הפרשיות המיניות שמעסיקות את רשתות החדשות בארה''ב

הנה מקבץ ידיעות תקשורת מהתקופה האחרונה:

ההטרדה המינית של מנכ"ל Fox News


את המדיה האמריקנית העסיק ביממה האחרונה סיפור הכולל פרישה של מגישת חדשות בשם גרטשן קרלסון מרשת החדשות הנצפית ביותר בארה"ב, Fox News, ובעקבותיה גם הגשת תביעה מצדה על הטרדה מינית נגד המנכ"ל ומייסד הרשת, רוג'ר איילס.

קרלסון טענה בתביעתה כי לאורך שנים רבות היא נהגה לגשת אל המנכ"ל כדי להתלונן בפניו על סביבת עבודה עוינת במשרדי החברה, אך הוא לאורך השנים הטריד אותה באופן מיני והציע לה הצעות מגונות. לדבריה, היא דחתה את ההצעות המיניות הללו ולכך גם הייתה השפעה שלילית על המשא ומתן אותו היא ניהלה עם הרשת בניסיון להארכת החוזה האישי שלה. ב-23 ביוני תם החוזה שלה ומאז הוא לא חודש, המו"מ עם הרשת עלה על שרטון, והיום היא החליטה לסיים אותו סופית ולהגיש את התלונה האמורה נגד המנכ"ל.

קרלסון היא פנים מוכרות לכל צופי פוקס ניוז. היא פעלה בערוץ כבר 11 שנים, ברובן היא הייתה מגישת תוכנית הבוקר הפופולרית "פוקס וחברים" (Fox & Friends), ובשנים האחרונות היא אפילו קיבלה את אותה משבצת שידור שבה שלטה בעבר מייגן קלי שהתקדמה בעצמה לשעות הפריים-טיים, השעה 14:00 אחר הצהריים. אחוזי הצפייה שלה היו הגבוהים מכל רשתות החדשות האחרות.

יש לציין שגרטשן קרלסון היא נשואה ואם לשני ילדים. היא נבחרה בשנת 1989 ל"מיס אמריקה". בתלונה שלה נגד המנכ"ל רוג'ר איילס היא טענה כי הוא אמר לה "היינו צריכים לקיים יחסי מין לפני הרבה זמן ואז לשנינו היה הרבה יותר טוב" ובתלונתה היא דרשה פיצויים עבור הנזק ועוגמת הנפש שנגרמו לה. שמועות כאלה על התנהגותו של איילס הופצו כבר בעבר. בעת האחרונה, בנושא אחר, ספגה קרלסון ביקורת מהימין הפוליטי בארה"ב בעקבות דבריה בתוכנית שלה נגד מכירת רובי סער ברקע אירוע הטבח באורלנדו.

פוקס ניוז לא הגיבו עד כה על הידיעה.



היחסים הרומנטיים ברשת MSNBC


וכעת לתוכנית הבוקר של רשת החדשות המתחרה MSNBC - כבר קרוב לעשור מגישים את התוכנית המצליחה "Morning Joe" שני עיתונאים מאוד פופולריים, ג'ו סקרבורו ומיקה ברזינסקי, ובמידה רבה התוכנית הזו נהפכה לאחת מהבולטות ביותר במערך התכנים של רשת החדשות הליברלית בזכות הכימיה הנהדרת בין השניים במהלך השידור. בשבוע שעבר התיימר מדור הרכילות "Page Six" של עיתון הניו יורק פוסט לחשוף את הסיבה לכימיה הנהדרת ביניהם: השניים מקיימים מערכת רומנטית. הסיפור מיד החל לעשות לו כנפיים.

סקרבורו הוא עיתונאי שבעברו היה חבר רפובליקני בבית הנבחרים האמריקני למשך 3 קדנציות מטעם פלורידה. ברזינסקי היא גם עיתונאית בזכות עצמה והיא בתו של זביגנייב ברזינסקי, מי שהיה היועץ לביטחון לאומי בתקופת ממשלו של הנשיא הדמוקרטי ג'ימי קרטר. העמדות השונות של השניים בנושאי פוליטיקה כבר היוו מספר פעמים בסיס למעין התנצחויות חביבות ביניהם במהלך השידור.

את תוכנית הבוקר שלאחר פרסום הסיפור פתחו השניים בהתייחסות אירונית למצוטט בדיווח.



האיש של טראמפ ברשת CNN


גם רשת החדשות השלישית לא נעלמה מהכותרות בתקופה האחרונה, אם כי לא בהקשר מיני. מיד לאחר שהמועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, החליט לפטר את מנהל הקמפיין שלו קורי לבנדובסקי, הופיע המנהל המפוטר לראיון בלעדי ברשת CNN שבו הוא הסביר את הצד שלו בסיפור והמחיש את תדהמתו מהמהלך. הראיון נעשה תוך זמן קצר ישירות מאולפני הרשת.

מה שהפתיע את המדיה האמריקנית הוא שזמן לא רב אחרי הראיון הזה, שלושה ימים בסך הכל, הודיעה הנהלת הרשת כי לבנדובסקי יצטרף אל הרשת בתור פרשן פוליטי פרו-טראמפ (כחלק ממה שמכונה Contributor). ההצטרפות הזו העמידה עיתונאים רבים בתוך הרשת במבוכה ואנשי מדיה נוספים הביעו עמדות שליליות לגבי הערבוב הזה שבין פוליטיקה לתקשורת בצורה כה מהירה. גם כתב המדיה של רשת CNN, בריאן סטלטר, כינה את ההעסקה של לבנדובסקי כ"אחת השנויות ביותר במחלוקת בשנים האחרונות".

בריאן סטלטר, אגב, נהפך לאחד מכתבי המדיה הבולטים ביותר בארה"ב לאחר שהוא כתב ספר שעוסק כולו ב"קרבות" של תוכניות הבוקר - אולי העולם הטלוויזיוני עם ההיפוך הבולט ביותר בין הזוהר החיצוני שנראה על המסך לבין המאבקים הפנימיים המתחוללים בו. לא לחינם הכותרות דלעיל מגיעות מהתחום הזה. בניגוד לישראל, בארה"ב תוכניות הבוקר הן תוכניות האקטואליה הנצפיות ביותר.



הפה הגדול של HLN עוזב


ישנה גם רשת חדשות רביעית בארה"ב, זאת שנוצרה עוד בשנות השמונים בתור CNN2 והציגה רק מבזקי חדשות שוטפים אך עם הזמן נהפכה לרשת "חדשות רכות" שעוסקת בבידור, בסטייל, אופנה, אורח חיים וכדומה. זוהי כיום רשת HLN.

התוכנית הבולטת ביותר ברשת הזאת בשנים האחרונות הייתה התוכנית של ננסי גרייס. אותה תוכנית שעסקה ב"חדשות משפטיות" והיוותה בית חם לשורת פרשיות פליליות סנסציוניות שסוקרו בהרחבה מוגזמת. החל מפרשת קייסי אנתוני שבה נחשדה אזרחית אמריקנית מפלורידה ברצח בתה בת השנתיים וכתוצאה מכך עמדה בסכנת גזר דין מוות, ועד פרשת ג'ורג' צימרמן שהואשם ברצח הנער השחור טרייוון מרטין באותה המדינה. בשני המקרים זוכו השניים, בעוד גרייס סיקרה את הדברים בחוסר אובייקטיביות משווע.

באופן כללי נחשבה התוכנית של גרייס לאחת הבולטות ב"איך לא עושים חדשות" לפי הספר, והיא אפילו נקטלה במשך פרק שלם בסדרה "חדר החדשות" של התסריטאי המפורסם אהרון סורקין. הסדרה ההיא עסקה במגיש חדשות שלפתע שינה כיוון והתחיל לסקר את החדשות ברצינות ולא ברדידות המאפיינת את התקשורת, עד שבאחד הפרקים נדרשו אנשיו לסקר את פרשת קייסי אנתוני בעקבות הרייטינג המדרדר. הם, בחוסר רצון, התבקשו לראות כיצד גרייס עושה זאת וללמוד ממנה (וידאו למטה, החל מדקה 03:34).

בשבוע שעבר, אחרי שגם הרייטינג שלה החל להידרדר, נפרדה ננסי גרייס מרשת HLN והיא תעזוב אותה בקרוב.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר