הפופולריות של הנשיא אובמה בשפל חסר תקדים - בשעה 18:30 הוא צפוי לשאת נאום

כפי שסיקר אמש מיודענו PASTE, פוליטיקאים רבים חיוו בימים האחרונים את דעתם על רפורמת הבריאות של הנשיא ברק אובמה ואת דעתם על העובדה שהנשיא הבטיח לציבור שיהיה באפשרותם לשמור על ביטוחי הבריאות הקודמים שלהם - במה שלבסוף התברר כלא נכון.

בשעה האחרונה, לאחר שמנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, הודיעה שהנשיא יציג תיקונים ל"חוק בריאות בר השגה", הודיע הבית הלבן שהנשיא אובמה אכן צפוי לצאת בנאום לתקשורת בשעה 18:30 בהתייחס לפרשה הזאת. לינקים לשידורים החיים מובאים מטה.

מעבר לכך, הימים האלה הם ימים קשים מאוד לפופולריות של הנשיא אובמה. למעשה, הסקרים האחרונים שפורסמו בימים אלה מציבים את שיעור הלא מרוצים מהנשיא על בין 50% ל-55% לעומת 40% עד 45% שכן מרוצים. על פי ממוצע הסקרים של האתר "RealClearPolitics", זהו שפל חסר תקדים עבור הנשיא - פער של 11.7% בין הצדדים (לעומת פער של 8.5% באשכול הקודם שפורסם כאן לפני שבוע). הנה הגרף:




בחירות 2014


ועד כמה גדולה צריכה להיות דאגתם של הדמוקרטים? ייתכן ורבה. כמה סקרים שפורסמו בימים האחרונים העניקו, לראשונה זה זמן רב, יתרון לרפובליקנים בכל הקשור לעמדת הציבור באשר לשליטה בקונגרס. על פי אחד הסקרים שפורסם אתמול, של רשת Fox News, כ-43% מהציבור רוצים לראות שליטה רפובליקנית בקונגרס, לעומת 40% שרוצים לראות את המפלגה הדמוקרטית שולטת בו.

המדובר הוא על סקרים שנערכים במרחק שנה אחת בלבד ממערכת בחירות אמצע הקדנציה, שתיערך בנובמבר 2014, ובה יועמדו לבחירת הציבור שליש מחברי הסנאט וכל 435 חברי בית הנבחרים. כיום השליטה בקונגרס מתחלקת בין הרפובליקנים לדמוקרטים - הרפובליקנים שולטים בבית התחתון, בית הנבחרים, בעוד הדמוקרטים שולטים בבית העליון, הסנאט. כל אחד מהצדדים מצפה להשתלט על הבית האחר כדי להשיג רוב מוחלט.


בחירות 2016


ואי אפשר לסיים בלי עדכונים לגבי המירוץ הרחוק לנשיאות.

לאחר ניצחונו המזהיר של כריס כריסטי במירוץ לכהונה שנייה בתפקיד מושל מדינת ניו ג'רזי, הגיעו כמה סקרים שבדקו מה יקרה בבחירות לנשיאות של שנת 2016, בהנחה שכריסטי יהיה מועמדה של המפלגה הרפובליקנית והילרי קלינטון תהיה המועמדת מטעם הדמוקרטים -

סקר רסמוסן (+2 לקלינטון)
43% - הילרי קלינטון
41% - כריס כריסטי

סקר מכון פאבליק פוליסי (+5 לקלינטון)
44% - הילרי קלינטון
39% - כריס כריסטי

סקר רשת אן.בי.סי (+10 לקלינטון)
44% - הילרי קלינטון
34% - כריס כריסטי

סקר קוויניפיאק (+1 לכריסטי)
43% - כריס כריסטי
42% - הילרי קלינטון


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/60644.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר