מפת האלקטורים של הילרי קלינטון הולכת ומתרחבת



סקרים ואלקטורים:


כל מה שצריך לעשות כדי להבין עד כמה גדל הפער בין המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ לבין המועמדת הדמוקרטית שמולו הילרי קלינטון זה להביט בתרשים שלהלן. לא סקר אחד, לא שניים ולא שלושה אלא שורה ארוכה של סקרים חוזים כעת את אותה המגמה. לא סוקרים ליברלים ולא סוקרים דמוקרטים אלא מכל צורה וסוג מתעקשים על כך. קלינטון זינקה לשיא של השבועות האחרונים בעוד טראמפ ירד בחזרה למידותיו שלפני החודש האחרון.

התרשים הזה מראה בצורה ברורה כיצד השתנו הדברים בימים האחרונים ובתוך טווח זמן של שבוע אחד בלבד עקב השערוריות השונות במטה טראמפ. גם מנהל המטה שלו, פול מנפורט, לא ניסה להכחיש את הירידה בסקרים והוא טען במהלך היום שהיא הייתה חזויה מראש לאחר הועידה הדמוקרטית. האמונה היא, מכל מקום, שהמצב ישתפר.

בעוד התרשים שלהלן מציג את אחוזי התמיכה הכלליים בקרב הציבור, מפת האלקטורים מתמקדת בעיקר במדינות המתנדנדות - והיא בינתיים הולכת ונעשית קשה יותר לטראמפ. בארבע מדינות חשובות פורסמו היום סקרים שבהם קלינטון הובילה עליו בפער ניכר: בפנסילבניה היא הובילה עם 11%, בפלורידה עם 6%, במישיגן עם 9% ובניו המפשייר עם 17%. סקר אחר, שפורסם בצפון קרוליינה, הציג התחזקות קלה שם עבור טראמפ.

אחרי כל הסקרים הללו הילרי קלינטון מובילה כעת בכל אחת מהמדינות המתנדנדות על פי ממוצע הסקרים של אתר RealClearPolitics, כולל בצפון קרוליינה ובאריזונה הרפובליקניות. רק ג'ורג'יה עדיין נוטה לטראמפ.





חורשים את אמריקה:


השעות האחרונות (שלפני פרסום הפוסט הנוכחי) הכילו מספר הופעות של המועמדים לנשיאות.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון קיימה עצרת בחירות בעיר לאס וגאס שבמדינת נבדה, בעוד המועמד שלה לתפקיד הסגנות טים קיין הופיע בעיר בולטימור שבמדינת מרילנד. דונלד טראמפ, מנגד, ביקר במדינת מיין בעוד סגנו מייק פנס סייר בעיר ראלי שבמדינת צפון קרוליינה והמשיך משם לערים שונות בוירג'יניה. וזה קורה מיום ליום ובקצב מתגבר בשבוע האחרון שלאחר הועידות הלאומיות של המפלגה הרפובליקנית והמפלגה הדמוקרטית.

בין לבין קיים גם הנשיא ברק אובמה מסיבת עיתונאים בפנטגון, משרד ההגנה האמריקני, אחרי מפגש עם המועצה לביטחון לאומי, ובה הוא התייחס למלחמה של ארצות הברית והמערב נגד ארגון דעאש והבטיח שהמאבק נגדם יימשך באמצעות המתקפה האווירית. אובמה גם התייחס להתפרצות של נגיף הזיקה בעיר מיאמי שבפלורידה אחרי ש-14 אנשים נדבקו בנגיף. אובמה הבטיח שהממשל יפעל כדי להגן על נשים הרות, שלהן הסכנה הגדולה ביותר מהנגיף, והוא קרא לקונגרס "לבצע את עבודתו" ולממן את הפעילות נגד הנגיף לאחר הדחייה שלהם את הבקשה בחודש ינואר.



הקרב על הקונגרס:


קרבות התמיכה בין דונלד טראמפ לבין פול ראיין העלו שוב לתודעה את החשש של בכירי המפלגה הרפובליקנית שמערכת הבחירות הזו עלולה להסתיים לא רק בניצחון דמוקרטי במירוץ לבית הלבן, אלא גם בניצחון כזה של מפלגת המיעוט בבחירות לקונגרס. החשש המרכזי של הרפובליקנים הוא בעיקר בסנאט, שם הם צריכים להגן על לא פחות מ-24 מושבים לעומת 10 לדמוקרטים, והחשש המשני הוא מהפסד גם בבית הנבחרים - דבר שיהפוך את פול ראיין ליו"ר בית הנבחרים לתקופה הקצרה ביותר בהיסטוריה האמריקנית המודרנית.

היום פורסם סקר בניו המפשייר שהראה כיצד הסנטורית הרפובליקנית המכהנת, קלי איוט, מפסידה למועמדת הדמוקרטית מגי האסאן, שמכהנת כמושלת אותה מדינה, בפער של 10%. איוט היא אחת מאותם שלושה שטראמפ הזכיר בדבריו לעיתון ה"וושינגטון פוסט" לצד פול ראיין וג'ון מקיין שבהם הוא "עדיין לא מוכן לתמוך". איוט היא אחת הבולטות בסנאט שמנסה להתרחק מטראמפ כדי לזכות בבחירות על המושב שלה.

ניו המפשייר אינה היחידה. גם במדינת ויסקונסין עומד הסנטור המכהן רון ג'ונסון להפסיד את הבחירות בכל הסקרים האחרונים ולצדו ניצבים סנטורים רפובליקנים נוספים שמצבם עדיין לא ברור כג'ון מקיין (מאריזונה), מרקו רוביו (מפלורידה), רוב פורטמן (מאוהיו), ריצ'רד בר (מצפון קרוליינה), מארק קירק (מאילינוי), פאט טומי (מפנסליבניה) ועוד מושב רפובליקני פנוי באינדיאנה. נכון להיום הרפובליקנים מובילים בסנאט עם 54 מושבים להם מול 46 לדמוקרטים.

בתרשים שלהן ניתן לראות כיצד המירוצים על המושבים הללו השתנו בעת האחרונה - בעיקר לטובת הדמוקרטים.



ידיעות נוספות:


● יו"ר בית הנבחרים פול ראיין התייחס היום לראשונה לעובדה שהמועמד של מפלגתו לנשיאות לא תומך בו באופן רשמי. "בין אם הוא יתמוך בו או לא, הוא הולך לעבוד איתי", אמר ראיין והוסיף שבכל מקרה "תמיכות מעין אלה אינן צ'ק פתוח" ו"הן אינן חקוקות בטבע", כמענה לשאלה האם ייתכן מצב בו הוא ייסוג מתמיכתו הרשמית בדונלד טראמפ.

● אתמול נערכה ברשת CNN אסיפת בוחרים עם המועמד הליברטריאני לנשיאות גארי ג'ונסון וסגנו המיועד ביל וולד. באסיפה הזו הפנה הקהל שאלות לעבר המועמדים שניצלו את הבמה שניתנה להם והכתירו את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ כ"בורג רופף" במטרה לזכות במעט כותרות במישור הלאומי. במקביל, רשת CNN הודיעה כי בכוונתה לערוך "Town Hall" גם עם המועמדת של המפלגה הירוקה לנשיאות ג'יל שטיין בעוד שבועיים. שטיין בחרה ביממה האחרונה בפעיל זכויות האדם עג'מי באראקה לשמש כמועמד שלה לתפקיד סגן הנשיא המיועד.

● נשיא ארה"ב ברק אובמה חגג ביממה האחרונה יום הולדת 55, יום ההולדת האחרון שלו בתפקיד, והוא ניצל את ההזדמנות לפרסום מאמר שבו הגדיר את עצמו כפמיניסט: "האנשים החשובים ביותר בחיי תמיד היו נשים", הוא כתב ואמר ש"זו תקופה יוצאת דופן להיות אישה" וכי הוא "לא רק נשיא, אלא גם פמיניסט". את המאמר הוא כתב למגזין "גלמור" במעין ניסיון להגדיל את שיעורי התמיכה של מועמדת מפלגתו לנשיאות, הילרי קלינטון, בקרב נשים.

● ביממה האחרונה פורסמו שני סקרים של רשת Fox News ושל רשת CNN שבהם הצליח הנשיא אובמה לשבור שיאי תמיכה. בסקר סי.אן.אן מדובר בתמיכה הגבוהה ביותר עבורו בקדנציה השנייה שלו ובסקר פוקס ניוז מדובר בתמיכה הגבוהה ביותר בסקר שלהם מאז חיסולו של אוסמה בן-לאדן בשנת 2011.

הוספת תגובה

חדש יותר ישן יותר

טופס יצירת קשר