התקשורת נערכת לסקר את טקס האשכבה לנלסון מנדלה

כלי התקשורת בארה"ב, כמו גם בעולם כולו, נערכים לסקר בשידור חי את טקס האשכבה לנלסון מנדלה שייערך מחר (שלישי) בדרום אפריקה. הטקס צפוי לארוך 4 שעות והוא יתקיים באצטדיון הבנק הלאומי הראשון ליד העיר יוהנסבורג.

על אף שעת השידור הבעייתית לצופה האמריקני (11:00 שעון ישראל, 04:00 שעון החוף המזרחי של ארה"ב), ערוצי הטלוויזיה האמריקניים יפיקו משדרים מיוחדים לסיקור האירוע: ברשת NBC יפרצו בעת התחלת הטקס לשידור מיוחד בהגשת בריאן ויליאמס שינחה מדרום אפריקה, ברשת CBS יסקרו את האירוע באמצעות תוכניות הבוקר במהדורה מורחבת, ברשת החדשות Fox News יעלו שידורים מיוחדים לאורך שעות הבוקר וכך גם ברשת CNN.



הסיקור הנרחב הזה, בשעות הבעייתיות הללו, עוזר להמחיש את האינטנסיביות של התקשורת האמריקנית בימים האחרונים בסיקורם את מותו ואת מסכת חייו של הלוחם נגד משטר האפרטהייד. מאז מותו של מנדלה ביום חמישי שעבר, העניקו הרשתות האמריקניות זמן שידורים נרחב לסיקור האירוע ואף הקדישו את תוכניות האקטואליה של יום ראשון בבוקר לסיקור מלא של האירועים. נוסף על כך, מרבית הרשתות שיגרו לדרום אפריקה כתבים ומגישים בכירים.

ומה בישראל? אם בהמחשות עסקינן, הרי שההתנהלות החובבנית של סמלי השלטון הישראלים - החל במעון רה"מ, עבור במשכן הנשיא וכלה בלשכת יו"ר הכנסת - בכל הקשור לייצוג הישראלי בטקס שיארח 70 מנהיגים מהעולם מחר, עשויה להמחיש במעט את חוסר הנכונות והרצון של התקשורת הישראלית לסקר את האירוע במידה נרחבת.

אמנם ערוצי הטלוויזיה הישראליים לא ויתרו על שליחת כתבים למקום (ערד ניר בערוץ 2 ואור הלר בערוץ 10), אך על פי לוחות המשדרים נכון לשעה זו, אף אחד מהערוצים הללו לא מתכנן להעביר את הטקס שייערך מחר בשידור ישיר.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר