הועידה הדמוקרטית הלאומית - לוח זמנים




אחרי הרפובליקנים, הגיע תורם של הדמוקרטים. הועידה הדמוקרטית הלאומית תתכנס בשבוע הקרוב בעיר פילדלפיה שבמדינת פנסילבניה למשך ארבעה ימים לאחר שהועידה הרפובליקנית הלאומית התכנסה בשבוע שעבר בעיר קליבלנד שבמדינת אוהיו.

שלא כמו הרפובליקנים, שהועידה שלהם הפכה להיות רכבת הרים יום-יומית, מצפים הדמוקרטים לועידה הרבה יותר סולידית ורגועה עם שורת כוכבי על מהפוליטיקה שינסו להעביר לציבור את המסר הדמוקרטי, להציג את סדר היום שלהם למערכת הבחירות, את המצע והאידאולוגיה וגם את הנושאים החשובים במוקד השיח האמריקני. הועידה השגרתית תנסה בכל זאת לכלול כמה חידושים ובהם הופעות של אזרחים מהשורה שיעסקו בנושא קורבנות נשק. הסלוגן של הועידה, בהתאם, יהיה "Stronger Together".

רצונות לחוד ומציאות לחוד - את הועידה לבינתיים פותחת המפלגה הדמוקרטית בצורה מקרטעת עם הדלפה של עשרות אלפי התכתבויות מייל של בכירי ה-DNC שבהן תועדו הבכירים מנסים לחשוב על רעיונות כיצד לפגום במסע הבחירות של ברני סנדרס על מנת להעניק את הניצחון בפריימריז להילרי קלינטון. לפרשה הזו ישנו פוטנציאל להסב נזק לאחדות המפלגתית. עדיין לא ידוע כיצד הושגו המיילים, שהאחרונים שבהם הינם מחודש מאי 2016, וגם עדיין לא אומתה באופן עצמאי מידת מהימנותם. במטה הילרי קלינטון טענו למול כך שממשלת רוסיה היא זו שעמדה מאחורי ההדלפה המכוונת כדי לעזור למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

כך או כך, השה שהוקרב בעקבות האירוע הזה היה היו"רית של המפלגה דבי וסרמן-שולץ' שבלאו הכי סבלה ביקורת רבה מטעם סנדרס לאורך הקמפיין ומקולות רבים שביקשו להדיח אותה מתפקידה. העובדה שהוא קיבל כעת את מבוקשו נראית יותר כניסיון לגרום להופעה מאוחדת בועידה מבלי לחזור למאבקי הפריימריז מאשר ניסיון ענישה. זה אולי יעזור לברני סנדרס להתגבר על זה, הרי עד כה הוא לא התבטא בנושא והוא צפוי בכלל להופיע בעידה כנואם מרכזי שיתמוך בהילרי קלינטון, אך לא ברור האם זה יצליח לשכנע את מצביעיו הרבים להיעמד מאחורי המועמדת הרשמית שלהם (גם ובייחוד למול הסגן החדש של קלינטון - טים קיין הממורכז).



לוח זמני הועידה


ימי דיונים

המפלגה הדמוקרטית תקצה לכל אחד מימי הדיונים, ימי שני-חמישי (25 עד 28 ביולי), סלוגן אחר.

יום שני ישא את הכותרת "United Together" ויעסוק בנושאי כלכלה וחברה; יום שלישי יתנהל תחת הכותרת הארוכה "A Lifetime of Fighting for Children and Families" ויציג שורה של אימהות לאנשים שנפגעו מירי ברחבי ארה"ב כמו גם את ההצבעה בין הצירים (יש להזכיר שההצבעה כאן לכאורה פתוחה משום ש"צירי העל" רשאים לשנות את עמדתם); יום רביעי יעמוד בסימן "Working Together" ויעסוק במנהיגותה של הילרי קלינטון; ויום חמישי ישא את הסלוגן "Stronger Together" ובו תציג קלינטון את חזונה.

כל ימי הועידה ייפתחו בשעה 23:00 (שעון ישראל, 16:00 שעון פילדלפיה). הנאום המרכזי בכל יום יהיה ב-05:00 לפנות בוקר. ביממה הראשונה ישאו את הנאומים הללו הגברת הראשונה מישל אובמה והמתמודד בפריימריז ברני סנדרס; ביממה השנייה יהיו אלה ביל קלינטון והאימהות; ביממה השלישית ישאו נאומים הנשיא ברק אובמה והסגן ג'ו ביידן; וביממה הרביעית יהיו אלו צ'לסי והילרי קלינטון.



דוברים

פירוט זמנים מלא יפורסם מחר. בינתיים הנה רשימת הדוברים האחרונה:

מושלים: מושל קליפורניה ג'רי בראון, מושל ניו יורק אנדרו קואומו, מושל פנסילבניה טום וולף, מושל וירג'יניה טרי מקואליף, מושל מינוסטה מארק דייטון, מושל קולורדו ג'ון היקנלופר ומושל קונטיקט דן מולי שהוא יו"ר איגוד המושלים הדמוקרטיים.

סנטורים: צ'אק שומר מניו-יורק, אליזבת וורן ממסצ'וסטס, הארי ריד מנבדה שהוא גם מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, אל פרנקן ממינסוטה, שרוד בראון מאוהיו, קורי בוקר מניו-ג'רזי, קריסטן ג'יליברנד מניו-יורק, ג'ין שהין מניו-המפשייר, ג'ף מרקלי מאורגון, ברברה בוקסר מקליפורניה, ברברה מיקולסקי ממרילנד, בוב קייסי מפנסילבניה, איימי קלובצ'ר ממינסוטה וכריס מרפי מקונטיקט.

נושאי תפקידים: הגברת הראשונה מישל אובמה, נשיא ארה"ב ברק אובמה, סגן הנשיא ג'ו ביידן, סגן הנשיא המיועד טים קיין והמועמדת לנשיאות הילרי קלינטון. בנוסף ינאמו גם המתמודדים בפריימריז: הסנטור ברני סנדרס והמושל לשעבר מרטין אומאלי.

ראשי ערים: ראש עיריית ניו-יורק ביל דה בלזיו, ראש עיריית לוס-אנג'לס אריק גרסטי, ראש עיריית פילדלפיה ג'ים קני, ראש עיריית בוסטון מארטי וולש, ראש עיריית אטלנטה קאסים ריד, ראש עיריית דטרויט מייק דוגן וראשת עיריית פלינט קרן וייבר.

נוספים: מייקל בלומברג, מנהיגת המיעוט בבית הנבחרים ננסי פלוסי, מספר רב מאוד של חברי קונגרס, חברת הקונגרס לשעבר גבריאל גיפורדס שספגה ניסיון התנקשות, הסנטור לשעבר המפורסם טום הארקין מאיווה, המתמודד בבחירות 2004 האוורד דין, הכומר ג'סי ג'קסון, לאון פנטה, מזכירת המדינה המפורסמת של קנטקי אליסון לנדרגן-גריימס וראש עיריית לוס-אנג'לס לשעבר אנטוניו ויאראיגוסה.

הועידה צפויה לכלול גם כמה כוכבי בידור וסלבריטי.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר