שפל נשיאותי: הפופולריות של נשיא ארה"ב ברק אובמה מתקרבת לשפל חסר תקדים

מצבו של נשיא ארה"ב ברק אובמה נראה בימים האחרונים רע מאוד. 8.5% - זה מה שמפריד כעת בין אלה שלא מרוצים מתפקוד הנשיא, לבין אלה שמרוצים מתפקודו, על פי ממוצע הסקרים של RCP. מדובר בפער השלילי הגדול ביותר בשנתיים האחרונות ובאחד הפערים השליליים הגדולים אי פעם עבור אובמה, שהיום ממש מציין 5 שנים ליום היבחרו ושנה ליום היבחרו לכהונה שנייה.

על פי סקר שפרסם היום מכון הסקרים "גאלופ", שיעור המרוצים מהנשיא עומד על 39% בלבד, הנמוך ביותר בשנתיים האחרונות, בעוד שיעור הלא מרוצים עומד על 53%. סקר זה מצטרף לסקרים אחרים שממחישים את מצבו העגום של הנשיא בקרב הציבור האמריקני, ומתחברים, כאמור לעיל, לממוצע סקרים לא מחמיא בעליל של אתר "RealClearPolitics":



על פי הסקר של "גאלופ", הפופולריות של הנשיא נפגעה קשות עקב יישומה הצולע של רפורמת הבריאות והתקלות הרבות שליוו אותה. הוסיפו לכך את יתר שערוריות הממשל בשנה האחרונה ואת קשייו לקיים ולקדם את הבטחותיו לציבור - והרי לנו שפל כמעט חסר תקדים עבור הנשיא.


בחירות 2016


וכאילו לרמוז סופית שאובמה נתפס כברווז צולע, או לפחות ככזה שממשיך את מסורת "קללת הכהונה השנייה", פרסם היום מכון PPP את הסקר התקופתי שלו לקראת מערכת הבחירות לנשיאות של שנת 2016.

על פי הסקר

44% הילרי קלינטון
39% כריס כריסטי

48% הילרי קלינטון
39% ג'ב בוש

49% הילרי קלינטון
37% ראנד פול

על פי הסקר - תרחיש 2

45% כריס כריסטי
38% ג'ו ביידן

43% ג'ב בוש
42% ג'ו ביידן

45% ג'ו ביידן
38% ראנד פול

אפרופו כריסטי - בשעות אלה ממש, עומדות להיסגר הקלפיות במדינת ניו-ג'רזי, שהלכה היום לבחור לעצמה את המושל שלה לארבע השנים הקרובות. כריסטי, המושל הנוכחי, צפוי על פי כל הסקרים לנצח בפער גדול למדי של כ-25% עד 30% מהקולות. ואולם, במדינת וירג'יניה, בה שלטו הרפובליקנים עד עתה, כנראה שיהיה הלילה מהפך.


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/59007.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר