורית הצעירה ביותר בקונגרס ההוא. בסנאט, היא שברה מעט שמאלה בשנים הבאות.

ב-2010 ניצחה ג'יליברנד במערכת הבחירות המיוחדת (63-35) שנועדה להביא למחליף קבוע לקלינטון בסנאט עד לתום הכהונה המקורית. בשנת 2012 היא ניצחה שוב, במערכת הבחירות הרגילה, עם שיעורי התמיכה הגבוהים ביותר בהיסטוריה של מדינת ניו-יורק (72-26).

אז האם הצעד הבא של ג'יליברנד הוא הנשיאות? הרי יש לה את כל הרזומה שצריך?

על רקע התהיות, נשאלה בשבוע שעבר גיליבנרד במסיבת עיתונאים בכיכר יוניון במנהטן על כוונותיה."לא, אין לי תוכניות לרוץ", השיבה ג'יליברנד בפשטות - תשובה חמקנית קבועה עבור אלה שנמצאים ברשימת המתמודדדים האפשריים. גם הילרי קלינטון בעצמה אומרת פחות או יותר דברים זהים על כוונותיה לעתיד - והרי אף אחד לא מאמין לה. אפילו לא ג'יליברנד, שניצלה את ההזדמנות במסע"ת ההיא בשבוע שעבר כדי להביע תקווה שקלינטון אכן תתמודד ב-2016. אחת משתיהן, ייתכן ולבסוף תעשה זאת.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/18052.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר