הבחירות המקומיות: כריס כריסטי בדרך לכהונה שנייה, ניו-יורק עם ראש עיר חדש

ביום הזה לא התקיים רק הסיבוב השני בבחירות המוניציפליות כאן אצלינו בארץ, אלא יום הבחירות המקומיות גם באמריקה, שם יצאו חלקים מאזרחי ארה"ב לבחור את ראשי הערים שלהם, ובשתי מדינות אף יצאו הבוחרים לבחור את מושל המדינה שלהם. בשעות אלה נסגרות רוב הקלפיות.



באשר למרוצים על תפקידי המושלות

בניו ג'רזי, שם מתמודד הרפובליקני הפופולרי כריס כריסטי על כהונה שנייה, התוצאות צפויות מראש. על פי כל הסקרים, כריסטי מוביל בפערים גדולים למדי של כ-30% על פני יריבתו הדמוקרטית והוא בדרך לכהונה שנייה שתסתיים בשנת 2017 - אלא אם כן, כמובן, יחליט כריסטי להתמודד לנשיאות ארה"ב (עם הסקרים המעודדים) בשנת 2016. יש לציין בהקשר הזה, כדרך אגב, את הפרסומים בימים האחרונים בארה"ב על כך שיועציו של מיט רומני, המתמודד הרפובליקני לנשיאות בשנה שעברה, המליצו לו למנות את כריסטי לסגנו, אך הוא לבסוף החליט לבחור בפול ראיין.

בוירג'יניה, שם הקרב יותר צמוד, כנראה שעשוי להתקיים הלילה מהפך. אותה מדינה, שנשלטה בשנים האחרונות על ידי הרפובליקני בוב מקדונל, ובעשור האחרון נעה לה באיטיות לעבר המפלגה הדמוקרטית, עשויה הלילה להביע את אמונה במועמד הדמוקרטי טרי מקאליף, חבר קרוב של הילרי קלינטון. ואולם, מדובר במירוץ משולש, כך שיהיה עדיף להמתין לתוצאות האמת מחר בבוקר.



באשר למרוצים על ראשי העיריות

בניו-יורק, התפוח הגדול, שם מוגבל ראש העיר הנוכחי מייקל בלומברג מלרוץ לקדנציה נוספת, צפוי לנצח המועמד הדמוקרטי ביל דה-בלסיו, עם הסיפור המשפחתי המרתק שלו. אם הוא יזכה, ועל פי הסקרים הוא מוביל ב-40%, הוא יהיה הדמוקרטי הראשון להיבחר לראשות העיר זה 20 שנה.

מלבד ניו-יורק, יתקיימו מערכות בחירות בערים יוסטון, דטרויט, בוסטון, סיאטל, אלבקרקי, אטלנטה, מיאמי, קליבלנד ועוד רבות ברחבי ארה"ב. במרביתן של הערים הללו, המתמודדים על ראשות העירייה לא מזוהים עם אף אחת משתי המפלגות הגדולות.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/59018.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר