תמונת מצב 5 ימים לפני בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב

חלק נכבד ממערכת הבחירות של אמצע הקדנציה נוגעת בעיקר למירוצים הפנימיים בכל מדינה - למשרות המושל, לפרלמנטים המדינתיים, לראשי ערים ולמועצות המקומיות. המירוצים הללו הם המניע של המצביעים אל הקלפיות, שכדרך אגב מצביעים גם בבחירות לקונגרס (שיעורי ההצבעה עומדים לרוב על סביבות 40%). הנה כמה סיפורים מעניינים במירוצים על תפקידי המושלים:

פלורידה

הקרב בפלורידה הוא מרתק למדי. מהצד האחד עומד המושל המכהן מאז שנת 2010 ריק סקוט המייצג את המפלגה הרפובליקנית, ומהצד השני עומד המושל שכיהן בארבע השנים שלפני כן, צ'ארלי קריסט - שגם הוא היה רפובליקני עד שעבר למפלגה הדמוקרטית לאחר שוויתר על משרת המושל בניסיון כושל לזכות במינוי הרפובליקנים במירוץ לסנאט (במינוי זכה לבסוף מרקו רוביו וקריסט התמודד מולו והפסיד).

המירוץ לשליטה במדינה מוביל בסקרים לתיקו מוחלט, אם כי בצד הדמוקרטי מקווים בכל זאת לניצחון בקרב בהתחשב בחוסר הפופולריות של המושל המכהן ובהתחשב גם בעובדה שמדובר במירוץ משולש הכולל מועמד ליברטריאני הזוכה לעד כ-10% תמיכה בסקרים ועלול לפגוע בסיכוייהם של הרפובליקנים לשמור על המשרה בידיהם. נכון לעכשיו המירוץ צמוד מאוד.



ויסקונסין

הוא נבחר בשנת 2010 למשרת מושל המדינה מטעם המפלגה הרפובליקנית וכבר בשנת 2012 חולל היסטוריה. סקוט ווקר היה אחד מתוך שלושה מושלים בהיסטוריה של ארה"ב שעמדו להדחה ב"בחירות חוזרות", והראשון בהם שהצליח לשרוד את המהלך. מולו תתמודד בבחירות הללו מארי בארק מטעם המפלגה הדמוקרטית המכהנת כיום כחברה בועדת החינוך של העיר מדיסון.

הקרב על המושב די צמוד, ודי יצרי. ניסיון ההדחה של ווקר בשנת 2012 היה תגובה של המונים בויסקונסין נגד תוכניתו הכלכלית שכללה פגיעה מסוימת באיגודי העובדים בכלל ובאיגודי המורים בפרט. בארק, בהיותה אשת חינוך, מייצגת את הצד ההפוך מעמדות המושל. נכון לעתה ווקר מוביל ברוב הסקרים על פני יריבתו וניצחון שלו בשבוע הבא יעזור לו לנסות לכוון גבוה יותר - לעבר הנשיאות.



טקסס

מושל טקסס הרפובליקני ריק פרי הודיע על פרישתו בשנה שעברה, ובכך סלל את הדרך למירוץ פתוח על השליטה ברשות המבצעת במדינה הענקית לראשונה זה עשרים שנה. מן הצד הרפובליקני עומד גרג אבוט המכהן כיום כתובע הכללי ומן הצד הדמוקרטי עומדת וונדי דיוויס המכהנת כחברת הסנאט המדינתי - שם עלתה לכותרות בינלאומיות כאשר נשאה נאום פיליבסטר בן 13 שעות נגד הניסיון לאסור הפלות.

חלק ניכר מהמירוץ נוגע בעיקר לאידאולוגיה, כשבעוד אבוט מייצג את הצד השמרני הקלאסי שבדרך כלל זוכה לעדנה במדינת טקסס הדרומית, מן הצד השני עומדת דיוויס המייצגת את העמדה הליברלית הקורצת למיעוטים ההולכים וגדלים שם. בכל הסקרים אבוט מוביל בפער של 10% על פני יריבתו ונראה שהוא לא יתקשה לנצח את המושב. בכל זאת המושב מושך תשומת לב.



מירוצים נוספים

בקולורדו מכהן כמושל ג'ון היקנלופר הדמוקרטי, והוא מסתכן באיבוד משרתו כשממוצעי הסקרים מעניקים כעת תיקו מוחלט בינו ובין המועמד הרפובליקני בוב בופריי שיתמודד מולו. ראוי לציין שקולורדו היא מדינה מתנדנדת קבועה בבחירות לנשיאות.

באילינוי מכהן כמושל פאט קווין, שעד לאחרונה ספג מפלה בסקרים שהעדיפו את ברוס ראונר וכעת הוא סוף סוף מצליח להתגבר עליו בחזרה בחלק מהסקרים. אילינוי היא מדינה שמצביע דרך קבע לנשיאים דמוקרטים אך ביתר המשרות היא יותר מגוונת.

מפה מלאה - www.realclearpolitics.com/epolls/2014/governor/2014_elections_governor_map.html

האשכול המקורי ברוטר - rotter.net/forum/scoops1/151150.shtml

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר