גשר כריסטי מתמוטט

סיפור משעשע עושה את דרכו בימים האחרונים אל פסגת הכותרות בארה"ב - האם מושל ניו-ג'רזי הרפובליקני, כריס כריסטי, אחראי לסגירת הגשר העמוס ביותר באמריקה כנקמה בפוליטיקאי מקומי?

בין הימים 9 עד 13 בספטמבר, גילו נוסעים רבים שביקשו לחצות את נהר ההדסון מכיוון ניו-ג'רזי לכיוון ניו-יורק, שכמה מן המסלולים המובילים לגשר וושינגטון העמוס לעייפה נסגרו במפתיע וללא כל התראה מוקדמת. בצר להם, פנו רובם אחורנית ושבו על עקבותיהם כשהם גורמים בכך לעומסי תנועה כבדים בעיר פורט לי שבצד הניו-ג'רזי ולפקקים גדולים אף יותר בנתיב האחרון שנותר פתוח לכיוון ניו-יורק. העומסים הללו נותרו באזור למשך כשבוע שלם.


בניסיונו למצוא סיבה הגיונית למעשה, החליט ראש עיריית פורט לי, מארק סוקוליץ', לזרוק לאוויר את הניחוש שסגירת הנתיבים והעמסת התחבורה נעשתה מצד אנשיו של כריסטי כנקמה בו על שלא הודיע על תמיכתו במושל בעת מערכת הבחירות שנערכה לאחרונה במדינה. סוקוליץ' אמנם חזר בו מההאשמה ההיא, אך מאז הסיפור סירב להיעלם.

ולא לחינם זה כך - עד עתה לא ברור מהי הסיבה האמיתית לסגירת הגשר. סגן ראש רשות הנמלים באזור, ביל בארוני, הודיע אמנם שסגירת הגשר נעשתה לצורכי מחקר תנועה, אך לאחר שדבריו נסתרו על ידי מנכ"ל הרשות, הוא החליט להודיע על התפטרותו יחד עם מחליפו דייויד ווילדסטיין. שניהם היו מקורבים של כריסטי ואף מונו על ידו לתפקידם.

ובעוד ממשיכה לה לרחף באוויר התחושה לפיה אנשיו של כריסטי אכן סגרו את הנתיבים כנקמה בראש עיריית פורט לי, החליט המושל הרפובליקני לכנס מסיבת עיתונאים מיוחדת ובה ניסה מצד אחד לאשש את הטענה על קיומו של מחקר תנועה, אך בה בעת להרחיק את עצמו מהסקנדל באומרו שלא היה לו קשר לעניין. לאחר המסע"ת, זכה כריסטי לגיבוי מסוים מצידו של מושל ניו-יורק הדמוקרטי, אנדרו קואומו, אך שאלות רבות עדיין נותרו באשר לאירוע המוזר.


כעת הסיפור הזה מגיע למישור הפדרלי, לאחר שהסנטור הדמוקרטי ג'יי רוקפלר ביקש ממשרד התחבורה לחקור את כל האירוע. במקביל, סנטורית מקומית בניו-ג'רזי ביקשה מהקונגרס האמריקני לפתוח בחקירה נגד רשות הנמלים.

אין זה סוד שבמפלגה הדמוקרטית מחפשים כל דרך להשמיץ את כריסטי. העובדה שהוא נבחר בסקרים רבים כאחד מהאישים הפופולריים ביותר בארה"ב, יחד עם הניחושים שהוא עתיד ב-2016 להתמודד על הנשיאות מטעם מפלגתו, הופכים אותו למטרה מאוד מבוקשת. כעת, נראה להאמין, אף נמצאה לראשונה הדרך להסב לו נזק תדמיתי.

אמנם מכאן ועד לקריסתו המוחלטת קיים מרחק רב. אך לשיטתם, גשר כריסטי לפחות מתחיל לו סוף סוף להתמוטט.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר