מדוע דונלד טראמפ מתלונן על תאריכי העימותים הנשיאותיים מול הילרי קלינטון?



המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, התראיין היום (ראשון) לרשת ABC ולתוכנית השבועית שלה "This Week" בהגשת ג'ורג' סטפנופולוס והביע מורת רוח מהעובדה ששניים מתוך שלושת העימותים הנשיאותיים שייערכו לקראת הבחירות הכלליות בינו לבין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בחודש נובמבר הקרוב ייערכו ימים בהם משודרים משחקים מליגת הפוטבול הלאומית והפופולרית NFL, במה שעלול לפגוע באחוזי הצפייה שלהם.

טראמפ טען בראיון ש"אין לו מושג" כיצד התאריכים נבחרו והוא הוסיף ואמר ש"אני לא חושב שזה צריך להיות נגד ליגת ה-NFL". הוא גם הסביר למראיין שהוא קיבל מכתב תלונה מהליגה בעקבות התאריכים, אך ב-NFL הכחישו זאת. בציוץ המשך בטוויטר טראמפ הרחיק לכת והאשים את הילרי קלינטון ואת המפלגה הדמוקרטית בניסיון להשחית את העימותים. בהמשך הוא אפילו הוציא הודעה ציבורית ובה ביקש באופן רשמי לשנות את תאריכי העימותים, דבר שהעלה באופן אוטומטי את התהייה האם הוא מנסה בכך להתחמק מהם כפי שהוא עשה בשניים מעימותי הפריימריז.


ראוי לציין שתאריכי העימותים הכלליים נקבעו עוד בחודש ספטמבר שעבר, בעוד לוח משחקי הליגה פורסם בחודש אפריל האחרון. תאריכי העימותים הנשיאותיים נבחרו על ידי ועדה משותפת לשתי המפלגות הגדולות הקובעת בכל מערכת בחירות את מבנה העימותים. השנה נקבע כי ייערכו שלושה עימותים ביום שני ה-26 בספטמבר באוהיו, ביום ראשון ה-9 באוקטובר במיזורי וביום רביעי ה-19 באוקטובר בנבדה. שני העימותים הנשיאותיים הראשונים ייערכו מול משחק של אטלנטה פלקונס נגד ניו אורלינס סיינטס ומול משחק של גרין ביי פקרס נגד קרוליינה פנתרס.

גם בבחירות הקודמות לנשיאות בשנת 2012 חלו שניים מהעימותים הכלליים בין הנשיא הדמוקרטי ברק אובמה למועמד הרפובליקני שנגדו מיט רומני מול משחק מליגת ה-NFL, אך הדבר לא פגם ברייטינג של העימות.

טענה דומה, כלומר - קביעת עימותים מול משחקי NFL או קביעת עימותים לסופי שבוע, הועלתה בעבר על ידי המתמודד בפריימריז הדמוקרטים ברני סנדרס שהתלונן על כך בפני ראשי המפלגה בתחילת מערכת הבחירות המקדימות. העימותים הפנימיים ההם במפלגה הדמוקרטית לא שונו, אך כן נוספו עימותים נוספים בהמשך המירוץ.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר