תמונת מצב יומיים לפני בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב

בעוד יומיים יוכלו אזרחי ארה"ב לגשת אל הקלפי ולממש את זכות ההצבעה שלהם בבחירות אמצע הקדנציה, וזה זמן טוב לעדכן באשר לשעות סגירת הקלפיות במדינות השונות באמריקה, וכהרגלי, גם בנושא ההכנות של רשתות הטלוויזיה האמריקניות לקראת ליל הבחירות.

כמו תמיד, מערכת הבחירות זוכה לסיקור מועט בכלי התקשורת בהשוואה לבחירות נשיאות, בהן עומדים שני מועמדים בולטים בקרב על הבית הלבן ולא מאות מועמדים מחמישים מדינות שונות, וגם הפעם הסיקור התקשורתי לא יחרוג מהמקובל. ובכל זאת, כלי התקשורת האמריקניים מתכוננים לליל הבחירות במרץ ובהתחשב בעובדה שהם יעבירו את שידוריהם באינטרנט ובעובדה שחלק מרשתות החדשות משודר בישראל, כדאי לרפרף במדריך הקצרצר שלהלן לשידורי ליל הבחירות בארה"ב - כך שאם תבחרו בכך, תוכלו להעביר את הלילה מול התחנה המועדפת עליכם.


מימין לשמאל - אנדרסון קופר וולף בליצר; ברט באייר ומייגן קלי; ורייצ'ל מדאו.

במרכז הבמה הטלוויזיונית יעמדו משדרי הבחירות המרכזיים של רשתות החדשות בכבלים - שם יחלו לשדר החל מהשעה 18:00 בערב (שעון החוף המזרחי, 01:00 שעון ישראל) במעקב אחר התוצאות עם סגירת הקלפיות ועד השעה 03:00 לפנות בוקר. ברשת CNN ינחו את המשדר המגישים הבכירים וולף בליצר ואנדרסון קופר בליווי כל הכתבים והפרשנים הפוליטיים של הרשת; אצל Fox News יצוותו פעם נוספת את מייגן קלי ואת ברט באייר למשדר הבחירות המרכזי כשלצידם יעמדו פרשנים פוליטיים רבים וכתבים מהשטח; וברשת MSNBC ישדרו רייצ'ל מדאו וכריס מתיוס.

ברשתות המסחריות המצב יהיה יותר מנומנם ושם לא יתנו לבחירות להפריע לתוכניות הפריים-טיים. לבד מכמה עדכונים מדי שעה, השידור המרכזי הנוגע לסיקור הבחירות יתקיים בשעה 22:00, כשלאחר מכן תתפנה הבמה למהדורות החדשות המקומיות ורק באינטרנט יתקיים שידור רציף. את השידור המרכזי של רשת NBC יוביל בריאן ויליאמס שבחודש הבא יציין עשור כמגיש החדשות הנצפה ביותר בארה"ב; את המשדר של רשת ABC יגיש ג'ורג' סטפנופולוס יחד עם יתר כתבי התחנה; ואת שידורי רשת CBS ינחה סקוט פלי. רשת FOX המסחרית תציג שידור שונה מרשת הבת שלה פוקס ניוז ואת המשדר ינהל שפרד סמית'; ברשת PBS הציבורית תופענה המגישות ג'ודי וודרף וגוון איפיל.


שעת סגירת הקלפיות ברחבי ארה"ב לפי שעון ישראל.

ובאיזו שעה נדע איזו מפלגה הרוויחה מהבחירות הללו? ובכן, קשה לומר, בעקבות תפרוסת המירוצים ברחבי אמריקה ובכל המישורים (סנאט, בית נבחרים, מושלים). מרבית הקלפיות בארה"ב ייסגרו עד השעה חצות בחוף המזרחי, 7 בבוקר בשעון ישראל, וזו הייתה השעה בה בבחירות הקודמת של שנת 2010 הכריזו הרשתות בארה"ב על המפלגה המנצחת בסנאט. את שעות סגירת הקלפיות בכל המדינות ניתן לראות בתרשים לעיל.

מי שירצה להתעדכן, יוכל מן הסתם למצוא כאן בפורום עדכונים לאורך הלילה.

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/151747.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר