את מי תבחר קלינטון לשמש כסגנה? להלן מדריך קצר



בחירת המועמד שירוץ לצידה של הילרי קלינטון מטעם המפלגה הדמוקרטית בדרך אל הבית הלבן תיעשה ביומיים הקרובים ותיחשף לציבור ביום שישי או ביום שבת הקרובים, כך מדווחים כל כלי התקשורת בארה"ב.

זוהי הזדמנות להכיר את השמות הבולטים ברשימה הזו.


השלישייה המובילה


טים קיין

מי זה? סנטור מטעם וירג'יניה, מושל המדינה לשעבר ויו"ר המפלגה לשעבר.

תעסוקה פוליטית: בשנת 1994 נבחר קיין לכהן כחבר במועצת העיר ריצ'מונד, עיר הבירה של מדינת וירג'יניה, ולאחר קדנציה אחת בלבד בת ארבע שנים הוא כבר נבחר על ידי חברי המועצה לשרת כראש העירייה. בתום כהונתו בראשות העירייה, בשנת 2002, הוא זכה בבחירות על תפקיד סגן המושל של וירג'יניה תחת מושל המדינה הפופולרי מארק וורנר. בשנת 2006 קיין ירש אותו בתפקיד המושל לאחר מערכת בחירות צמודה מול היריב הרפובליקני שברובה הוא נחשב אנדרדוג. באותה השנה הוא גם יועד לספק את נאום התגובה מטעם הדמוקרטים ל"נאום מצב האומה" של הנשיא הרפובליקני ג'ורג' בוש. עם סיום תפקידו הוא נבחר על ידי המפלגה הדמוקרטית לכהן כיו"ר המפלגה עד לכניסתה לתפקיד של דבי וסרמן שולץ'. עם סיום כהונתו הוא נבחר בשנת 2012 לייצג את וירג'יניה בסנאט האמריקני.

יתרונות: לקיין יש ניסיון במגוון של תחומים, כולל בתחום הביצועי בהיותו מושל מדינה לשעבר, בתחום החקיקתי מהעבר הפרלמנטרי שלו ובתוככי הנהגת המפלגה. הוא מתגאה בהצלחות שלו כראש עיריית ריצ'מונד וכמושל וירג'יניה, והוא מחזיק בידע נרחב בתחומים כלכלליים ומדיניים מתוקף תפקידיו בועדות הסנאט - ועדת ההקצבות החשובה וכן ועדת הכוחות המזוינים והועדה לנושאי חוץ. בנוסף, וירג'יניה היא מדינה מתנדנדת וחשובה למדי בכל מערכת בחירות ועל כן סגן נשיא משם עשוי להועיל לדמוקרטים. קיין הוא גבר לבן, אך הוא דובר ספרדית שוטפת ועשוי לקרוץ לקהל ההיספני. כל אותן יתרונות הפכו את קיין למתמודד בכיר על משרת סגן הנשיא של ברק אובמה לפני שמונה שנים.

חסרונות: ניסיון פוליטי עשיר בהכרח מביא איתו גם חלקים שליליים מתפקידיו השונים וביקורת על החלטות שהוא קיבל בעבר וזהו חיסרון בולט. קיין הוא איש מרכז, במה שעלול למנוע את קירובם של מצביעי ברני סנדרס לעבר תמיכה בקלינטון. בנוסף, הוא לא עד כדי כך מוכר במישור הלאומי והוא אפילו עשוי להיחשב מועמד משעמם למדי.



טום וילסאק

מי זה? מזכיר החקלאות של ארצות הברית ולפני כן מושל איווה.

תעסוקה פוליטית: בשנת 1987 הוא נבחר לראשונה לכהן כראש העיירה הקטנה מאונט פלזנט שבמדינה איווה ולאחר שתי כהונות בתפקיד הוא נבחר לשרת כסנטור בפרלמנט המדינתי. בשנת 1998 הוא נבחר לתפקיד מושל המדינה ובשנת 2002 הוא נבחר לקדנציה נוספת. בתום כהונתו השנייה הוא הכריז על כוונתו להתמודד על נשיאות ארה"ב בבחירות 2008 אך עוד לפני תחילתן של הבחירות המקדימות הוא פרש מהמירוץ והעביר את תמיכתי לקלינטון. לאחר ניצחונו של ברק אובמה בבחירות ההן הוא מונה לתפקיד מזכיר החקלאות בו הוא מחזיק עד היום.

יתרונות: יש לוילסאק ניסיון ביצועי הן ברמת השלטון המקומי, מתפקידו כמושל מדינת איווה, והן בשלטון הפדרלי, מתפקידו בקבינט. הוא מגיע ממדינה מתנדנדת כאיווה והוא יכול להפוך אותה לכחולה. הוא גבר, לא דבר של מה בכך עם מועמדת אישה בקרב קהל הגברים, והוא אדם לבן מאיזור המערב התיכון שכל כך חשוב במערכת הבחירות הזאת.

חסרונות: וילסאק לא ממש מוכר בציבור האמריקני הכללי והוא לא יענה על הצורך לאחד את מצביעי ברני סנדרס מאחורי הילרי קלינטון. הוא גם לא יצליח לפנות אל קהל המיעוטים. הוא מקורב למשפחת קלינטון ועלול להיחשב כהחלטה בעייתית.



אליזבת וורן

מי זו? סנטורית מטעם מסצ'וסטס, ואחת מהמוחות הכלכליים הבכירים ביותר במפלגה הדמוקרטית.

תעסוקה פוליטית: מלבד כהונה בסנאט האמריקני שהחלה עם היבחרה לתפקיד מטעם מדינת מסצ'וסטס בשנת 2012, החזיקה וורן בשורת תפקידי ייעוץ ובקרה בנושאים כלכליים בראי המשבר הכלכלי העולמי. הוא ייעצה לנשיא ברק אובמה, למזכיר האוצר טימותי גייטנר ולועדות מיוחדות של הקונגרס. טרם לכך היא ניהלה קריירה משפטית.

יתרונות: היתרון המרכזי של וורן הוא בכך שעמדותיה השמאליות הבולטות בתחום הכלכלי יוכלו לשנע את תומכיו של ברני סנדרס להצביע עבור קלינטון. לוורן יש שם מוכר יחסית בציבור האמריקני וידע נרחב בתחומים כלכליים. היותה אישה תקבע מאורע היסטורי ללא תקדים שבו גם המועמדת לנשיאות וגם המועמדת לסגנות תהיינה נשים. בנוסף, וורן היא אפקטיבית ביותר בקרב קהל הבסיס הדמוקרטי בהתקפותיה על המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

חסרונות: בחירה בוורן עלולה להבריח מצביעי מרכז עקב העמדות שלה. שתי נשים על כרטיס אחד עלולה להזיק לקלינטון בקרב קהל הגברים. תדמיתה הקשיחה עשויה להיות רועץ למסע הבחירות, וחשוב מכך - לבית הלבן באם הם ינצחו. בנוסף לכך, וורן מגיעה ממדינה כחולה ולא מביאה קולות חדשים מחוץ למפלגה הדמוקרטית.




אישים נוספים


ג'יימס סטוורידיס

מי זה? אדמירל בחיל הים האמריקני.

תעסוקה פוליטית: אין.

יתרונות: רקע צבאי וניסיון ביטחוני מתפקידיו בכוחות המזוינים של ארה"ב.

חסרונות: כמעט ולא מוכר בציבור הכללי וחסר ניסיון ביצועי או חקיקתי.



תומאס פרז

מי זה? מזכיר העבודה של ארצות הברית.

תעסוקה פוליטית: ניסיונו הפוליטי הראשון היה בשנת 2006 כאשר הוא ניסה לנצל את ניסיונו הרב כעורך דין וניסה להיבחר לתפקיד התובע הכללי של מדינת מרילנד. על אף שהוא נכשל, מושל המדינה מרטין אומאלי מינה אותו לכהן כמזכיר העבודה בקבינט המדינתי. שנתיים לאחר מכן הוא עבר למשרד המשפטים של ארה"ב כדי לתפקד כאחראי על תחום זכויות אזרח תחת התובע הכללי. בקבינט הנשיאותי של ברק אובמה הוא נכנס בתור מזכיר העבודה.

יתרונות: ניסיון בתחום כה חשוב במערכת הבחירות הזו, תחום העבודה ויצירת משרות. נוסף על כך העבודה שלו בתחום זכויות האזרח עשויה להועיל לו בקרב מיעוטים. הוא ממוצא דומיניקני.

חסרונות: לא מוכר בציבור, חסר ניסיון פרלמנטרי. מגיע ממדינה דמוקרטית מובהקת.



שרוד בראון

מי זה? סנטור מטעם אוהיו.

תעסוקה פוליטית: בשנת 1974 הוא נבחר לכהן בבית הנבחרים האמריקני מטעם מדינת אוהיו. בשנת 1982 הוא חזר למדינת הבית שלו בתפקיד מזכיר המדינה המקומי עד שהפסיד את התפקיד בתום שתי קדנציות. אל בית הנבחרים הוא שב בשנת 1992 למספר כהונות נוספות עד שבשנת 2006 הוא נבחר לייצג את אוהיו בסנאט האמריקני.

יתרונות: ניסיון רב בתחום חקיקה. מגיע ממדינה מתנדנדת כמו אוהיו שנמצאת במערב התיכון.

חסרונות: בעבר התפרסם במספר פליטות פה ועמדות מובהקות. אילו ייבחר, הדמוקרטים יאבדו מושב בסנאט.



חוליאן קסטרו

מי זה? מזכיר השיכון של ארצות הברית.

תעסוקה פוליטית: בגיל מאוד צעיר נבחר לכהן כחבר מועצת העיר סן-אנטוניו בשנת 2001, ולאחר כמה שנים הצליח להיבחר גם לתפקיד ראש העירייה. בשנת 2012 הוא נשא את אחד הנאומים המרכזיים בועידת המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות. כשנתיים לאחר מכן הוא מונה על ידי הנשיא ברק אובמה לכהן כמזכיר השיכון בקבינט שלו.

יתרונות: בעל ניסיון ביצועי בקבינט. מוצאו ההיספני יוכל לעזור לקלינטון במדינות המתנדנדות במערב ארה"ב.

חסרונות: חוסר ניסיון בחקיקה, גיל צעיר, השם "קסטרו".



קורי בוקר

מי זה? סנטור מטעם ניו-ג'רזי.

תעסוקה פוליטית: בשנת 1998 הוא נבחר לראשונה לכהן כחבר מועצת העיר ניוארק ולאחר כמה קדנציות הוא נבחר בשנת 2006 לכהן כראש העירייה. עם מותו של אחד מהסנטורים הרפובליקני של המדינה הוא ניסה למנף את הפופולריות שלו כדי היבחר לתפקיד והצליח. מאז שנת 2013 הוא מייצג את מדינת ניו-ג'רזי בסנאט האמריקני.

יתרונות: מוצא אפרו-אמריקני, דובר ספרדית ועשוי לפנות אל המיעוטים.

חסרונות: מגיע ממדינה כחולה. בחירתו עלולה לגרום לדמוקרטים לאבד מושב בסנאט.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר