הושגה עסקה לתקציב דו שנתי; ארה"ב תימנע מהשבתת הממשל הפדרלי פעם נוספת

במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה בגבעת הקפיטול בשעה 18:00 בערב (שעון וושינגטון, 01:00 בלילה שעוננו), חשפו פול ראיין הרפובליקני ופטי מארי הדמוקרטית את ההסכם התקציבי אותו הצליחו להשיג לאחר דיונים ממושכים שהחלו מיד לאחר סיומה של השבתת הממשל האמריקני לפני כחודשיים עקב היעדר חוק תקציב בזמנו.

על פי ההסכם שהושג, ושפרטיו עדיין לא פורסמו במלואם, יצביע הקונגרס האמריקני על חוק תקציב דו-שנתי לשנים 2014 ו-2015 שיציג פשרה בין עמדות שתי המפלגות באשר לניהול תקציב הממשל. ההסכם כולו אינו חריג בגודלו והוא נועד בעיקר לסמן שינוי מגמה לאחר ההתנהלות הכיאותית שאפיינה את וושינגטון בשנים האחרונות בנושא הזה.

אם ההצעה תצלח את הליך החקיקה, היא תוביל להסרת האיום של השבתת הממשל פעם נוספת ב-15 בינואר.

אלא שכאן יש לשאול מהם הסיכויים של החוק הזה לעבור בשני בתי הקונגרס? בהנחה שפטי מארי, יו"ר ועדת התקציב של הסנאט, פועלת בתיאום מלא עם הבית הלבן ועם חבריה במפלגה הדמוקרטית, ובהתבסס על העובדה שפול ראיין, יו"ר ועדת התקציב של בית הנבחרים, זוכה לגיבוי ולתמיכת ראש הבית ג'ון ביינר, הרי שניתן להאמין ולהעריך שלעסקה סיכויים טובים לצאת לדרך. עם זאת, העסקה עלולה עדיין להיתקל בביקורת משני צדדי המתרס הפוליטי.

ראוי גם לציין שההסכם לא ישפיע על תקרת החוב של ארה"ב והוא אינו נוגע בנושא הזה. או כפי שראיין בעצמו התבדח על כך במסיבת העיתונאים הערב - "זה נושא למסיבת עיתונאים נוספת".

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר