תמונת מצב יום לפני בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב

ביממה האחרונה שלפני הבחירות, ולאחר הרבה מלל ותמונות, הגיע הזמן למעט קטעי וידאו. להלן מופיעים 6 סרטונים כפי שהוקלטו משידורי רשתות הטלוויזיה השונות בארצות הברית בימים האחרונים שנותנים מעט צבע לכמה מהנושאים שנגענו בהם - הסנאט, בית הנבחרים והמושלים.



המוקד החשוב בבחירות הוא הקרב על הסנאט, ומרבית התחזיות מעניקות כעת את הניצחון לרפובליקנים: נייט סילבר מעניק להם סיכוי של 74% לזכות ברוב בסנאט (למעלה מ-51 מושבים - שכן סגן הנשיא ג'ו ביידן רשאי לשבור שיוויון לטובת הדמוקרטים), עיתון ה"ניו-יורק טיימס" נותן להם כעת סיכוי של 70% ועיתון ה"וושינגטון פוסט" מגדיל לעשות ומעמיד את המספר על 96%. הנה קארל רוב בניתוח המצב ברשת Fox News:


הניתוחים שלעיל מתבססים על ממוצעי הסקרים הרבים המתפרסמים בארה"ב, ובעיקר הסקרים המתפרסמים במדינות הצמודות - כאלה יש עשרה. בכל המדינות הללו יפורסמו התוצאות לבסוף לאחר יום הבחירות, אך בשניים מהן - לואיזיאנה וג'ורג'יה - יוכל המצב להגיע עד לכדי סיבוב שני שעשוי להתרחש בעוד שבועות שיותיר אותנו בלא הכרעה ברורה. הנה הפרשן הפוליטי הבכיר ברשת CNN ג'ון קינג עם הסבר:


ואם עניין "הסיבוב השני" אינו מסבך את המצב מספיק, מגיעה מדינת קנזס האדומה ומביאה תרחיש חריג במסגרתו היא עשויה לשלוח לראשונה זה עשרות שנים מועמד לא-רפובליקני לסנאט - מועמד עצמאי שכלל לא הודיע לאיזו סיעה יצטרף, אם וכאשר יצליח לנצח את הבחירות, ובכך הוא כבר מעתה יכול להיחשב כלשון מאזניים. הנה הסיפור מקנזס וסקירה מהירה על הנושאים החמים בבחירות הללו ברשת NBC:


למרות כל הסיקור המתמשך אחר הסנאט, התפישה היא שהשליטה בו אינה אלא אנקדוטה לתחושה הכללית ברחבי ארה"ב כלפי ממשלו הנוכחי של ברק אובמה. אין זה סוד שמועמדים רבים הרחיקו עצמם מהנשיא ובעקבות כך חלק מהם אף ספג סנקציות מהוועד הדמוקרטי הלאומי. הנשיא עדיין חלק מהסיקור, וברשת ABC נגעו בקצרה בנושא מעמדו של אובמה והציגו מספר סקרים שממש לא מחמיאים לו:


בעוד את נושא הסנאט הצלחנו לטחון עד דק ולנושא המירוצים החמים על משרות המושלים הצלחנו להקדיש אשכול, ישנו מקום אחד שכמעט ולא זוכה לסיקור - בית הנבחרים. העובדה שמדובר במאות מועמדים והתחושה שרוב המחוזות מכורים מראש מורידה באופן טבעי את העניין התקשורתי. הנה בכל זאת מבט חפוז בנוגע למצב בבית הנבחרים ולקרבות הבולטים והיקרים שם ברשת MSNBC:


לא נסיים אשכול שכזה יממה לפני הבחירות מבלי לגעת בנקודה האחרונה הקשורה לבחירות - המירוצים למשרות המושלים. וכשמדברים עליהם, בלתי אפשרי להתעלם מאחד המירוצים המעניינים ביותר במישור הזה ברחבי ארה"ב: המירוץ לתפקיד המושל של מדינת ויסקונסין. ברשת הטלוויזיה CBS ערכו כתבה קצרה עם הפרטים על המירוץ הצמוד ועל ההשלכות שלו על ארה"ב כולה:


האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/152073.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר