מייק האקבי: אני בוחן את האפשרות להתמודד פעם נוספת על נשיאות ארה"ב

לא חלף זמן רב מאז שמייק האקבי, כמו מועמדים אפשריים אחרים, השכיל לוותר על מירוץ לבית הלבן בשנת 2012, לאחר שכבר עשה זאת לראשונה 4 שנים קודם לכן, והחליט שלא להתבזות במה שתואר אז לעיתים קרובות כ"קרקס" הרפובליקני בעת הפריימריז של המפלגה לקראת הבחירות לנשיאות מול הנשיא המכהן ברק אובמה

אז, בשנה שעברה, הנשיא אובמה ישב בצד וצפה בהנאה בקרבות של הרפובליקנים - ולכתחילה היה נראה רוב הזמן, וביתר שאת בתחילת הדרך, שאף אחד מיריביו לא יוכל להביס אותו. באותה התקופה, כשבועיים בלבד לאחר חיסולו של אוסמה בן-לאדן, הודיע האקבי כי החליט שלא להתמודד. "כל הגורמים אומרים להתמודד, אבל לבי אומר שלא", טען.



אלא שב-2016 הקרב על הנשיאות פתוח למדי. וכך האקבי משחרר לאחרונה רמזים ראשונים על כך שלא מן הנמנע שאולי עוד נראה אותו מתמודד פעם נוספת על המשרה החשובה בעולם.

את אחד מהרמזים שחרר האקבי בראיון שנתן למגיש Fox News הווארד קורץ שבו טען שהוא "חושב על זה" והוא אף נפגש עם תורמים ותומכים. במקביל, בסוף השבוע האחרון העניק האקבי עוד 3 ראיונות לכלי התקשורת, כשבכולם הוא העניק רמזים נוספים בכיוון הזה. לבד מכך, עצם קיום הראיונות ממחיש את כוונתו של האקבי להכניס את שמו לרשימת המועמדים האפשריים לקראת בחירות 2016 - רשימה בה הוא לא נכח לאחרונה.

לצערו של האקבי, הסקר הרציני האחרון שבו נמדדה האפשרות שהוא יתמודד בפריימריז הרפובליקניים הציב אותו במקום החמישי ברשימה - אחרי מרקו רוביו, כריס כריסטי, פול ראיין וג'ב בוש. בינתיים שמות חמים חדשים שעולים תדיר בזירה הזו, כמו טד קרוז וראנד פול, מסגירים את העובדה שמצבו של האקבי במפלגה לא נראה טוב במיוחד. סקר מעודד בכל זאת שפורסם אמש במדינת איווה מראה כיצד שיעורי התמיכה בו שם גבוהים למדי.



האקבי, נזכיר, התמודד בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית בשנת 2008 מול ג'ון מקיין ומיט רומני.

כבר בתחילת הדרך הוא הצליח אז להפתיע ולנצח בפריימריז באיווה ובהמשך אף לקטוף לחיקו 7 מדינות נוספות, אך במירוץ הכללי הוא סיים במקום השלישי ולבסוף לא זכה לייצג את המפלגה בקרב מול הסנטור הצעיר ברק אובמה.

מאז, אחרי שסיים באותה התקופה כעשור בתפקידו כמושל ארקנסו, הועסק האקבי ברשת החדשות Fox News כפרשן פוליטי ואף קיבל תוכנית שבועית בהגשתו. התוכנית הזו עודנה משודרת מדי שבת בשעה 20:00 - וכל הצדדים מסכימים שאם האקבי יעשה צעדים משמעותיים יותר לעבר הנשיאות, הרי שהוא יצטרך לפרוש ממקום עבודתו.

אך האם הוא באמת יעשה אותם?

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר