סערת דונלד טראמפ והאב המוסלמי השכול



סערת טראמפ והאב השכול:


לא שוכחת סערת חילופי הדברים בין המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ לבין האב השכול חיזר חאן שהטיח בו בשבוע שעבר בועידת המפלגה הדמוקרטית את האשמה כי הוא "לא הקריב כלום בחייו" בעוד הוא, ממוצא פקיסטני, שכל את בנו במלחמת עיראק. בשיא הנאום ההוא שלף האב מכיסו עותק של החוקה האמריקנית ושאל את טראמפ מעל הבמה ולמול עשרים מיליון צופים האם הוא קרא אותה. במענה לכך טען טראמפ השבוע בראיון לרשת ABC שהוא כן הקריב מעצמו למען המולדת כאשר הוא עבד קשה כדי לספק מקומות עבודה לרבבות אמריקנים.

טראמפ לא הסתפק בתשובה הזו לבדה והוא הוסיף וטען כי נאומו של האב השכול בועידה הדמוקרטית למעשה נכתב בידי אנשיה של הילרי קלינטון - האב הכחיש את זה באופן נמרץ וטען שהוא כתב את הנאום בעצמו, ואחרי כן טראמפ אף רמז שרעייתו של חאן לא נשאה דברים בועידה משום שנאסר עליה לעשות זאת מפני היותה אישה מוסלמית - האם הכחישה את הטענה הזאת והיא סיפרה כי היא לא נמנעה מלנאום בשל רגישותה לתמונות בנה הלוחם.

לחלקים מבכירי המפלגה הרפובליקנית לא נעמו חילופי הדברים האלה ועד מהרה הוציא יו"ר בית הנבחרים פול ראיין הודעה ששיבחה את האב השכול וכך גם עשה מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיטש מקונל. בלטה במיוחד ההודעה התקיפה למדי של המועמד לשעבר לנשיאות ג'ון מקיין, שהוא בעצמו נחשב גיבור מלחמה והסתכסך בנושאים כאלו עם טראמפ, ובה הוא נקב בשמו של טראמפ באופן מפורש וביקש ממנו לחדול מהתנהגותו הזאת.

ראוי לציין שבסביבת תומכי טראמפ עלתה הטענה שהאב השכול בחר מראש להופיע בועידה פוליטית ושהוא החליט במודע לעמוד באמצע מחלוקת פוליטית, ועל כן לא מן הנמנע שהוא יספוג תגובות נגדיות עקב כך.



בדיחות על חשבונו של טראמפ:


מעבר לביקורת שהוטחה בדונלד טראמפ מכל הכיוונים על דבריו נגד האב השכול, תגובתו כאילו הוא "הקריב" למען המולדת כאשר הוא עבד קשה במגדל טראמפ במנהטן למען יצירת מקומות תעסוקה עוררה את גל התגובות הגדול ביותר, בעיקר גל גיחוך, ברשתות החברתיות. ההאשטג "TrumpSacrifices" הפך למם ויראלי ברשת האינטרנט.

ברשת החדשות השמרנית Fox News הקדישו לכך דיווח בסרטון שבלינק הזה. גם מגיש תוכנית הסאטירה השבועית "Last Week Tonight" של רשת HBO, ג'ון אוליבר, לא יכל להתעלם מההתבטאות הזאת וכך הוא התייחס אליה:



משפחת סימפסון בעד הילרי קלינטון:


סרטון משעשע שהופץ בסוף השבוע האחרון מטעם יוצרי הסדרה הפופולרית "משפחת סימפסון" הכיל קטע וידאו קצר ובו הביעו יוצרי הסדרה באופן רשמי את תמיכתם במועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון. הם עשו זאת דווקא באמצעות שימוש סאטירי בתשדיר של קלינטון משנת 2008 שנועד לתקוף את המתמודד מולה בפריימריז דאז, ברק אובמה, על חוסר ניסיונו ובאמצעות ההפחדה "מי הייתם רוצה שיענה לטלפון האדום ב-3 לפנות בוקר?".

בסרטון נשמע הטלפון מצלצל בשעה המדוברת בעוד דונלד טראמפ אינו עונה לטלפון משום שהוא עסוק בטוויטר.



הילרי קלינטון מתחזקת בסקרים:


לא רק דונלד טראמפ מצא זמן להתראיין בסוף השבוע האחרון, גם הילרי קלינטון עשתה זאת - ובפעם הראשונה מזה זמן רב מאוד ברשת Fox News השמרנית. היא נשאלה שם לגבי פרשת בנגאזי ולגבי פרשת תיבת המיילים האישית וגם לגבי הפרשייה האחרונה של הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית (ה-DNC).

בתשובותיה למראיין כריס וואלאס היא טענה בהקשר של פרשת תיבת המיילים האישית כי היא מעולם לא שלחה חומר מסווג דרך התיבה ההיא, בניגוד לדבריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי, והיא טענה שהיא מעולם לא שיקרה בנושא הזה לציבור וכי כך קבע קומי בעצמו. עיתון ה"וושינגטון פוסט" הכתיר את דבריה אלו כלא נכונים בעליל.

זה היה הראיון הראשון שלה מאז מינויה על ידי המפלגה הדמוקרטית למועמדת המפלגה לנשיאות. הראיון הגיע בדיוק באמצע פרסום של שורת סקרים שבהם קלינטון חזרה להוביל על פני טראמפ בפער של כ-5% בממוצע.



הליברטריאנים יקבלו השבוע במה ברשת CNN:


רשת החדשות CNN הודיעה היום (שני) כי היא תשדר השבוע "Town hall meeting" בהשתתפות מועמד המפלגה הליברטריאנית לנשיאות גארי ג'ונסון וסגנו המיועד ויליאם וולד. המשדר ייערך ביום רביעי וישודר בשעה 21:00 (שעון החוף המזרחי בארה"ב, 04:00 בישראל) וינחה אותו העיתונאי הבכיר אנדרסון קופר.

במסגרת ההופעה הזו יוכלו אנשים מהקהל להפנות שאלות לעבר המועמד הליברטריאני שבאופן טבעי כמעט ואינו מוכר כל כך בציבור הכללי על אף שבממוצע הסקרים העדכני הוא מקבל כ-10% תמיכה. זאת תהיה הפעם השנייה שהרשת תארח משדר כזה לאחר שמשדר זהה ששודר בחודש יוני הניב כמיליון צופים. כך זה נראה בפעם הקודמת:

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר