אז האם ראנד פול ירוץ לנשיאות או לא?

אחד המועמדים המובילים לתפקיד מועמד המפלגה הרפובליקנית לבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב הוא ראנד פול.

פול מכהן כסנטור זוטר מטעם מדינת קנטקי, הוא בנו של המועמד רון פול בפריימריז הרפובליקניים משנת 2012 והוא ניצב דרך קבע במקום השני במשאלי דעת הקהל בקרב חברי המפלגה הרפובליקנית. לאור זאת, כמו במקרה של המועמד המוביל עליו, כריס כריסטי, מתחילות כבר עתה להתרוצץ השאלות "האם הוא יתמודד לנשיאות?"



ביממה האחרונה התראיין אביו, רון פול, לרשת CNN והעריך כי בנו צפוי לרוץ לנשיאות. "אני חושב שהוא יתמודד. הוא הופיע בטלוויזיה ורמז את זה", ענה לשאלת המראיין. אלא שראנד פול עצמו הופיע בסוף השבוע שעבר בכנס פוליטי בדטרויט ובחר לדבר דווקא על התנגדותה של רעייתו: "יש שני קולות במשפחתי. לאשתי יש את שניהם ושניהם נגד עד עתה". לאחר הנאום אף הוסיף בבדיחות כי ההצבעה הראשונה לה הוא נזקק לקראת המירוץ לנשיאות היא של אשתו.

את סיכום הדברים שטח בראיון לרשת Fox News למחרת, בו הבהיר כי "המחשבה על ריצה לנשיאות עלתה בדעתי. אני ברצינות חושב על זה. אבל אני גם מאוד רציני לגבי השיקולים המשפחתיים". לאור כל זה נשאל אביו בנושא:


פול, כמו אביו, מחזיק בעמדות ליברטריאניות. עמדות אלה כבר הכניסו אותו למסלול התנגשות עם מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי לאורך הקיץ האחרון, עימות שנע סביב המל"טים שמפעילה ארה"ב וסביב סוגיות ביטחון וטרור.

אלא שדווקא עמדותיו הייחודיות גורמות לכמה מהפרשנים הפוליטיים להעריך כי יש לו סיכויים טובים לזכות לתמיכה רחבה בתוככי המפלגה הרפובליקנית. למעשה, אחד ממגישיה הבכירים של רשת MSNBC, כריס מתיוס, החליט להמר כבר בקיץ האחרון על כך שראנד פול הולך לנצח במפלגה הרפובליקנית:


ככלות הכל, אם בסופו של דבר יחליט ראנד פול להתמודד לנשיאות, הוא ימצא עצמו בבעיה בכל הקשור למקום מושבו בסנאט האמריקני והוא יצטרך לבחור על איזו משתי המשרות בכוונתו להתמודד. ניתן לקרוא על כך בפוסט הבא.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר