הועידה הרפובליקנית הלאומית - לוח זמנים



עוד שלב יוצא לדרך במערכת הבחירות לנשיאות, ועידות המפלגות הלאומיות. הועידה הרפובליקנית תיערך השבוע בקליבלנד והועידה הדמוקרטית תחול בשבוע הבא בפילדלפיה. דונלד טראמפ והילרי קלינטון יוכרזו באופן רשמי כמועמדי שתי המפלגות לנשיאות.

הועידה הנוכחית של המפלגה הרפובליקנית תתכנס בעיר קליבלנד שבמדינת אוהיו למשך 4 ימים החל מיום שני ועד יום חמישי (18-21 ביולי). היא תמנה באופן רשמי את דונלד טראמפ כמועמד המפלגה לנשיאות ואת מייק פנסו כמיועד לשרת כסגנו, ובנוסף על כך היא תאפשר למפלגה להציג את סדר היום שלה למערכת הבחירות, את המצע והאידאולוגיה שלה וגם את הנושאים החשובים במוקד השיח האמריקני - מצב הכלכלה האמריקנית, נושאי מסחר ותעסוקה, יחסי החוץ של ארה"ב, ביטחון לאומי, הגירה, נשיאותו של ברק אובמה, פרשת בנגאזי ופרשת המיילים, התנהלותה של הילרי קלינטון וכן התייחסות למאבק החברתי בתוככי ארה"ב ולמיעוטים. הסלוגן המרכזי בועידה יהיה כנושא מסע הבחירות של דונלד טראמפ, "להחזיר את אמריקה לגדולתה" (Make America Great Again).

בניגוד למערכות בחירות בעבר, הועידה הזו תכלול מיעוט של פוליטיקאים בכירים, עקב החלטות של רבים מהם להחרים את הועידה או שלא להשתתף בה, והיא תתמקד בדרג ביניים של פוליטיקאים כמו גם בכוכבים מחוץ לפוליטיקה ובמשפחתו של טראמפ. עדות נוספת לייחוד של הועידה הזו תהיה האבטחה חסרת התקדים בכל האזור שמסביב לאולם התכנסותה מחשש למהומות או איומי טרור.

בהתחשב בעובדה שאנו עוברים מערכת בחירות לא ממש שגרתית, אין לנו מה להתפעם מהעובדה שעד כה - יממה לפני הועידה הרפובליקנית הלאומית - עוד אין בידינו תמונת מצב מסודרת לגבי לוח הדוברים המלא לועידה, התנהלותה, הנואמים המרכזיים בה וזמניה. אבל חוסר סדר מעולם לא מנע מאיתנו לנסות לחפש אחריו בכל זאת, ולכן מובא להלן לקט מתומצת למה שצפוי לקרות בימים הקרובים.



יום שני (18 ביולי)

ביום שני תיפתח הועידה באופן רשמי בשעה 20:00 (הכל על פי שעון ישראל; ב-13:00 שעון פילדלפיה). הנושאים הראשונים שבהם תעסוק הועידה ביומה הראשון יהיו נושאים טכניים ובשעות הראשונות ייערכו בעיקר הצבעות בנושאים פנימיים. בשעה 02:30, בלילה שבין שני לשלישי, ייפתח הכינוס המרכזי הראשון של הועידה ובו יחלו הנואמים המרכזיים לשאת את דבריהם בפני באי הועידה.

נכון לעכשיו צפויים לשאת דברים בלילה הזה: הסנטור הצעיר טום קוטון מארקנסו שהתבלט בביקורתו כלפי הנשיא אובמה, ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאיני, חברי הקונגרס מייקל מקול ושון דאפי, הסנטורית העולה מאיווה ג'וני ארנסט שתפנה לקהל הנשים, וכן רעייתו של דונלד טראמפ מלניה שתמשיך עם הקו הזה. מלבדם יהיו "כוכבים" נוספים מחוץ לפוליטיקה: הסופר מרקוס לוטרל שכתב את הספר והסרט "השורד האחרון" והשריף השחור דיוויד קלארק שמבקר קבוע את תנועת "Black Lives Matter".

כמו בכל יתר ימי הועידה, הנאומים המרכזיים ישודרו בשעה 05:00.



יום שלישי (19 ביולי)

ביום הבא תיפתח הועידה בשעה 00:30, בלילה שבין שלישי לרביעי, ובמפגש הזה תיערך ההצבעה הרשמית בין הצירים שנשלחו מכל רחבי ארה"ב במהלך הבחירות המקדימות כדי לייצג את העם בבחירת המועמד של המפלגה לנשיאות. ההצבעה תארך מספר שעות, ואם לא תתחולל דרמה של הרגע האחרון היא תסתיים בתמיכת רוב הצירים בדונלד טראמפ ובמייק פנס. בהקשר הזה ראוי לומר שעד כה לא שחררו המתמודדים האחרים בפריימריז את הצירים שלהם לחופשי ולכן ההצבעה עלולה להיות צמודה. לטראמפ כרגע יש כ-300 צירים מעל המינימום הדרוש וגם אם חלק ינטשו אותו או ינסו שלא להצביע לו הוא כנראה עדיין יזכה ברוב מוחלט בלא בעיות.

על פי המידע העדכני, הנואמים יהיו: יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיטש מקונל, מושל ניו-ג'רזי כריס כריסטי, מושל ויסקונסין סקוט ווקר, מושל ארקנסו אסא האצ'ינסון, מנתח המוח לשעבר והמתמודד בפריימריז בן קרסון וחבר הקונגרס מניו-יורק כריס קולניס. גם בלילה הזה יהיו כוכבים שונים: השחקנית קימברלין בראון, יו"ר ארגון "אליפות הלחימה האולטימטיבית" דיינה וייט, ראש ה-DIA לשעבר מייקל פלין, התובע הכללי לשעבר מייקל מוקייסי וילדיו של טראמפ טיפאני ודונלד ג'וניור.



יום רביעי (20 ביולי)

הועידה תתחיל להעלות הילוך ביום הזה לאחר שהיא תיפתח בשעה 02:00, בלילה שבין רביעי לחמישי, והיא תכלול את נאומו המרכזי של סגן הנשיא המיועד מייק פנס. פנס, כמו דונלד טראמפ, ימונה לתפקידו על ידי צירי המפלגה ביום הקודם וישא נאום הכתרה שיועבר בשידור חי בכל רשתות הטלוויזיה לאחר השעה 05:00 לפנות בוקר. בכך הוא למעשה יקבל על עצמו באופן רשמי את התפקיד.

בנוסף ינאמו הפוליטיקאים הבאים: הסנטור מטקסס טד קרוז שהתמודד במסגרת מערכת הבחירות המקדימות, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ' ומושל פלורידה ריק סקוט. כוכבים נוספים שינאמו: שחקנית הגולף המקצועית נטלי גולביס, האסטרונאוטית לשעבר איליין קולינס שהייתה הראשונה שפיקדה על מעבורת חלל, המיליארדר ואיל הנפט הרולד האם, כמו כן בנו של טראמפ אריק.



יום חמישי (21 ביולי)

היום המרכזי ביותר של הועידה יהיה גם יומה האחרון, ובו יופיע לראשונה המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ. הכינוס המרכזי יחל בשעה 02:30, בלילה שבין חמישי לשישי, עם יום הדיונים והנאומים האחרון. לקראת סיומו, לערך בשעה 05:00, יחל נאום ההכתרה של טראמפ שיקבל על עצמו בחיוב את מועמדות המפלגה לנשיאות ויציג את עצמו לקהל הרחב ולבאי הועידה.

בין הנואמים הצפויים באותו הלילה: מושלת אוקלהומה מארי פלין, יו"ר המפלגה ריינס פריבוס וחברת בית הנבחרים מרשה בלקבורן. בין ה"כוכבים": איש הנדל"ן תומאס בראק, המיליונר פיטר טיהל, מנהל הקזינו פיל רופין ובתו של טראמפ איוונקה.

ייתכנו נואמים נוספים או הפתעות של הרגע האחרון.



נואמים נוספים ומחרימים

עדיין לא ברור מתי ינאמו הפוליטיקאים הבאים: מושל ארקנסו לשעבר מייק האקבי, הסנטור ג'ף סשנס, הסנטורית ממערב וירג'ניה שלי מור-קפיטו ומנהיג הרוב בקונגרס קווין מקארתי. את רשימת הנואמים המלאה ניתן למצוא כאן ואת הלו"ז הראשוני כאן.

בין המחרימים או אלו שהחליטו לא להשתתף בועידה - המועמד הרפובליקני בבחירות 2012 מיט רומני, המועמד הרפובליקני בבחירות 2008 ג'ון מקיין, נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' ווקר בוש, נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' הרברט ווקר בוש, סנטורים שונים וחברי קונגרס, וכן המתמודדים בפריימריז מרקו רוביו, ג'ב בוש וג'ון קייסיק. גם מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין לא הוזמנה לנאום ומושל טקסס גרג אבוט לא יגיע בעקבות פציעתו. הרב האורתודקוסי של איוונקה טראמפ יחזקאל לוקשטיין שיועד לנאום פרש אף הוא מהשתתפות.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר