ה-FBI תמליץ שלא להגיש כתב אישום נגד הילרי קלינטון בפרשת המיילים



על פי הודעה שנמסרה במסיבת עיתונאים מיוחדת על ידי ראש הבולשת הפדרלית של ארצות הברית, ג'יימס קומי, ה-FBI ימליץ למחלקת המשפטים האמריקנית שלא להגיש כתב אישום בהאשמות פליליות נגד המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון.

בדבריו אמנם אמר קומי כי ההתנהגות במטה של קלינטון הייתה נגועה ב"רשלנות קיצונית" ושעשרות מהמיילים שלה היו מסווגים באותה התקופה, וחלקם אף "מסווגים ביותר", ואפילו חשופים לגורמים זרים, אך נאמר עוד שלא הייתה בכך התנהגות מכוונת להפר את החוק והדבר בכל מקרה לא פגע בביטחון המדינה. לכן ההמלצה שלהם למחלקת המשפטים היא לא להגיש כתב אישום פלילי נגד קלינטון.

ההודעה של ה-FBI הגיעה בהפתעה במערכת הפוליטית האמריקנית, מספר ימים אחרי התשאול של קלינטון במשרדי הבולשת ובמרחק 4 חודשים מהבחירות, והיא נחתה אצל כלי התקשורת ללא ידיעה במה היא תתמקד. היא גם הגיעה לאחר שבשבוע שעבר דו"ח בית הנבחרים הרפובליקני אודות פרשת בנגאזי ניקה את קלינטון מכל אשמה על הפיגוע בשגרירות ארה"ב בלוב.

ברקע פגישה שנערכה בשבוע שעבר בין מזכירת המשפטים של ארה"ב לורטה לינץ', האחראית על ה-FBI, לבין ביל קלינטון, הודיעה המזכירה בסוף השבוע האחרון כי בכוונתה לקבל כל החלטה של ה-FBI בנושא. בכך, כנראה, מגיעה פרשת המיילים לקץ.

בתגובה לדברים טען המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ כי המערכת מושחתת והוסיף כי "גנרל (דיויד) פטראוס נכנס לצרות על פחות מזה". הוא הוסיף וטען כי זהו צעד "מאוד לא הוגן", "שיפוט רע" ובאופן כללי הביע בחשבון הטוויטר שלו תדהמה לנוכח ההחלטה. הילרי קלינטון עדיין לא הגיבה להחלטה, אך היום היא צפויה לראשונה להופיע יחד עם נשיא ארה"ב ברק אובמה וכנראה להתייחס לדברים.

נזכיר, פרשת המיילים נוגעת לשימוש של הילרי קלינטון בתיבת מייל אישית בעת כהונתה כמזכירת המדינה האמריקנית.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר