האם דונלד טראמפ וברני סנדרס יארגנו עימות בחירות ביניהם?

במפנה נוסף בעלילה הבלתי נגמרת של מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016 עשוי להתרחש מאורע שכנראה מעולם לא קרה בארה"ב, עימות בחירות בין המועמד הרפובליקני לבין אחד המתמודדים בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית. דונלד טראמפ וברני סנדרס הביעו הסכמה פומבית למהלך כזה בשעות האחרונות שעשוי לחול לפני יום ההצבעה האחרון של הפריימריז במדינת קליפורניה.

אמש (רביעי, הבוקר לפי שעון ישראל) הופיע המועמד הרפובליקני המשוער דונלד טראמפ בתוכנית הלילה של ג'ימי קימל ברשת ABC וטען שאין לו בעיה להתעמת מול ברני סנדרס אם הרווחים מעימות שכזה יימסרו לתרומה. טראמפ נשאל מראש בנושא הזה על ידי המראיין, והוא הוסיף גם שהוא מעדיף להתחרות מול ברני סנדרס בבחירות הכלליות משום ש"יהיה יותר קל להביס אותו". בדומה למה שטען טראמפ לגבי מסע הבחירות הפנימי שלו, הוא אמר שגם שיטת הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית מושחתת.



ברני סנדרס הדמוקרטי הרים את הכפפה ופרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו שלפיה נראה שהוא מסכים לתנאי והוא מוכן להתעמת עם טראמפ לפני הפריימריז בקליפורניה שיחולו ב-7 ביוני. על אף שמטהו לא פרסם הודעה רשמית בנושא, ידוע שבלילה הקרוב גם סנדרס יופיע בתוכנית הלילה של ג'ימי קימל ואולי יאשר באופן רשמי את השתתפותו ויקדם את רעיון העימות המשותף בינו לבין טראמפ.

כל זה מגיע לאחר שבימים האחרונים הציע סנדרס למתמודדת שמולו, הילרי קלינטון, עימות דומה לקראת הפריימריז בקליפורניה שישודר ברשת Fox News, הרשת היחידה שנמנע ממנה לשדר עימותים דמוקרטיים, כחלק מהסמכה מוקדמת ביניהם להגדיל את מספר העימותים שלהם שבמקור נקבעו ל-5 בלבד. קלינטון הודיעה לבסוף שאין בכוונתה להשתתף בעימות הזה מבלי לספק הסבר.

עימות עם טראמפ עשוי להועיל לסנדרס במרוץ הפנימי ויש לציין שעל רקע סקרים בקליפורניה החוזים מאבק צמוד בתוככי הפריימריז הדמוקרטיים פורסמה אמש ידיעה ברשת CNN שלפיה מטה הבחירות של קלינטון החל לראשונה בפרסום תשדירים ברחבי המדינה. כתגובה לעימות אפשרי טראמפ-סנדרס טענו במטה קלינטון ש"את מסע הבחירות עדיף לנצל במפגש ישיר עם בוחרים בקליפורניה".



אילו יתעמתו השניים ביניהם יהיה זה ככל הנראה מאורע ללא תקדים. כרגע מדובר רק בשלב הרעיון אבל אין ספק שיהיו מספיק כלי תקשורת שיהיו מעוניינים לקדם את הרעיון הזה לכדי מציאות ולמצוא מקום וזמן לקיום האירוע.

הפריימריז בקליפורניה, יחד עם עוד 4 מדינות במסגרת יום ההצבעה האחרון של הבחירות המקדימות, יחול ב-7 ביוני.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר