המועמד הרפובלקיני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בחר במייק פנס להיות סגנו



המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציע למייק פנס להיות המועמד שלו לתפקיד סגן הנשיא.

את הידיעה פרסם היום (חמישי) לראשונה אתר RollCall כשלאחריו פרסמו כלי תקשורת נוספים ממקורות בתוך מטהו של טראמפ כי הנטייה היא אכן לבחור בפנס כסגן הנשיא המיועד. מנהלי המטה הבכירים של טראמפ הודיעו ברשתות החברתיות שהחלטה בנושא עדיין לא התקבלה, אך בהמשך פרסמו כלי התקשורת כי טראמפ שוחח עם פנס והציע לו את משרת הסגנו - הצעה לה הוא הסכים.


מייק פנס (Mike Pence), בן 57, הוא מושל אינדיאנה. הוא מכהן בתפקיד מאז בחירות 2012 ולפני כן הוא שירת כעשור בבית הנבחרים האמריקני. במהלך כהונתו בקונגרס שימש פנס כיו"ר הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים וכחבר בהנהגת המפלגה.

פנס עשוי להוות יתרון עבור טראמפ שכן יש לו יתרון ביצועי בהיותו מושל מדינה, ניסיון פרלמנטרי בהיותו חבר קונגרס והשפעה פוליטית בממסד המפלגתי מתפקידו בהנהגה. נוסף על כך, הוא מגיע מאינדיאנה, מדינה מאזור המערב התיכון שכל כך חשוב לטראמפ, והוא עשוי לעזור לו לפנות אל הקהל ברחבי האזור ולנסות להפיץ את המסר השמרני שם. פנס הוא גם אוונגליסטי בעל עמדות שמרניות.

עם זאת, פנס אינו פופולרי כל כך במדינתו והוא ממש לא מוכר במישור הלאומי. במהלך הבחירות המקדימות הוא תמך בטד קרוז אך נכשל בניסיון לשכנע את מדינתו להצביע עבורו. לאורך השבועות האחרונים אף יצא פנס נגד עמדותיו של טראמפ במספר תחומים, כולל בנושא חסימת מוסלמים מכניסה לארה"ב ובנושא אמירותיו של המועמד הרפובליקני כלפי האוכלוסייה ההיספנית.

מחר, יום שישי, בשעה 18:00 בערב (שעון ישראל), יכריז טראמפ באופן רשמי על הסגן המיועד.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר