אחרי פרשת ההטרדות המיניות, מנכ''ל רשת Fox News התפטר מתפקידו



מנכ"ל רשת החדשות האמריקנית Fox News רוג'ר איילס התפטר היום (חמישי) מתפקידו, כך הודיעה חברת "פוקס המאה ה-21".

התפטרותו של איילס מגיעה לאחר שערורייה תקשורתית בת שבועיים שהחלה עם פרישה של אחת מהמגישות הבולטות בערוץ השמרני, עיתונאית בשם גרטשן קרלסון, והגשת תביעה מצדה נגדו באשמת הטרדה מינית. קרלסון טענה בתביעתה כי לאורך שנים רבות היא נהגה לגשת אל המנכ"ל כדי להתלונן בפניו על סביבת עבודה עוינת במשרדי החברה, אך הוא לאורך התקופה הזו הטריד אותה מינית והציע לה הצעות מגונות. בתלונתה היא טענה כי איילס אמר לה ש"היינו צריכים לקיים יחסי מין לפני הרבה זמן ואז לשנינו היה הרבה יותר טוב". ביטוי זה התבלט ברקע העבודה שהחוזה האישי של קרלסון עם הרשת הסתיים בתקופה האמורה ללא הסבר.

בעקבות פרישתה של קרלסון והגשת התביעה מצדה נגד המנכ"ל הכחיש איילס את האשמות המיוחסות לו, אך זה לא מנע מחברת האם של ערוץ החדשות, פוקס המאה ה-21, להורות על פתיחת בדיקה מקיפה. במסגרת הבדיקה הזו התלוננה גם מגישת החדשות הבכירה מייגן קלי על הטרדות מיניות מצד המנכ"ל. ידיעות נוספות על התנהגותו האישית של איילס נפוצו כבר שנים רבות.

לאחר הבדיקה הפנימית הזו הגיעה חברת "פוקס המאה ה-21" להסכם פרישה עם איילס שיכלול מצד אחד את התפטרותו ומצד שני פיצויים בסך עשרות מיליוני דולרים. את מקומו יתפוס עתה רופרט מרדוק שמכהן גם כיו"ר חברת-האם של פוקס ניוז.

החשש המרכזי כעת הוא שעם התפטרות איילס תיכנס רשת החדשות הנצפית לסחרחורת שאולי תכלול פרישה של מגישים בכירים נוספים כביל אוריילי, שון האניטי, כריס וואלאס וסטיב דוסי. הפרשה הזו העסיקה את המדיה האמריקנית, גם את פוקס ניוז עצמה, ולכן חלק מהמגישים האלה נעמדו לצדו של איילס בעוד אחרים נעמדו לצדן של קרלסון וקלי. מצב זה עלול להשפיע על התנהלות הרשת.

תוצאותיה של הגשת התביעה מצד קרלסון נגד איילס עשויות להוות אבן דרך בתחום של הטרדות מיניות במקומות עבודה בתחום התקשורת בארה"ב. איילס הוא אחד מאנשי התקשורת הבולטים והחזקים ביותר באמריקה והוא היה מי שמנהיג את רשת החדשות הנצפית Fox News עוד מיומה הראשון. על כן הצעד הזה עשוי לשלוח מסר בולט לנשים רבות העוברות הטרדה בתחום העבודה הזה.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר