צרות של עשירים: לרשת Fox News אין מספיק מקום בפריים-טיים

מזה כמה חודשים טובים מתמודדת רשת החדשות הנצפית ביותר בארה"ב, Fox News, עם בעיה קשה: מה עושים כאשר בשעות הפריים-טיים של הערוץ יש מקום לארבע תוכניות בלבד, כאשר חמישה מגישים בכירים רוצים להיות משובצים בו?

עם הבעיה הזו החלה הרשת להתמודד לפני מספר חודשים, כאשר אחת המגישות הבכירות ברשת, ולבטח המוכרת ביותר שבהן, מייגן קלי, עמדה בפני תום החוזה שלה עם הרשת וחפצה בקידום לרצועת הפריים-טיים הנחשקת יותר. העובדה שהחוזה שלה עומד לפוג, יחד עם העובדה שהרשת כמעט ולא שינתה את לוח שידורי הערב שלה ב-15 השנים האחרונות, הובילו להערכות רבות בתעשייה שקלי אכן תקבל את מבוקשה.

אך אז החלה לנקר השאלה: מי יעזוב במקומה?



בימים כתיקונם, לוח שידורי הערב של הערוץ כולל את שפרד סמית בשעה 7, ביל אוריילי ב-8, שון האניטי ב-9 וגרטה ואן סאסטרן בשעה 10.

אף אחד מהארבעה האלה לא רצה לפנות את מקומו בעבורה. חלקם אף טרחו להוציא הודעות לעיתונות עם תזכורת לכך שהחוזה שלהם כולל התחייבות לשידור תוכנית בהגשתם בשעות הפריים-טיים, ושביטולה של התוכנית יוביל לביטול החוזה עימם. בשלב מסוים היה נדמה שב-Fox עומדים מול משבר לא קטן, כאשר הם מתקשים לרצות את כולם והם נדרשים להכריע מי בכל זאת יוותר על מקומו ואולי בכך גם יעזוב את הערוץ.

לכן אל מול זה נשמעה אנחת רווחה בימים האחרונים במסדרונות הרשת, בהגיע הפתרון המיוחל: שפרד סמית, שבנוסף לרצועת השידור שלו בשעה 19:00 מחזיק במשבצת שידור מוקדמת יותר, יעזוב מרצונו את שידורי הפריים-טיים לטובת תפקיד "המגיש הראשי" בזמני חירום ובפריצות לשידורים במקרים מיוחדים. במקביל, גרטה ואן סאסטרן תמלא את מקומו בשעה 19:00 ואילו שון האניטי יתקדם לשעה 22:00.

כתוצאה מכך, מייגן קלי תקבל את שעת השידור הנחשקת של 21:00 בערב, מיד לאחר תוכניתו המצליחה של ביל אוריילי (הנצפית ביותר ברשת), וכולם אולי יצאו מרוצים. הלוח המלא, יחד עם תוכניתה החדשה של קלי, "The Kelly File", יעלה לשידור ב-7 באוקטובר, ביום הולדתה של התחנה.



ואם אלה צרות של עשירים - ברשת CNN המתחרה מתמודדים עם צרות הרבה יותר אמיתיות.

אל מול אחוזי הצפייה המידלדלים, החלה הרשת לבצע שינויים רבים במבנה לוח השידורים שלה בחודשים האחרונים: כך למשל היא העלתה לשידור תוכנית בוקר חדשה (פחות משנה וחצי בלבד לאחר שהתוכנית החדשה הקודמת שלהם נכשלה כישלון חרוץ), היא דאגה לייבא מגישי חדשות מערוצים מתחרים והיא החלה לייסד רצועות שידור חדשות לאורך היום - כמו תוכנית חדשה בשעה 16:00 בהגשת ג'ק טאפר מרשת ABC המתחרה, מהדורה בינלאומית חדשה בשעות הצהריים ותוכנית אקטואליה בנושאי משפט וחוק בשעות הבוקר המאוחרות.

אבל השינוי הבולט ביותר נעשה בשבוע שעבר, כאשר בתחנה החליטו להעלות מהאוב את התוכנית "Crossfire" ששודרה ברשת בהצלחה בין השנים 1982 עד 2005. התוכנית אמנם לא נחלה הצלחה רבה בשבוע השידורים הראשון שלה, אך ברשת בכל זאת תולים בה תקוות.



ואי אפשר לסיים בלי לגעת ברשת האחרונה - msnbc.

שם אמנם ממשיכים להינות מגידול באחוזי הצפייה, אף בעיתות חירום - אך בכל זאת גם הם מרגישים צורך לעשות שינויים מעת לעת. אחד הבולטים שבהם לאחרונה הוא ההודעה הרשמית על כך שבכוונת הרשת להעלות בחודש אוקטובר הקרוב תוכנית אירוח שבועית בהגשת השחקן אלק בולדווין.

שיהיה לכולם בהצלחה.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/50077.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר